Camplet's og combi-camp's??
Fra : Mogens

Dato : 05-08-08 19:05

For nogle år siden havde Gud og hver mand sådan et monstrom. Nu ser man
absolut ingen på vejene mere. Hvad er der sket?

--
/Mogens

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 05-08-08 19:10

Mogens skriver:

> For nogle år siden havde Gud og hver mand sådan et monstrom. Nu ser man
> absolut ingen på vejene mere. Hvad er der sket?

Det kommer nu stadigvæk en del - men folk har fået dem skiftet ud med
klædeskabe (campingvogne).

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 05-08-08 19:35

> Det kommer nu stadigvæk en del

SLET ikke som før i tiden. Holland/Belgien var det helt store mekka vedr.
teltvogne, men også hér er der sket ændringer. Måske folk ikke kan klare
"telt-lugten" mere og vil ha' en større komfort :)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-08-08 19:42

On Tue, 05 Aug 2008 18:04:46 GMT, "Mogens"
<nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote:

>For nogle år siden havde Gud og hver mand sådan et monstrom. Nu ser man
>absolut ingen på vejene mere. Hvad er der sket?

Jeg har nu set nogle stykker i denne ferie. Men du har ret - der er
blevet væsentligt længere imellem dem. Og selv om der har været mange
"sommerhuse" synes jeg egentlig også det er for nedadgående - men det
kan være fordi jeg har været de forkerte steder. Har ikke kørt så
meget udenfor myldretiderne her i sommer.
Men jeg så på genbrugspladsen at nogen havde fundet en ganske fin måde
at "genbruge" Camp-Let'en på - de kørte haveaffald i den )

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 05-08-08 19:53

Mogens skrev:

> For nogle år siden havde Gud og hver mand sådan et monstrom. Nu ser
> man absolut ingen på vejene mere. Hvad er der sket?

Vores er solgt - blev aldrig brugt

Hans
http://www.sitecenter.dk/hanspaulin/

Fra : Kent Friis

Dato : 05-08-08 20:13

Den Tue, 05 Aug 2008 18:04:46 GMT skrev Mogens:
> For nogle år siden havde Gud og hver mand sådan et monstrom. Nu ser man
> absolut ingen på vejene mere. Hvad er der sket?

Min lillebror har ellers lige købt en splinterny.

Jeg ved ikke hvad en campingvogn står i, men det skulle da ikke undre
om han kunne have fået sådan en for de 60.000 han gav for camplet'en.

Til gengæld er benzinøkonomien nok en del bedre i en Kadett C 1,0
hvis den kun skal trække en camplet.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-08-08 20:17

On 05 Aug 2008 19:13:22 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>om han kunne have fået sådan en for de 60.000 han gav for camplet'en.
>
>Til gengæld er benzinøkonomien nok en del bedre i en Kadett C 1,0

Der er ret snævre grænser for, hvad man må slæbe med 800 kg Kadett
(sidder og får tårer i øjnene over min for længst solgte okkergule
Kadytt 1.0 uden ekstraudstyr (men der var cigartænder, to-trins
blæser og varmeapparat) - med uendelig lang gearstang og 15 km/l - det
var pænt i 70'erne)

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-08 20:25

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Til gengæld er benzinøkonomien nok en del bedre i en Kadett C 1,0
> hvis den kun skal trække en camplet.

??? Findes det? De er da til museum, både Ka'dytten og Campletten. Forstås
på den gode måde, det er da rendyrket nostalgi. Hatten af for det ).

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-08-08 21:24

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> ??? Findes det? De er da til museum, både Ka'dytten og Campletten. Forstås
> på den gode måde, det er da rendyrket nostalgi. Hatten af for det ).

Fred være med kadytten, men jeg vil til en hver tid foretrække en
camplet frem for et ruldende hus på krogen

meenn endnu kan jeg dog klare mig med telt og MC

--
Dun@nt
"Ansvarlighed fjerner risikoen"

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-08 21:40

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i en meddelelse news:4898b6df$0

> meenn endnu kan jeg dog klare mig med telt og MC

Når du er på det niveau,. kan du reelt klare dig med en felt-spade. Alt
andet er luksus ;).

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 05-08-08 21:55

Jørgen M. Rasmussen skrev:

> Når du er på det niveau,. kan du reelt klare dig med en felt-spade. Alt
> andet er luksus ;).

.... det gør jeg også stadig af og til, Spade, strik, regnslag, sovepose,
vandrestøvler kniv og fiskestang og så ud i naturen i et par dage.

Fra : Kent Friis

Dato : 05-08-08 23:16

Den Tue, 5 Aug 2008 21:24:41 +0200 skrev Jørgen M. Rasmussen:

> ??? Findes det? De er da til museum, både Ka'dytten og Campletten. Forstås
> på den gode måde, det er da rendyrket nostalgi. Hatten af for det ).

Camplet'en er som sagt splinterny. Kadett'en er kun nymalet

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 21:22

> [...]
> om han kunne have fået sådan en for de 60.000 han gav for camplet'en.
>
> Til gengæld er benzinøkonomien nok en del bedre i en Kadett C 1,0

Det var da ellers rigtigt ærgeligt!!
Jeg købte lige her før ferien en camplet fra 1978 med original telt( og de
meget trendy orginale madresser og gardiner, brune med orange blomster)
DEN havde stået perfekt til Kadytten

Jeg gav den svimlende sum af 300 gode beskatede danske kroner for vognen, og
den er testet i regnvejr og bestået
Dog var gasflasken tom

Vi er hjemvendt fra en rigtig god uge på fyn i teltvogn med tre børn.

Mvh Ove
Ps trækdyret er en Avensis 2,4 den lagde lige 4 kml til gennemsnitet med
påhænget på

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 05-08-08 21:50

"Ove" <ovejakobsenREMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Ps trækdyret er en Avensis 2,4 den lagde lige 4 kml til gennemsnitet med
> påhænget på
Kunne den køre så langsomt?. Ok, I var nødt til at bruge de små veje, om
natten, aht image'et :).

Fra : Ukendt

Dato : 05-08-08 22:20

Ok, I var nødt til at bruge de små veje, om
> natten, aht image'et :).

Niks herovre er der ligesåmeget prestige i at folk kan se at udstyret er
betalt kontant

Mvh Ove

Fra : Erik B. Hansen

Dato : 06-08-08 00:20

"Jørgen M. Rasmussen" <j.m.rasmussen.tabort@os.dk> wrote in

> Ok, I var nødt til at bruge de små veje, om natten, aht image'et :).

arh, hold nu op. Så pinligt er det da heller ikke at køre Avensis...

--
vh, Erik BH

Fra : Kent Friis

Dato : 05-08-08 23:21

Den Tue, 5 Aug 2008 22:22:07 +0200 skrev Ove:

> [...]
> meget trendy orginale madresser og gardiner, brune med orange blomster)

Han havde i forvejen en Combicamp, der heller ikke var særlig ny. Den
har han haft en 4-5 år, men forteltet var ikke i god stand længere.

Så nu hedder det Camplet på ferie og Combicamp'en (minus fortelt)
på småture hvor der ikke er behov for så meget plads.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-08-08 20:52

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> wrote in message
> For nogle år siden havde Gud og hver mand sådan et monstrom. Nu ser man
> absolut ingen på vejene mere. Hvad er der sket?

Efterhånden som folk har fået flere penge mellem hænderne, og mange har
konverteret friværdien til forbrug - så er kravene til komfort steget, og
man har opgraderet til en rigtig campingvogn.
Folk bliver også mere "satte" med årene - jeg har en kollega som er ivrig
campist - de startede for en 25 år siden med et spidstelt, og de har så
stille og roligt opgraderet til større og større telte - for derefter at gå
via camplet til den 3 campingvogn, nu hvor de begge har rundet de 50, og
børnene snart er fløjet fra reden.
- måske der ikke kommer så mange nye campister til, som starter med en
camplet ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 06-08-08 09:10

> Efterhånden som folk har fået flere penge mellem hænderne, og mange har
> konverteret friværdien til forbrug - så er kravene til komfort steget, og
> man har opgraderet til en rigtig campingvogn.

Og så skal man ikke glemme at der er også er sket rigtigt meget på
teltfronten. Et "familietelt" fra 70'er eller 80'erne var jo en
omstændeligt sag at sætte op var desuden så stort og tungt at det tog et
halvt bagagerum og så stængerne på taget.

Fra : OZ3BTO

Dato : 06-08-08 01:33

"Mogens" <nyhedsgrupperSLET@jubii.dk> skrev i en meddelelse
> For nogle år siden havde Gud og hver mand sådan et monstrom. Nu ser man
> absolut ingen på vejene mere. Hvad er der sket?
>
> --
> /Mogens

Sidst jeg kikkede efter da stod vores nede i haven ... Bliver da også brugt
af og til men mest i forbindelse med folkerace festival e.l... Skal vi på
ferie hedder det CV