Newbie: Charterferie sydpå
Fra : Ole Thomsen

Dato : 22-07-01 19:21

Som "nybegynder" udi charterferie føler jeg mig
lidt på Herrens Mark når jeg skal finde den
rigtige ferie til familien. Kataloger og hjemmesider
giver jo et udvalg man kan bruge uger eller måske
måneder at sætte så meget i system at man kan
foretage et kvalificeret valg.....

Jeg håber derfor på at kunne trække lidt på
ekspertisen i denne gruppe.

Vi er fem personer, deraf 3 børn fra 8-16år, som
ønsker at skifte ferien i Danmark ud med Cypern,
Kreta, Gran Canaria eller lignende.
Ferien ligger i september, og vi satser på at være
væk i 14 dage.

Hvor synes DU man får en god familieferie til en
fornuftig pris?

PS. Jeg kan nævne at jeg f.eks. fristes af Star Tours
"Blue Village Callisto" på Cypern, men finder prisen
for 5 personer en kende optimistisk.

Ole Thomsen

Fra : coppi

Dato : 22-07-01 21:20

Hejsa Ole.

Hva`mæ`Tyrkiet.
Billige rejser.
Flot natur.
Lækkert vand,meget børnevenlige strande (Side).
Billig,god og rigelig mad.
Masser af inkøbsmuligheder : tøj , guld , lædervarer , tæpper o.s.v.
Hvis I vil til Side så rejs med Ving , de har flest hoteller og aktiviteter
i det område.
Side er en rigtig hyggelig og meget familie venlig by.
En meget flot gammel by med ruiner fra de gamle grækere smidt ud over det
hele.
Vi var meget positive over vores Tyrkiettur.

coppi

Fra : Ole

Dato : 22-07-01 21:31

Så skal i huske at købe DRIKKEVAND på flaske ;-(

Fra : Bent

Dato : 23-07-01 17:32

"Ole" <Holte@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Så skal i huske at købe DRIKKEVAND på flaske ;-(
Køb en charterbillet til flyet uden hotel.
F.eks Skiathos i Grækenland. Tag færgen fra havnen til Skopelos og rejs med
bus fra Skopelos by til en af de små havnebyer på øen. Der er i alle havnene
små "boder" fra udlejerne der udlejer billige og gode værelser til små
penge. Vi rejste rundt to uger sidste år til Alonnissos, Skopelos og
Skiathos. 2 voksne og to børn og vi havde ingen problemer i højssæsonen med
at få noget at bo i og i september vil der ingen problemer være. Der står
også masser af værelsesudlejere på havnefronten ved hver færgeankomst.
Prøv det og I vil møde mange søde grækere.
Hilsen
Bent

Fra : onix

Dato : 23-07-01 21:35

Ang. Tyrkiet !

Jeg har lige været i Alanya - og synes godt om strandene og
klimaet,,,,,,men......

Jeg var så træt af at blive anråbt for hvor 3 meter i Alanya - alle
gadehandlere og restauranter lader dig ikke gå i fred - det er et ret stort
irritationsmoment som gør at jeg ikke tager dertil igen. Alle spørger hvor
man er fra, eller gætter sig frem. Alle tager min. det dobbelt i pris - tip
: gi aldrig mere end halvdelen selvom de siger nej så forlad foretningen og
de vil i 98% af tilfældende give det til den pris du vil give - eller gå
igen - jeg forlod en forretning 3x og fik det 3. gang til den pris.

Jeg kender et par tyrkere privat - de siger - køb aldrig læder som turist i
de områder - gå ind i en større by hvor tyrkere handler for at få kvalitet
for pengene og til den rigtige pris.Det samme med mad - søg de lokale
restauranter - der spiste vi bedst og til ca. ½ pris end hovedgaden. Køb
ikke vin i tyrkiet - det er dyrt og ikke godt.

Det var vist det !!

Et tip: tag cypern - det er et utroligt dejligt land - ingen råben eller
noget - afslappende som ferie skal være !!!

coppi <annie321@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:SCG67.5356$Qn.410771@news000.worldonline.dk...