lambadasonde på diesel?
Fra : OZ3BTO

Dato : 06-08-08 01:28

Idag begyndte lampen for motorfejl at lyse. Umiddelbart kan jeg ikke mærke
eller høre at noget er galt, Udover at den ryger lidt mere end den plejer
også trækker den faktisk lidt bedere... Føler jeg ihvertfald
Det er en Nissan Terrano2 2.7 TDI
Nogen der har en ide til hvad der kan være galt?

Findes der noget ala lambadasonde på en diesel ? for så ville den jo være
oplagt

Får ikke tid til at kikke forbi nissan før næste uge de kan jo udlæse
fejlkoden... Men sådan en sonde kan der sku ikke være mange ben i at skifte
og mindes de ikke er vildt dyre

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-08-08 05:06

OZ3BTO skriver:

> Findes der noget ala lambadasonde på en diesel ? for så ville den jo være
> oplagt

Luftmasemåler (LMM)

Måler på indsugningsluften.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-08-08 22:54

> OZ3BTO skriver:

> Luftmasemåler (LMM)
>
> Måler på indsugningsluften.
>
> Klaus
> Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
> http://home6.inet.tele.dk/moppe

Og hvis den "dør" så vil bilen ryge mere samt melde motor fejl ?

Lyder billig og er nem at skifte

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 06-08-08 22:38

On 6 Aug., 23:53, "OZ3BTO" <n...@spam.dk> wrote:

> Og hvis den "dør" så vil bilen ryge mere samt melde motor fejl ?

Jeps, kommer tit af megen tomgangskørsel...

> Lyder billig og er nem at skifte

Ikke nødvendigvis og ja.

Klaus

Fra : OZ3BTO

Dato : 07-08-08 12:33

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i en
meddelelse
> [...]
>
> Og hvis den "dør" så vil bilen ryge mere samt melde motor fejl ?

Jeps, kommer tit af megen tomgangskørsel...

-------------------------------------

Det var luftmasse måleren.. Tog under 5 min at skifte

Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 07-08-08 08:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> OZ3BTO skriver:
>
> Luftmasemåler (LMM)
>
> Måler på indsugningsluften.
>
> Klaus

Min Toyota D-4D motor har desuden en "Air/Fuel ratio sensor" i
udstødningen. Den bruges dog primært i reguleringen af partikelfilteret.

-Thomas Jørgensen

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 07-08-08 15:17

> OZ3BTO skriver:

> Luftmasemåler (LMM)
>
> Måler på indsugningsluften.

Kunne sagtens være den, men ville bilen så ikke køre dårligere ?

--
Mvh.
Dennis Pedersen

Fra : Brian

Dato : 07-08-08 18:26

Dennis Hellan Pedersen wrote:

> Kunne sagtens være den, men ville bilen så ikke køre dårligere ?

Det er nok noget med at den ikke har været optimal noget tid, men ikke slem
nok til at komme udenfor tolerancen. I dét den så kommer uden for tolerancen
og melder fejl, skider motorstyringen højt og flot på signalet den får
derfra, og kører istedet på et nødprogram med fastlagte værdier for
luftmassemåleren.

/Brian