100% præcist speedometer
Fra : Thomas H.

Dato : 06-08-08 10:15

Så kører Cybercitys newsserver efter 4 måneders nedetid, imponerende!!

Vil bare lige spørge, om andre har speedometre der passer nærmest 100%?
Jeg har fået nye dæk hele vejen rundt og det passer stadig 100%, sådan en
Mondeo kan da ikke kalibrere det efter den indbygget GPS kan den?

Og det er hele vejen fra 50 og op at det passer, det har jeg aldrig oplevet
i mine biler før

www.snabelapunktumdk.dk/Mondeo_Topspeed.jpg her sagde GPS'en 202 km/t

Thomas H. - www.thhe.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 06-08-08 10:34

> Vil bare lige spørge, om andre har speedometre der passer nærmest 100%?
> Jeg har fået nye dæk hele vejen rundt og det passer stadig 100%, sådan en
> Mondeo kan da ikke kalibrere det efter den indbygget GPS kan den?

I vores C5 er det også temmelitg præcist. Der er digital udlæsning af
fartpiloten og der er nøjagtigheden typisk idenfor +-2km/t. Altså både
usikkerheden på hastgiheden, gps'en og den variation der jo vil komme på
fartpilot.

Men der er jo et par procent forskel på nye og nedslidte dæk ... Og
mondeo'ens nøjagtighed vil uvilkårligt falde efterhånden som dækkende
slides. Den reelle hastighed vil blive lavere end visningen.

Fra : Mogens

Dato : 06-08-08 16:58

> I vores C5 er det også temmelitg præcist. Der er digital udlæsning af
> fartpiloten og der er nøjagtigheden typisk idenfor +-2km/t.

Både min tidligere '06 P407 HDI SW og min nuværende P307 HDI har samme
misvisning, som du skriver. Og dét over hele spektret - har jeg aldrig
oplevet før...

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-08-08 10:43

Thomas H. skrev:

> Vil bare lige spørge, om andre har speedometre der passer nærmest
> 100%?

Min Kadett GSi var helt præcis - kalibrerede med en cykelcomputer.
Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Carsten

Dato : 06-08-08 11:25

> Min Kadett GSi var helt præcis - kalibrerede med en cykelcomputer.

Hvor langt op af skalaen kunne ham på cyklen følge med ?

Carsten

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-08-08 11:39

Carsten skrev:

> Hvor langt op af skalaen kunne ham på cyklen følge med ?

Det var Arne Riis - på en gammel havelåge - så dét gik stærkt!

Fra : Ukendt

Dato : 06-08-08 13:00

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor langt op af skalaen kunne ham på cyklen følge med ?
>

> Carsten

Du kan faktisk få "cykelcomputere" der kan vise op til 300 km/t!!
Se bare her:
<http://www.louis.de/_10e6c8535f96a50dd906ad1680e442c659/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&artnr_gr=10034547&anzeige=0>
Bruges tit af motorcykelkørere, da det er mere præcist end det
original monterede speedometer!

/Bent

Fra : PMH

Dato : 06-08-08 11:19

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Så kører Cybercitys newsserver efter 4 måneders nedetid, imponerende!!

Ja det er rigtigt at news.cybercity.dk har været i udu
i laaang tid..

newsbin.cybercity.dk
har virket hele tiden, og der er ikke forskel

Fra : Klaus G.

Dato : 06-08-08 13:55

> Ja det er rigtigt at news.cybercity.dk har været i udu
> i laaang tid..
>
> newsbin.cybercity.dk
> har virket hele tiden, og der er ikke forskel
Fandt jeg også ud af, efter godt 3mdr brug af en anden server...

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Thomas H.

Dato : 06-08-08 14:03

> Fandt jeg også ud af, efter godt 3mdr brug af en anden server...

Ja men til gengæld har CC været vildt meddelsomme .... NOT!

Jeg har ringet til dem 5-6 gange og spurgt hvad der skete, kun én supporter
anede hvad en newsserver var, resten var helt blanke, men allesammen lovede
til sidst at sørge for at der kom noget info på deres hjemmeside - det kom
aldrig.

Fra : PMH

Dato : 06-08-08 17:12

> [...]
> supporter anede hvad en newsserver var, resten var helt blanke, men
> allesammen lovede til sidst at sørge for at der kom noget info på deres

Jeg havde samme oplevelse..
De vidste ikke hvad jeg snakkede om..

Det er sgu' forkastelig..
men godt det virker nu.. Der er nok een der ved et uheld er kommet
til at slukke serveren, og tænde den igen..

PMH

Fra : Thomas H.

Dato : 06-08-08 17:54

"PMH" <tjaa@tjaa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men godt det virker nu.. Der er nok een der ved et uheld er kommet
> til at slukke serveren, og tænde den igen..

Support fortalte mig bare at de arbejdede på højtryk for at finde fejlen
....utroligt at noget kan gå SÅ meget i stykker, at der sidder en tekniker
med et måleinstrument og måler i 4 måneder

Men jeg læste forklaringen et sted, de havde brand i et serverrum på Amager,
og så nappede de serverne fra news til alt det vigtige, mails osv., indtil
de fik fat i nogle andre - det tog så 4 måneder uden nogen forklaring.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 06-08-08 19:21

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> wrote in

> [...]
> Amager, og så nappede de serverne fra news til alt det vigtige, mails
> osv., indtil de fik fat i nogle andre - det tog så 4 måneder uden

Det viser jo så også bare hvor højt de prioriterer usenet.

Fra : Jimmy_K

Dato : 06-08-08 22:08

Newsbin.cybercity.dk har ellers kørt upåklageligt i mellemtiden........
Såe...ingen brok herfra.

Men for ikke at blive alt for OT, så havde jeg for nogle år tilbage en
Mitsubishi Galant fra 81,der også målte 100% præcis. Den eneste af mine
biler der har været i stand til det, og samtidig den værste skodbil jeg har
ejet.

Mvh
Jimmy_K

Fra : Thomas H.

Dato : 06-08-08 22:45

"Jimmy_K" <jimmy_k76@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Newsbin.cybercity.dk har ellers kørt upåklageligt i mellemtiden........

Jeg prøvede den i starten og den var også død, derfor gad jeg ikke blive
ved.
Men hvis nu deres såkaldte supportere havde fortalt det en af de 6 gange jeg
har ringet eller skrevet på deres side, at en anden server virkede, havde
det jo været smart!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 20-08-08 02:05

> Support fortalte mig bare at de arbejdede på højtryk for at finde fejlen
> ...utroligt at noget kan gå SÅ meget i stykker, at der sidder en tekniker
> med et måleinstrument og måler i 4 måneder

Nu kan du heller ikke regne med at det er UDDANNEDE folk der sidder der
Det kan være alt fra radioværter (jeps!), over rengøringsfolk, til HG'ere -
man skal ikke ha' IT-faglig baggrund, og har man det, bliver man da ikke
bedre lønnet.

Gæt selv hvorfra jeg ved det...

Troels

Fra : Carsten Andersen

Dato : 06-08-08 12:08

> Og det er hele vejen fra 50 og op at det passer, det har jeg aldrig
> [...]

Hej,

Jeg har ligeledes en Mondeo 2,0 TDCi st.car, bare i Trend udgaven, og
oplever også at speedometeret er meget præcist. Jeg har dog "kun" haft min
oppe på 187 km/t.
På dit billede fremgår det at den skulle forbruge 7,1 l/100 km, kan det
passe med den fart? Jeg synes godt nok min egen ser ud til at være ligeså
forslugen ved lav som høj fart, hvilket jeg finder ulogisk.

mvh

Carsten Andersen

Fra : Thomas H.

Dato : 06-08-08 12:33

"Carsten Andersen" <dublinx@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> passe med den fart? Jeg synes godt nok min egen ser ud til at være ligeså
> forslugen ved lav som høj fart, hvilket jeg finder ulogisk.

Ok, så er det nok bare sådan.

Nej nej, det er et gennemsnit, af én eller anden sær grund står der i
brugsanvisningen at det aktuelle forbrug kun er på modeller i nogle lande,
lidt underligt, for den må jo vide det siden den kan regne et gennemsnit ud!
:o|

Jeg kørte 14,3 km/l tur retur til Gardasøen, men lidt bjergkørsel dernede og
160-170 over lange stræk i Tyskland, det er nok ok, den gamle kørte 11,6 på
de samme ture. Men hold kæft den kører godt på sådan en tur, 2-2500 rpm,
fartpilot på og så bare derudad

Fra : Leo Jensen

Dato : 06-08-08 19:55

"Thomas H." <thhedkFjerndetteforpokker@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Mondeo kan da ikke kalibrere det efter den indbygget GPS kan den?
>
> Og det er hele vejen fra 50 og op at det passer, det har jeg aldrig

Min 2CV fra 1975 er præcis inden for 1%, mine øvrige biler, nuværende som
tidligere, har vist 3-6% for meget på speedometeret, lidt mindre for meget
på kilometertælleren. Og 2CV'en kalibrerer helt sikkert ikke sig selv efter
GPS...

MVH Leo

Fra : Thomas H.

Dato : 06-08-08 22:33

"Leo Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidligere, har vist 3-6% for meget på speedometeret, lidt mindre for meget
> på kilometertælleren. Og 2CV'en kalibrerer helt sikkert ikke sig selv

Men er den også præcis op til 202 km/t?

Fra : Leo_Jensen

Dato : 07-08-08 03:42

On 6 Aug., 23:33, "Thomas H." <thhedkFjerndetteforpok...@gmail.com>
wrote:

> Men er den også præcis op til 202 km/t?

I hvert fald til 120. Sidste streg på speedometeret er ved 130. Jeg
har haft speedometernålen inde i naboinstrumentet (tankmåler), så går
den nok omkring de 145 km/t. Og 7250 RPM

Leo

Fra : brian

Dato : 07-08-08 15:08

On Thu, 7 Aug 2008 02:42:26 -0700 (PDT), Leo_Jensen
<maigaard-jensen@stofanet.dk> wrote:

>I hvert fald til 120. Sidste streg på speedometeret er ved 130. Jeg
>har haft speedometernålen inde i naboinstrumentet (tankmåler), så går
>den nok omkring de 145 km/t. Og 7250 RPM
>
>Leo

Fy føj, Havde du nyrebælte på

Kan huske noget om at det rasler gevaldigt allerede ved 90

Fra : Leo_Jensen

Dato : 20-08-08 04:21

On 7 Aug., 16:08, brian <n...@no.dk> wrote:

> Fy føj, Havde du nyrebælte på
>
> Kan huske noget om at det rasler gevaldigt allerede ved 90-

Til om med 90 km/t kører den nu ganske afslappet så længe der ikke er
modvind eller 'modbakke'. Det bliver slemt over de ca. 105 km/t...

Leo

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-10-08 18:00

> [...]
> Jeg har fået nye dæk hele vejen rundt og det passer stadig 100%, sådan en
> Mondeo kan da ikke kalibrere det efter den indbygget GPS kan den?

Min garmin 7500 kalibrerer til bilen, så den viser korrekt hastighed, når
der ikke er forbindelse med satellitterne, f.eks. i tunneller m.m.

--
Per