airbags - udskiftning?
Fra : Erik B. Hansen

Dato : 06-08-08 00:18

hej ng,

det forekommer mig at jeg 'engang' har hørt at airbags bliver værdiløse
efter ~10 år. Krudtladningen der blæser puden op skulle risikere ikke at
virke.

Er der nogen der ved noget om det? Det vil jo gøre ældre biler risikable
(hvis de ikke skiftes)/dyre (hvis de skiftes)?

--
vh, Erik BH

Fra : Evo Light

Dato : 06-08-08 00:23

On 05 Aug 2008 23:17:58 GMT, "Erik B. Hansen"
<erik@børstingMedOEistedetforø.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen der ved noget om det? Det vil jo gøre ældre biler risikable
>(hvis de ikke skiftes)/dyre (hvis de skiftes)?

Er ikke helt korrekt. Det der menes er at hvis at bilen er +10 år så
skal airbaggen checkes en gang om året for at se om den stadig virker.
--
Evo Light Aka TFugl etc

1993 Lancer V (CB) 1600 "SemiDefekt"

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 06-08-08 01:21

Evo Light <flejac@gmail.com> wrote in

> Er ikke helt korrekt. Det der menes er at hvis at bilen er +10 år så
> skal airbaggen checkes en gang om året for at se om den stadig virker.

hvordan checkes de? Man kan jo dårligt fyre dem af .

--
vh, Erik BH

Fra : Allan F

Dato : 06-08-08 01:21

"Evo Light" <flejac@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Er ikke helt korrekt. Det der menes er at hvis at bilen er +10 år så
> skal airbaggen checkes en gang om året for at se om den stadig virker.
> --

BAAM - den virker. Men så virker den jo ikke når det gælder. Man kan kun
teste om sprængladningen virker ved at fyre den af. Hvad man kan teste er,
om elektronikken virker.

Allan F

Fra : Bruno

Dato : 06-08-08 14:56

Evo Light wrote:

> Er ikke helt korrekt. Det der menes er at hvis at bilen er +10 år så
> skal airbaggen checkes en gang om året for at se om den stadig virker.
> --

Jeg er ret sikker på det kommer an på bilen, eller mere præcist hvem der
har lavet den pågældende airbag.

Det bedste er nok at spørge importøren af det relevante bilmærke.

Mvh
Bruno

Fra : Master Fat Bastard

Dato : 07-08-08 06:51

Bruno wrote:

> Jeg er ret sikker på det kommer an på bilen, eller mere præcist hvem der
> har lavet den pågældende airbag.
>
> Det bedste er nok at spørge importøren af det relevante bilmærke.

Kan i ikke lige gøre det og poste nogen svar her i gruppen så?

Fra : ERLO

Dato : 06-08-08 11:39

Hej
På Opel og FIAT airbags står der en garanteret dato som vi kender det
fra pulverslukkere. FIAT har 10 år fra monteringsdata (erfaringer fra
TIPO 1994).
MVH. ERLO
----
www.støddæmpere.dk