Jehovas Vidner skal betale skat
Fra : Cyril Malka

Dato : 11-09-08 18:05

Jehovas Vidner i Frankrig har opbrugt ca. 90 % af de argumenter, de
regnede med at bruge over for Menneskerettighedsdomstolen i den sag, de
har mod Frankrig.

Idet bevægelsen betragtes som sekt i Frankrig, skal de betale skat af de
"pengegaver", de får fra medlemmerne ... Læs resten og dommen her:

<http://etsectera.com/news/jehovas-vidner-skal-betale-skat/>

--
Venligst,

Cyril

Viden om sekter: http://www.sekter.org
Nyheder om sekternes verden: http://www.etsectera.com

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-09-08 20:08

Cyril Malka skrev i

> [...]
> de har mod Frankrig.
>
> Idet bevægelsen betragtes som sekt i Frankrig, skal de betale skat af

Ja, de er da rablende vanvittige de franskmænd.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Cyril Malka

Dato : 11-09-08 22:46

In article <48c97000$1$90265$14726298@news.sunsite.dk>,
"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dewnull> wrote:

> Ja, de er da rablende vanvittige de franskmænd.

Ja. Og tænk... Menneskerettighedersdomstol er enig med dem.

Utroligt.

Hvad skete der med at give til kejseren det, der tilhører ham?

Det er nok mindre vigtigt end et par medlemmer livet pga. manglende
blodtransfusion.

Jehovas Vidner er en multinationale, der udgiver bøger og udnytter sine
arbejder (her medlemmer), så langt, at nogle af dem dør af det.

Skal man få ram på de kristne, som de siger jo de er, så er det nemt:
Bare ram dem på pengepungen:

- Jehovas Vidner var ikke betragtet som religion i Mexico. De VIL IKKE
være et trossamfund dér. De overbeviste den mexikanske regering, at de
IKKE var en trossretning eller religion, men blot en "kulturel
forening". De overbeviste den meksikanske regering, at det, de
forkyndte, ikke var bibelen eller kristendommen, men blot "kultur".

Hvorfor?

Fordi ifølge meksikansk lov, må et trossamfund ikke eje jord.

Fra det tidspunkt loven blev lavet om i Mexico, så ændrede JV status.

- I Frankrig må Jehovas Vidner stemme. Som det eneste land i verden, må
de stemme. Hvorfor? Fordi det, at forhindre folk i at stemme, som JV
gør, er det samme som samfundsuorden her i landet, og dermed var JV
længere fra at kunne få skattefrihed. Vagttårnet, de "ægte kristne" (så
må man tage dem på ordet!), synes det er okay at nogle af deres
medlemmer mister deres borgerrettigheder eller kommer i fængsel i nogle
lande, hvor det er en tvang at stemme. Men fra det tidspunkt, det koster
dem penge, som i Frankrig - vupti - så må man stemme! Og endda i
Frankrig er det sværere at afgive stemme end i mange andre lande, man
skal nemlig registreres som vælger og få et vælgerkort m.m. Kort sagt:
Der skal gøres noget aktivt for at få lov til det.

- I Tjekkiet, hvor det kunne koste dem penge (ikke anerkendt som
trossamfund), at bringe deres medlemmers liv i fare, så holdt
vagttårnsselskabet fast på, at naturligvis måtte medlemmerne modtage
blod.

Det handler om cool cash og ikke andet.

Men det forbavser mig ikke, at du støtter om den slags. Viden,
oplysning, næstekærlighed, fornuft, saglighed eller blot empati er ikke
ligefrem nogle adjektiver, der kan sættes i forbindelse med dig.

Hvilket du, endnu engang, lige har påvist.

Tak Andreas

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-09-08 23:16

Cyril Malka skrev i

[ ... ]
> [...]
> ikke ligefrem nogle adjektiver, der kan sættes i forbindelse med dig.
>
> Hvilket du, endnu engang, lige har påvist.

Langt mindre hos dig - end da så meget mindre at du blev nægtet samkvem med
dine egne børn!

Beskyldninger og tilsvininger fra dig tager jeg helt med sindsro, for du har
jo aldrig bestilt andet - godt garneret med en masse løgn.

Fra : Cyril Malka

Dato : 12-09-08 00:22

In article <48c9991d$0$90270$14726298@news.sunsite.dk>,
> [...]

> Beskyldninger og tilsvininger fra dig tager jeg helt med sindsro, for du har
> jo aldrig bestilt andet - godt garneret med en masse løgn.

Jeg noterer mig, at udover fantasifyldte ævl, har du ikke besvaret
indlægget eller argumenteret. Fordi som sædvanligt, har du intet at
besvare eller at støtte dine udsagn på.

Kort sagt: Du aner ikke en pind om hvad du taler om. Du farer på
tastaturer og sviner alle til. Du har forvandlet denne nyhedsgruppe (og
godt på vej med dk.livssyn og stort set alt, hvad du deltager i) til en
stinkende mudderpøl.

Man skal helt tilbage til ca. 2005 før man ser et nogenlunde
sammenhængende og fornuftig indlæg fra din hånd.

Andreas? Du er ynkelig.

Du kan end ikke engang flame på stilfuld vis

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
Følg mig på twitter: http://twitter.com/cyrilmalka
.... Catholic - which I was until I reached the age of reason.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-09-08 09:22

Cyril Malka skrev i

[ ... ]
> [...]
> tastaturer og sviner alle til. Du har forvandlet denne nyhedsgruppe
> (og godt på vej med dk.livssyn og stort set alt, hvad du deltager i)

Det er den bedste selvbiografi du hidtil har leveret af dig selv.

Man kan jo undres over hvorfor du egentlig bruger så megen tid i denne
gruppe når du ikke ønsker en saglig dialog og debat om kristendommen og den
kristne tro.

Fra : Cyril Malka

Dato : 12-09-08 12:01

In article <48ca283c$0$90272$14726298@news.sunsite.dk>,
"Andreas Falck" <dewnull@dewnull.dewnull> wrote:

> Cyril Malka skrev i
>
> [ ... ]
>
> Det er den bedste selvbiografi du hidtil har leveret af dig selv.

I så fald, vilel jeg have skrevet "jeg" og ikke "du".

Men det er gang på gang, at du anklager andre for det, du gør selv. Det
hedder "projektion" i psykologi.

Altså: Man projicerer (sender ud) sine egne negative egenskaber over på
en anden så man kan bekæmpe dem.

Du får gang på gang at vide, at du er useriøs, nedgørende, frådende, m.m.

Og ser man på det du har skrevet de sidste 3-4 år, kan man tydelig se
det.

Man behøver blot at se din reaktion på denne nyhed.

Snakker du om kristendom? Niks. Om ret/uret? Nope. Om JV's sociale
forhold og om hvorvidt disse forbindes med kristendommen? Næh.

Du går direkte til angreb på mig, franskmænd, eller whatever.

Det er din måde at "debatere" på: Nedgøre den anden, bagtale
vedkommende, svine vedkommende til med alle mulige midler (det er
uvigtigt om hvorvidt informationen er sand eller ej).

Fordi du ikek kan adskille dig fra din snæver mening, antager du en
hvilken som helst kritik af en af din synspunkter, som nedgørendhed af
ddig personligt og så skal den "formastelige" "straffes".

> Man kan jo undres over hvorfor du egentlig bruger så megen tid i denne
> gruppe når du ikke ønsker en saglig dialog og debat om kristendommen og den
> kristne tro

Jeg plejer ikke at skrive til dig, og det har jeg givet dig en
forklaring på. Du kan ikek debattere, du er useriøs, nedgørende,
frådende og en yderst ubehagelig person.

Du lyver, nedgør, sviner andre til og nej, beklager, men jeg går ikke
ned til den niveau.

Jeg har forsøgt flere gange, forgæves, at gøre dig opmærksom på hvor
meget du er på afveje, men tjah...

Ud over et spand lort, får man ikke noget ud af dig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-09-08 12:55

Cyril Malka skrev i

[ ... ]
> Du går direkte til angreb på mig, franskmænd, eller whatever.

Igen ser det ud til at du taler om dig selv.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-08 04:26

"Andreas Falck" skrev i en meddelelse:

> Langt mindre hos dig - end da så meget mindre at du blev nægtet samkvem
> med dine egne børn!

Hallo! Hvad i himlens navn kender du til mandens privatliv?
Og hvad i himlens navn rager hans privatliv NG?
Hvis dit udsagn er korrekt, er der tale om krænkelse
af privatlivets fred. Hvis det er løgn, er der tale om en
injurie. I begge tilfælde er det strafbart.

Jeg undres -- Ib

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-09-08 09:23

Ib Baagøe skrev i

> [...]
> af privatlivets fred. Hvis det er løgn, er der tale om en
> injurie. I begge tilfælde er det strafbart.

Jeg refererer alene hvad der engang har stået på en af hans egne hjemmesider
og hvad der tidligere har været skrevet på usenet.

Fra : Cyril Malka

Dato : 12-09-08 12:10

In article <48ca283c$1$90272$14726298@news.sunsite.dk>,

> Jeg refererer alene hvad der engang har stået på en af hans egne hjemmesider
> og hvad der tidligere har været skrevet på usenet.

Det er ikke korrekt.

Jeg havde lavet en hjememside til mine børn, så de kunne forstå
sammenhængen. Side på hvilken jeg havde lagt det, der var sket. Jeg har
ikke udspredt mig på nyhedsgrupper eller andet om denne sag.

Men du og enkelte andre har med stor glæde taget nogle af disse
dokumenter og klippeklistret det sammen og misbrugt dette med det formål
at forsøge at skade mig og mit arbejde mest muligt.

Hvilket du bliver ved med at gøre.

Og lige til at rette det, fordi det er vigtigt liiige at holde os til
sandheden (ting som du ser stort på):

- Jeg havde forældremyndigheden over den ene af mine sønner, min ex over
den anden. Efter at ham, der boede hos mig vil flytte hos sin mor,
hvilket skete, viste det sig, at min ex (naturligvis er hele min ex's
familie Jehovas Vidner, det skal man ikke glemme) lige pludseligt ikke
vil lade mig se ungerne.

Det endte i en retssag og, som sædvanligt i denne slags sager, fik
moderen forældremyndigheden.

Men den slags kristen adfærd siger mere om dig, end om mig, Andreas.

Fra : Britt Malka

Dato : 12-09-08 12:25

In article <malka-82B4DC.13102412092008@old-sunsite.dk>,
Cyril Malka <malka@nytestamente.org> wrote:

> Det endte i en retssag og, som sædvanligt i denne slags sager, fik
> moderen forældremyndigheden.

Ja, og ikke som de gode kristne i denne gruppe mener, at du ikke havde
ret til at se dine børn.

Det havde du.

Men den lige så gode kristne mor forsøgte at forhindre det, og efter at
det havde været nødvendigt at gå i fogedretten flere gange, valgte du,
som den gode far du er, at lade være med at se børnene, da de ellers
ville blive udsat for en meget traumatisk barndom, takket være deres mor.

Men naturligvis lyder det bedre for en god kristen, at du ikke havde lov
til at se dine børn. Løgn er til enhver tid mere sjovt end sandhed for
en god kristen.

--
Britt Malka

http://psykologividen.blogspot.com

Fra : Cyril Malka

Dato : 12-09-08 13:14

In article <news-1A0DD9.13245912092008@old-sunsite.dk>,
Britt Malka <news@foxladi.com> wrote:

> Ja, og ikke som de gode kristne i denne gruppe mener, at du ikke havde
> ret til at se dine børn.
>
> Det havde du.

Jeg vil lige tilføje, at jeg fik for lidt tid siden kontakt med en af
dem igen og den oficielle version er (fra deres mor og den gode kristne
familie), at jeg ikke vil se dem og at jeg ikek havde forsøgt at
kontakte dem igen.

De har ikke modtaget nogen af mine breve og de har ikke haft kendskab
til "fars side", som ellers forklarede dem sagen med de forskellige
dokumenter.

Jeg sat siden online igen, så de kunne læse det (på et hemmeligt sted
men de er i tvivl om det er noget jeg bare lige har smækket på i
det sidste øjeblik.

Jeg havde været nødtvunget til at tage den side ned, da den kun blev
brugt til at indholdet blev forvredet og brugt af Andreas Falck og andre
kristne til at forsøge at skade mig mest muligt.

Resultatet blev så, at ungerne heller ikke så den og nu er kommet i
tvivl.

> Men naturligvis lyder det bedre for en god kristen, at du ikke havde lov
> til at se dine børn. Løgn er til enhver tid mere sjovt end sandhed for
> en god kristen.

Ja.

Og så forbavses de kristne, at vi tager afstand fra kristendommen

Når nu vi har slået sandheden fast, ville jeg mene, at vi skal holde her
med denne sag. Det er lidt off-topic, selv om smerten af en splittet
familie nok glæder en del kristne siden de medvirker så flittigt til det
:)

Fra : Andreas Falck

Dato : 12-09-08 13:56

Cyril Malka skrev i

[ ... ]
> Jeg havde været nødtvunget til at tage den side ned, da den kun blev
> brugt til at indholdet blev forvredet og brugt af Andreas Falck og
> andre kristne til at forsøge at skade mig mest muligt.

Ak ja, bette Cyrill, endnu engang formår du jo ikke andet end at lyve.

Havde du ikke noget at skjule var der jo heller ingen grund til at du
fjernede siden.

Det eneste fra siden jeg har gjort brug af er de direkte citater der har
været bragt her på usenet. Men det er jo åbenbart en livsstil at du hele
tiden skal lyve. Det er jo nok også derfor at du generelt er så upopulær, og
altid skaber ballade hvorend på usenet du bevæger dig hen. Og det er der jo
andre der tidligere har bekræftet at sådan er det.

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 12-09-08 01:21

On Thu, 11 Sep 2008 21:08:12 +0200
(<48c97000$1$90265$14726298@news.sunsite.dk>), "Andreas Falck"
<dewnull@dewnull.dewnull> wrote:

>Cyril Malka skrev i

>Ja, de er da rablende vanvittige de franskmænd.

Nu jeg ikke kendskab til denne sag, eller sammenhængen mellem at
Jehovas Vidner i Frankrig defineres som en sekt og de tilsyneladende
på denne baggrund beskattes af deres indtægter.

Når det er sagt, så vil jeg dog sige, at jeg i tilfældet med
Vagttårnsselskabet og Jehovas Vidner mener at de franske myndigheder
har truffet den eneste rigtige beslutning - set ud fra både en
historisk og gobal betragtning af Jehovas Vidner.

Dermed siger jeg ikke eller gør mig til talsmand for at religiøse
bidrag som udgangspunkt skal eller bør beskattes, MEN i tilfældet
Jehovas Vidner mener jeg de franske myndigheder har taget den eneste
logiske konsekvens af den mådes som Vagttårnsselskabet og Jehovas
Vidner har handlet på i forskellige lande.

Vagttårnsselskabet har gentagne gange givet urigtige oplysninger til
forskellige landes myndigheder for at opnå forskellige fordele, fx
anerkendelse som religiøst samfund med økonomiske fordele til følge.
Det som har været styrende har været at målet helliger midlerne, man
har ønsket at opnå en række økonomiske fordele på et urigtigt
grundlag. Det kan ikke forsvares.

Ydermere,
- den filantropi som Jehovas Vidner og Vagttårnsselskabet søger at
dække sig ind under er ikke holdbar.
- de forskellige organisatoriske forandringer som både Jehovas Vidner
og Vagttårnsselskabet har gennemgået, specielt de seneste 2 -3 årtier
viser, at det økonomiske medejerskab på alle niveauer opløst og
ejerskabet flyttet fra medlemmerne og Vagttårnsorganisationen.

Det skridt som de franske myndigheder har taget har jeg vanskeligt ved
at se at der kan argumenteres imod.

Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : Cyril Malka

Dato : 12-09-08 02:10

In article <fbbjc4d614bfu05v97a5vd0hr45f73v6e1@4ax.com>,
Søren Bo R. Henriksen <newsreader_6270@hotmail.com> wrote:

> Nu jeg ikke kendskab til denne sag, eller sammenhængen mellem at
> Jehovas Vidner i Frankrig defineres som en sekt og de tilsyneladende
> på denne baggrund beskattes af deres indtægter.

Det er besynderligt, at Chasson ikke har fortalt dig det. Men det er
måske ikke så spændende som mit cv fra 1990 og hvidkål?

Nå ...

Det er sådan, at I Frankrig er der forholdsvis skrappe regler for hvad
er trossamfund, og hvad det ikke er.

Stat og kirke har været adskilt siden 1905, hvilket betyder at tro og
religion er en privat sag.

Derfor kan man fx godt giftes i kirke, synagog, moske, rigssal så tosset
man vil: Det har absolut ingen betydning eller gyldighed for den franske
stat. Kun ægteskab indgået foran borgmesteren tæller.

Jehovas Vidner falder for flere sager:

- Idet de opfordrer deres medlemmer til ikke at stemme, betragtes det
som samfundsuorden.

- Idet de, med deres holdning til blod, koster mennesker livet,
betragtes det som samfundsuorden.

Hvilket vil sige, at de godt kan samles i en forening, ja, men ikke få
status som trossamfund.

Der er flere status for foreninger.

Den ene er, som fx støttegruppen eller andre af slagsen, foreninger
dannet omkring et princip. De kan få penge ved medlemsbetaling og ved
varer eller tjenester, de sælger.

Varer, skal der betales skat og moms af.

Tjenester, det er lidt mere komplicerede. Noget af det (kontingent) er
skattefrit, noget andet er skattepligtigt. Det er lidt omstændigt, og
jeg skal gerne udpensle det, men det behøves måske ikke. Blot skal du
vide, at under gældende regler, er de kontingenter og gaver,
Vagttårnsselskabet får, skattepligtige (i hvert fald noget af det)

Andre foreninger, de, som betrgtes som "utilité publique" (altså nyttige
for offentligheden - almennyttige), skal kunne hjælpe andre mennesker,
uanset tro, religion, farve, m.m.

Jehovas Vidner har forsøgte i årevis at få status som Utilité Publique,
men pga. bl.a. ovennævnte samfundsuorden, kan de jo, i sagens natur,
ikke få denne status. Man kan ikke omtale samfundet som værende af
"djævelen" og samtidig forlange af det, at det skal betragte en som
samfundsnyttig.

Derfor skal de betale skat af deres kontingent.

Eller så svarer det lidt til at jeg har en forening, Malka, og at jeg
får mine patienter til at trække deres behandlinger fra i skat fordi det
er en "gave til foreningen Malka".

Smart, men ulovligt, altså.

Og det er lige det, Vagttårnet har gjort her i landet.

De har trukket det hele fra i skat, hvilket de ikke måtte. Skattevæsenet
har fået fingrene i det og så er der kommet bøder, renter, m.m. til.
Skattevæsenet i Frankrig (lige så vel som i andre lande regner jeg med)
er bestemt ikke nogen, man ønsker at gå konflikt med!

Vagttårnsselskabet har så trukket Frankrig for menneskerettighedernes
domstol idet de mener, at vi forhindrer religions frihed derved.

Men det er altså yderst tynd.

Ifølge WTS-Frankrig, så vil det, at betale de penge, de skylder i skat,
være ensbetyndende med at de går økonomik ned. Det er en af
argumenterne, de har brugt i retten (jf. dokumentet, jeg har lagt til
download).

Men ... Jeg tror ikke så meget på det (omend tanken er fristende), det
betyder vel bare, at medlemmerne skal plukkes yderligere så "Guds
organisation ikke går fallit".

Kort sagt: Jehova skal spytte i statskassen.

> Det skridt som de franske myndigheder har taget har jeg vanskeligt ved
> at se at der kan argumenteres imod.

De er også kommet til kort over for menneskerettighedernes domstol.
Noget siger mig, at bøger m.m. skal lige pludseligt til at koste _meget_
mere her i landet.

Det bliver som smøger og benzin: Vi skal købe dem i grænsebyerne.

(jeg melder dog pas i det tilfælde)

Fra : Soeren

Dato : 12-09-08 06:23

"Cyril Malka" <cyril@etsectera.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Idet bevægelsen betragtes som sekt i Frankrig, skal de betale skat af de
> "pengegaver", de får fra medlemmerne ... Læs resten og dommen her:

han er morsom den cesil, vi er da endnu nogle der husker hvordan malka
sekten opførte sig da de skulle betale skat til Roskilde Amt. Den gode Cyril
skal huske at man ikke skal kaste med æbler når man selv er et skrog

soeren