Når godgørenhed bliver
Fra : Henrik V Blunck

Dato : 18-08-08 08:31

Når godgørenhed bliver et sugerør i statskassen

Flere har bevidst fravalgt at søge tipsmidler, og flere er for længst
holdt op med at tænke nye tanker når det gælder fundraising. Statsstøtte
bør ikke blive en sovepude for opportunister.

Læs mere her: http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler/?p=85

Henrik Blunck - Dianalund
Har du læst bloggen Kristendommens mangler?
http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler

Fra : Vidal

Dato : 18-08-08 09:13

Henrik V Blunck skrev:
> [...]
> holdt op med at tænke nye tanker når det gælder fundraising. Statsstøtte
> bør ikke blive en sovepude for opportunister.

Vil du forklare, hvordan dette på nogen måde kan
være on-topic i denne gruppe?

Og hvordan kan det rubriceres under "kristendommens
mangler"?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 18-08-08 12:12

Den 18.08.2008 kl. 10:13 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:
> Vil du forklare, hvordan dette på nogen måde kan
> være on-topic i denne gruppe?
> Og hvordan kan det rubriceres under "kristendommens
> mangler"?

En del godgørenhed iklædes et religiøst klæde, og Kristeligt Dagblad hvor
nyheden er hentet fra er næppe Enhedslistens publikation...

....Længere (eller kortere) er den vel næppe...

Fra : Vidal

Dato : 18-08-08 14:15

Henrik V Blunck skrev:

> En del godgørenhed iklædes et religiøst klæde, og Kristeligt Dagblad
> hvor nyheden er hentet fra er næppe Enhedslistens publikation...
>
> ....Længere (eller kortere) er den vel næppe...

Du er simpelthen så langt ude i dine desperate forsøg
på at sværte kristne og kristendommen. Havde du blot
foretaget den simpleste søgning på emnet, kunne du se,
hvordan en redelighed bliver en mangelvare i dit indlæg.

www.social.dk/media/SM/Satspulje/udmontning_af_satsreguleringspuljen_2008.htm

Jeg ved ikke, om du giver det en yderligere kristen
vinkling på din hjemmeside, men hvis dette er alt, synes
jeg, du skulle bruge guldvægten, når du forsøger at få
nogle hits på hjemmesiden.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 18-08-08 12:35

> Vil du forklare, hvordan dette på nogen måde kan
> være on-topic i denne gruppe?

MÃ¥ske kun denne nyhed der falder i din "smag"?

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/294872:Udland--Kina-konfiskerer-bibler

Så kan det jo undre, at ststaministeren har indført mødepligt til det
intolerante Kina....

Fra : Vidal

Dato : 18-08-08 14:15

Henrik V Blunck skrev:

> MÃ¥ske kun denne nyhed der falder i din "smag"?
>
> http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/294872:Udland--Kina-konfiskerer-bibler

Det er vel kun, det man kan forvente af et
ateistisk land.

> Så kan det jo undre, at ststaministeren har indført mødepligt til det
> intolerante Kina....

??

Xpost dk.livssyn
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 18-08-08 16:23

Den 18.08.2008 kl. 15:14 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:
> Det er vel kun, det man kan forvente af et
> ateistisk land.

Mon ikke vi nærmere skulle have været enige om, at det var velkendt for
enhver, at du kan medtage én bibel i din bagage som turist, men når et
skrift er ulovligt var der måske andre (og mere kløgtige) metoder end at
forsøge at få 300 bibler gennem rejsebagagen???

Der er fokus på sikkerhed netop nu, og det var indlysende, at den slags
ville blive stoppet.

Det er som at veksle udenom de autoriserede steder. Det blev turister
advaret om helt tilbage til 80'erne. Men det er der vel også nogen der
kunne få en lille sag på.....

> ??
> Xpost dk.livssyn

"??"

Du er ikke klar over, at ministrene fik mødepligt til OL-åbningen?

Det gør kommunikation lidt langtrukken når alt skal forklares tre-fire
gange. Prøv at udvise blot en smule velvilje medmindre vi skal tilbage til
dig-gå-videre-til-andet-indlæg fordi jeg gerne erkender mine pædagogiske
evner ikke rækker *så* langt....

Fra : Vidal

Dato : 18-08-08 19:11

Henrik V Blunck skrev:

> [...]
> til dig-gå-videre-til-andet-indlæg fordi jeg gerne erkender mine
> pædagogiske evner ikke rækker *så* langt....

Hvad har det med dit oprindelige indlæg at gøre? Er
det også en kritik af kristendommen?

Hvad har det overhovedet med kristendom at gøre? Burde
det ikke være postet til dk.politik?

Rækker dine pædagogiske evner til at forklare det?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 18-08-08 21:16

Den 18.08.2008 kl. 20:10 skrev Vidal <vidal@webspeed.dk>:
> Hvad har det med dit oprindelige indlæg at gøre? Er
> det også en kritik af kristendommen?

Det er tankevækkende, at du gerne vil forsvare spekulation i godgørenhed,
og gøre det til en kritik af kristendommen.

De kristne burde selv tage afstand fra levebrøds-samaritanere ganske som
danskerne er trætte af opportunister der lover ét før valgene og gør noget
andet efter dem. Men næ nej. Det handler ikke om hverken fakta eller
moral, og etik er slet ikke inde i billedet, for enhver som formaster sig
til at påpege inkongruensen og inkonsekvensen er blot at opfatte som
kristendomskritiker.

Lad mig gøre dette kort, afslutningsvis, for jeg har *gentagne* gange
begået den fejl at tro, at du var i stand til at bruge den øverste del, og
jeg har desværre været naiv nok til at tiltro dig blot den mindste smule
velvilje.

For nogle handler det om etiketter, og at kunne sætte folk i bås. Bliv ved
med det, og lad endelig ikke nogen forstyrre dig.
Når nu kristne ikke gider gøre noget ved det, så er det selvfølgelig dem
som påpeger inkonsekvensen der er galt på den.

Lad mig gætte... Synes du også det er forkert at tage våbnet ud af hånden
på en bankrøver?
Enhver normalt begavet person ville kalde det at standse røveriet, hvis
det var muligt.

For dig er det vel unødig magtanvendelse?
Giv folk hvad som helst, og sæt sig på den flade... Vend den anden kind
til og få endnu flere smæk...

> Hvad har det overhovedet med kristendom at gøre? Burde
> det ikke være postet til dk.politik?

Er du bange for nyheder?

I mit tilfælde linkede jeg *direkte* til en artikel alle kunne få adgang
til, mens du andetsteds blot linkede til et dokument på 149 sider som du
bagefter forventer at få et kort svar på.

Jeg har intet yderligere til dine evner til kildekritik. Du linker til
højre og venstre uden at ane det mindste om det du linker til, og at finde
en pointe vil være som at finde en nål i en høstak.

> Rækker dine pædagogiske evner til at forklare det?

Nej, jeg vil end ikke gøre forsøget...

Det *var* hyggeligt. Jeg afstår fra yderligere.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-08-08 21:57

"Henrik V Blunck" <henrik@blunck.dk> skrev i en meddelelse
news.uf3mlmdbn1el4e@macintosh.local

> Det er tankevækkende, at du gerne vil forsvare spekulation i
> godgørenhed, og gøre det til en kritik af kristendommen.

Jeg kender én, der har et online-dokumenter på adressen
http://www.blunck.dk/kristendommens_mangler. Kristendommens mangler? I
forhold til hvad? Jødedommen?

> De kristne burde selv tage afstand fra levebrøds-samaritanere

Hvorfor burde kristne det? Bør jøder tage afstand fra
levebrøds-samaritanere, eller er det kun kristne, der har en særlig, moralsk
forpligtelse?

> ganske
> som danskerne er trætte af opportunister der lover ét før valgene og
> gør noget andet efter dem.

Det er danskere nu ikke trætte af. De vælger jo de samme opportunister igen
og igen. Måske det er noget, der sker i Frankrig eller i jødeland?

> Men næ nej. Det handler ikke om hverken
> fakta eller moral, og etik er slet ikke inde i billedet, for enhver
> som formaster sig til at påpege inkongruensen og inkonsekvensen er
> blot at opfatte som kristendomskritiker.

Du ville ikke kunne opfatte inkongruens og inkonsekvens, om det så hoppede
op og bed dig i din ualmindeligt grimme næse. F.eks. er du selv et
skoleeksempel på, hvor inkongruent og inkonsekvent, man kan opføre sig, og
stadig bilde sig selv ind, man kan tages alvorligt.

> Lad mig gøre dette kort afslutningsvis,

Jatak. Er du helt sikker på, du kender betydningen af "gøre det kort"?

> for jeg har *gentagne* gange
> begået den fejl at tro, at du var i stand til at bruge den øverste
> del, og jeg har desværre været naiv nok til at tiltro dig blot den
> mindste smule velvilje.

Hvad du gentagne gange har begået af fejl, kan der skrives meget tykke bøger
om. Grænserne for din naivitet er ikke-eksisterende, og overgås alene af din
mangel på selverkendelse.

> For nogle handler det om etiketter, og at kunne sætte folk i bås.
> Bliv ved med det, og lad endelig ikke nogen forstyrre dig.

Lidt lige som, når ny-jøder tror, de kan styrke deres eget, svage ego af ved
at finde "mangler" i f.eks. kristendommen.

> Når nu kristne ikke gider gøre noget ved det, så er det selvfølgelig
> dem som påpeger inkonsekvensen der er galt på den.

Jeg tror, du mangler helt basal viden om de mekanismer, der får dig til at
skrive ovenstående. Du er ganske til grin, men heldigvis for dig er du ikke
i stand til at erkende det, alle andre ved. Faktisk fremstår du som én, der
har svært ved at få tilværelsen til at fungere uden hjælp fra statsmagten.

> Lad mig gætte... Synes du også det er forkert at tage våbnet ud af
> hånden på en bankrøver?

Lad mig gætte: Du har aldrig formået at skabe dig en karrierre, og må leve
af at køre taxi mens du bilder dig selv ind, at du har styr på din egen,
inferiøre tilværelse? Lad mig gætte: Du har giftet dig med verdens grimmeste
kvinde i hele verden og ærgrer dig over, at du rent faktisk er grimmere end
hende? Lad mig gætte: Du ejer ikke en selvstændig tanke i livet og bliver
derfor nødt til at læne dig op ad mennesker, der er fiaskoer i alle livets
forhold, men som er endnu bedre end dig til at bilde sig selv ind, at de har
succes og har en berettigelse på denne klode?

> Enhver normalt begavet person ville kalde det at standse røveriet,
> hvis det var muligt.

Jeg tror ikke, du er den helt rette til at udtale dig om, hvad en normalt
begavet person ville gøre i denne eller hin situation.

> Er du bange for nyheder?

Jeg tror ikke, der findes nogen på denne klode, der er bange for ytringer,
der kommer fra dig.

> Det *var* hyggeligt. Jeg afstår fra yderligere.

Af hjertet tak.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 18-08-08 22:30

Henrik V Blunck skrev:

> Det er tankevækkende, at du gerne vil forsvare spekulation i
> godgørenhed, og gøre det til en kritik af kristendommen.

Dit link pegede på noget, der kaldes 'kristendommens
mangler', hvilket stærkt tyder på at det er noget, der
har med kristendom at gøre. Og det er tankevækkende, du
tror, det handler om spekulation i godgørenhed.

Nu har jeg så lige været inde på din side og jeg kan fortælle,
du er rent til grin. Med mindre du har andre kilder at henvise
til, er det jo tæt på injurier, det du leverer.

> [...]
> eller moral, og etik er slet ikke inde i billedet, for enhver som
> formaster sig til at påpege inkongruensen og inkonsekvensen er blot at

Du har helt fejlforstået problematikken. Du har ikke
sat dig ind i stoffet, du aner ikke, hvad du taler om
i dine ynkelige forsøg på at lave politisk blog.

Det handler jo ikke om 'levebrøds-samaritanere', som du
antyder, det handler om at DF vil borttage satspuljen,
det man populært kalder 'de svages finanslov'.

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/293825:Danmark--DF-vil-tage-penge-fra-de-udsatte

Du kan læse om konsekvenserne her:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/294824:Danmark--Frivilligcentrene-vil-blive-savnet

Det handler altså slet ikke om kristne svindlere, som
du tilsyneladende gerne vil give indtryk af, det handler
om at et frivilligt socialt arbejde ikke længere kan
finansieres via satsmidlerne.

Det er et så dumt og lumpent forsvar for DFs asociale politik
i dette tilfælde, at det mangler sammenligning. Jeg ved ikke,
om du faktisk har misforstået problemet eller om det er din
virkelige holdning, der dukker frem.

> [...]
> begået den fejl at tro, at du var i stand til at bruge den øverste del,
> og jeg har desværre været naiv nok til at tiltro dig blot den mindste

Ok?

> For nogle handler det om etiketter, og at kunne sætte folk i bås. Bliv
> ved med det, og lad endelig ikke nogen forstyrre dig.

Ok.

> Når nu kristne ikke gider gøre noget ved det, så er det selvfølgelig dem
> som påpeger inkonsekvensen der er galt på den.

Se nu drejes den igen over på de kristne. Skulle vi kristne
være gået til angreb på DF's politik eller skulle vi forlængst
være gået til angreb på satsmidlerne.

Det er det rene skære vås, du lukker ud.

> Lad mig gætte... Synes du også det er forkert at tage våbnet ud af
> hånden på en bankrøver?
> Enhver normalt begavet person ville kalde det at standse røveriet, hvis
> det var muligt.

Din analogi er helt ude i hampen.
----
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/294824:Danmark--Frivilligcentrene-vil-blive-savnet

I 2005 afsatte Socialministeriet i alt 49 millioner kroner fra
satspuljen til frivilligcentre. Pengene skulle række til slutningen af
2008, og formålet var, at alle danske kommuner efter kommunalreformen
skulle have et frivilligcenter. I dag har lidt over halvdelen af
kommunerne et frivilligcenter, der fungerer som lokalt samlingssted for
kommunens frivillige sociale arbejde.

Centrene står blandt andet for administrativ og praktisk hjælp til
lokale foreninger, nye projekter, dannelse af lokale netværk og
borgerinformation. Ud over satspuljemidlerne er frivilligcentrene
finansieret af Velfærdsministeriets såkaldte PUF-pulje, som skal fremme
frivilligt arbejde, og hidtil har kommunerne selv været forpligtet til
at finansiere en tredjedel af centrenes driftsomkostninger.
----

Skulle vi kristne have revet satsmidlerne ud af kommunernes
hænder eller skulle vi have frataget DF dets mulighed for at
overflytte satsmidlerne?

> For dig er det vel unødig magtanvendelse?
> Giv folk hvad som helst, og sæt sig på den flade... Vend den anden kind
> til og få endnu flere smæk...

Forstår du overhovedet selv, hvad du skriver?

> Er du bange for nyheder?

Nej? Men nyheder som satspuljer hører ikke hjemme i kristen-
gruppen. Det havde været helt fint, hvis du havde postet det
i dk.politik.

Men ved at poste det i dk.livssyn.kristendom og ved
at lade dit link hedde noget med 'kristendommens
mangler' kommer du jo med en antydning om, at kristne
her har medvirket til svindel med offentlige midler.

Og det hele handler jo om noget helt, helt andet.

> I mit tilfælde linkede jeg *direkte* til en artikel alle kunne få adgang
> til, mens du andetsteds blot linkede til et dokument på 149 sider som du
> bagefter forventer at få et kort svar på.

Jo, jo, bette Henrik. Men vil man forsøge sig som
politisk blogger, så er det med at have papirerne
i orden - og det har du ikke og du viser heller ingen
vilje til at få det.

Dokumentet viser jo blot, hvem pengene går til og det
er jo ikke til kristne "fatcats", som du antyder.

Men nu kan du jo studere linkene til KD og se om du
kan finde ud af det. Det er temmeligt kortfattet og
letlæseligt, så mon ikke du orker at komme gennem det?

> Jeg har intet yderligere til dine evner til kildekritik. Du linker til
> højre og venstre uden at ane det mindste om det du linker til, og at
> finde en pointe vil være som at finde en nål i en høstak.

Pis med dig, du er bare skidedoven og gider ikke sætte
dig ind det, du kritiserer.

> Nej, jeg vil end ikke gøre forsøget...

Ok.

> Det *var* hyggeligt. Jeg afstår fra yderligere.

Det kan jeg godt forstå, det undrer mig, du overhovedet
svarede på mit indlæg med den sag, du præsenterer.

Man kan godt lave en cancel på egne indlæg, det synes jeg,
du skal gøre. Det her stiller dig simpelthen i et dårligt
lys.
--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-08-08 15:53

Henrik V Blunck skrev i
news.uf2m6oign1el4e@macintosh.local,:

> [...]
> holdt op med at tænke nye tanker når det gælder fundraising.
> Statsstøtte bør ikke blive en sovepude for opportunister.

Og hvad har så alt dit smovse-gylle med kristendom at gøre?

http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*
http://skabelsen.info/ + *DebatForum*

Fra : Vidal

Dato : 19-08-08 16:24

Andreas Falck skrev:
> Henrik V Blunck skrev i
> news.uf2m6oign1el4e@macintosh.local,:

> Og hvad har så alt dit smovse-gylle med kristendom at gøre?

Ikke en skid. Det er bare dumhed og dovenskab, der
kommer til udtryk.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Andreas Falck

Dato : 19-08-08 17:36

Vidal skrev i

[ ... ]

> Ikke en skid. Det er bare dumhed og dovenskab, der
> kommer til udtryk.

Foruden dårskab