/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Når tro bliver til fanatisme
Fra : Cyril Malka


Dato : 08-08-08 00:40

Når tro bliver til fanatisme

Vi har behov for at tro på noget men når vi lader troen diktere vores
livsstil, er troen ikke længere sund for os, mener psykoterapeuten Cyril
Malka, der har specialiseret sig i tro og fundamentalisme ... Læs resten
her: <http://www.sekter.org/generelt/fanatisme.html>

--
Venligst,

Cyril

Viden om sekter: http://www.sekter.org
Nyheder om sekternes verden: http://www.etsectera.com

 
 
Claudio Adam (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Claudio Adam


Dato : 08-08-08 06:35

Cyril Malka <cyril@etsectera.com> skrev:
>Når tro bliver til fanatisme
>
>Vi har behov for at tro på noget men
>når vi lader troen diktere vores
>livsstil, er troen ikke længere sund
>for os, mener psykoterapeuten Cyril
>Malka, der har specialiseret sig i
>tro og fundamentalisme ... Læs resten
>her:
><http://www.sekter.org/generelt/fana tisme.html>
>
>--
>Venligst,
>
>Cyril


Den må du sgu lige uddybe Georg:

Hvad mener du med Tro?

Adam.


Vidal (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 08-08-08 08:02

Cyril Malka skrev:
> Når tro bliver til fanatisme
>
> Vi har behov for at tro på noget men når vi lader troen diktere vores
> livsstil, er troen ikke længere sund for os, mener psykoterapeuten Cyril
> Malka, der har specialiseret sig i tro og fundamentalisme

Du skriver mange underlige indlæg for tiden,
men det her må da vist tage prisen? Eller er
du holdt op med at være jøde?

I forhold til kristne må jøderne da overholde
en mængde regler, der påvirker livsstilen:

- indviklede spiseregler, ingen flæskesteg,
pinlig overholdelse af sabbatreglerne, som vi
har set fornyligt må man ikke engang tænde eller
slukke lyset.

Hvis du vil have flere eksempler, skal jeg nok
senere forklare dig, hvilke jødiske regler/love,
der dikterer den jødiske livsstil på ganske
centrale områder.

Så enten er du ikke jøde mere eller du overholder
ikke reglerne for at være jøde eller også er din
tro ikke sund for dig.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Andersen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 08-08-08 11:29

Vidal wrote:
> Cyril Malka skrev:
>> Når tro bliver til fanatisme
>>
>> Vi har behov for at tro på noget men når vi lader troen diktere vores
>> livsstil, er troen ikke længere sund for os, mener psykoterapeuten
>> Cyril Malka, der har specialiseret sig i tro og fundamentalisme
>
> Du skriver mange underlige indlæg for tiden,
> men det her må da vist tage prisen? Eller er
> du holdt op med at være jøde?
>
> I forhold til kristne må jøderne da overholde
> en mængde regler, der påvirker livsstilen:
>
> - indviklede spiseregler, ingen flæskesteg,
> pinlig overholdelse af sabbatreglerne, som vi
> har set fornyligt må man ikke engang tænde eller
> slukke lyset.
>
> Hvis du vil have flere eksempler, skal jeg nok
> senere forklare dig, hvilke jødiske regler/love,
> der dikterer den jødiske livsstil på ganske
> centrale områder.
>
> Så enten er du ikke jøde mere eller du overholder
> ikke reglerne for at være jøde eller også er din
> tro ikke sund for dig.
>
Og så omtaler han sig selv i 3. person. Og nej, folk har ikke et behov
for at tro på noget, mere end folk har et behov for at drikke kaffe.

Vidal (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 08-08-08 11:39

Martin Andersen skrev:
> Vidal wrote:
>> Cyril Malka skrev:

>>> Vi har behov for at tro på noget

> Og nej, folk har ikke et behov
> for at tro på noget, mere end folk har et behov for at drikke kaffe.

De fleste mennesker i verden vil ikke give dig
ret. Så tal for dig selv og ikke for andre.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Andersen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 08-08-08 12:07

Vidal wrote:
> Martin Andersen skrev:
>> Vidal wrote:
>>> Cyril Malka skrev:
>
>>>> Vi har behov for at tro på noget
>
>> Og nej, folk har ikke et behov for at tro på noget, mere end folk har
>> et behov for at drikke kaffe.
>
> De fleste mennesker i verden vil ikke give dig
> ret. Så tal for dig selv og ikke for andre.
>
Jeg skal kun bruge én undtagelse.

Vidal (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 08-08-08 12:16

Martin Andersen skrev:
> Vidal wrote:
>> Martin Andersen skrev:
>>> Vidal wrote:
>>>> Cyril Malka skrev:
>>
>>>>> Vi har behov for at tro på noget
>>
>>> Og nej, folk har ikke et behov for at tro på noget, mere end folk har
>>> et behov for at drikke kaffe.
>>
>> De fleste mennesker i verden vil ikke give dig
>> ret. Så tal for dig selv og ikke for andre.
>>
> Jeg skal kun bruge én undtagelse.

Den får du.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Martin Andersen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 08-08-08 12:21

Vidal wrote:
> Martin Andersen skrev:
>> Vidal wrote:
>>> Martin Andersen skrev:
>>>> Vidal wrote:
>>>>> Cyril Malka skrev:
>>>
>>>>>> Vi har behov for at tro på noget
>>>
>>>> Og nej, folk har ikke et behov for at tro på noget, mere end folk
>>>> har et behov for at drikke kaffe.
>>>
>>> De fleste mennesker i verden vil ikke give dig
>>> ret. Så tal for dig selv og ikke for andre.
>>>
>> Jeg skal kun bruge én undtagelse.
>
> Den får du.
>
Fantastisk.

Så jeg kan altså regne med at du fremover også vil være enig i at kun
nogle mennesker føler de har et sådan behov.

At det ikke er en implicit kvalitet ved det at være menneske.

(countdown til undvigelse påbegyndt)

Vidal (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 08-08-08 12:36

Martin Andersen skrev:
> Vidal wrote:
>> Martin Andersen skrev:
>>> Vidal wrote:
>>>> Martin Andersen skrev:
>>>>> Vidal wrote:
>>>>>> Cyril Malka skrev:
>>>>
>>>>>>> Vi har behov for at tro på noget
>>>>
>>>>> Og nej, folk har ikke et behov for at tro på noget, mere end folk
>>>>> har et behov for at drikke kaffe.
>>>>
>>>> De fleste mennesker i verden vil ikke give dig
>>>> ret. Så tal for dig selv og ikke for andre.
>>>>
>>> Jeg skal kun bruge én undtagelse.
>>
>> Den får du.
>>
> Fantastisk.

Ok.

> Så jeg kan altså regne med at du fremover også vil være enig i at kun
> nogle mennesker føler de har et sådan behov.

Ja, men det er de fleste, der har det behov.
Behovet kan sikkert også udfyldes med andet.

> At det ikke er en implicit kvalitet ved det at være menneske.

Njah ...

> (countdown til undvigelse påbegyndt)

Jesus siger, de troende er jordens salt. Den kan
du så smage lidt på. Hvis du ikke forstår, hvad
han mente med det, kan du få yderligere forklaring.

--
Venlig hilsen,

Villy dalsgaard

Martin Andersen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Martin Andersen


Dato : 08-08-08 19:20

Vidal wrote:
> Martin Andersen skrev:
>> Vidal wrote:
>>> Martin Andersen skrev:
>>>> Vidal wrote:
>>>>> Martin Andersen skrev:
>>>>>> Vidal wrote:
>>>>>>> Cyril Malka skrev:
>>>>>
>>>>>>>> Vi har behov for at tro på noget
>>>>>
>>>>>> Og nej, folk har ikke et behov for at tro på noget, mere end folk
>>>>>> har et behov for at drikke kaffe.
>>>>>
>>>>> De fleste mennesker i verden vil ikke give dig
>>>>> ret. Så tal for dig selv og ikke for andre.
>>>>>
>>>> Jeg skal kun bruge én undtagelse.
>>>
>>> Den får du.
>>>
>> Fantastisk.
>
> Ok.
>
>> Så jeg kan altså regne med at du fremover også vil være enig i at kun
>> nogle mennesker føler de har et sådan behov.
>
> Ja, men det er de fleste, der har det behov.
> Behovet kan sikkert også udfyldes med andet.
>
>> At det ikke er en implicit kvalitet ved det at være menneske.
>
> Njah ...
>
>> (countdown til undvigelse påbegyndt)
>
> Jesus siger, de troende er jordens salt. Den kan
> du så smage lidt på. Hvis du ikke forstår, hvad
> han mente med det, kan du få yderligere forklaring.
>
Hvad han mente med det, er ikke nær så relevant som hvorvidt han har ret.

Vidal (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 08-08-08 20:20

Martin Andersen skrev:
> Vidal wrote:
>> Martin Andersen skrev:
>>> Vidal wrote:
>>>> Martin Andersen skrev:
>>>>> Vidal wrote:
>>>>>> Martin Andersen skrev:
>>>>>>> Vidal wrote:
>>>>>>>> Cyril Malka skrev:
>>>>>>
>>>>>>>>> Vi har behov for at tro på noget
>>>>>>
>>>>>>> Og nej, folk har ikke et behov for at tro på noget, mere end folk
>>>>>>> har et behov for at drikke kaffe.
>>>>>>
>>>>>> De fleste mennesker i verden vil ikke give dig
>>>>>> ret. Så tal for dig selv og ikke for andre.
>>>>>>
>>>>> Jeg skal kun bruge én undtagelse.
>>>>
>>>> Den får du.
>>>>
>>> Fantastisk.
>>
>> Ok.
>>
>>> Så jeg kan altså regne med at du fremover også vil være enig i at kun
>>> nogle mennesker føler de har et sådan behov.
>>
>> Ja, men det er de fleste, der har det behov.
>> Behovet kan sikkert også udfyldes med andet.
>>
>>> At det ikke er en implicit kvalitet ved det at være menneske.
>>
>> Njah ...
>>
>>> (countdown til undvigelse påbegyndt)
>>
>> Jesus siger, de troende er jordens salt. Den kan
>> du så smage lidt på. Hvis du ikke forstår, hvad
>> han mente med det, kan du få yderligere forklaring.
>>
> Hvad han mente med det, er ikke nær så relevant som hvorvidt han har ret.

Så du mener ikke mit svar er en undvigelse?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Peter Mogensen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Peter Mogensen


Dato : 08-08-08 17:51

Martin Andersen wrote:
> Vidal wrote:
>> Martin Andersen skrev:
>>> Vidal wrote:
>>>> Martin Andersen skrev:
>>>>> Vidal wrote:
>>>>>> Cyril Malka skrev:
>>>>
>>>>>>> Vi har behov for at tro på noget
>>>>
>>>>> Og nej, folk har ikke et behov for at tro på noget, mere end folk
>>>>> har et behov for at drikke kaffe.
>>>>
>>>> De fleste mennesker i verden vil ikke give dig
>>>> ret. Så tal for dig selv og ikke for andre.
>>>>
>>> Jeg skal kun bruge én undtagelse.
>>
>> Den får du.
>>
> Fantastisk.
>
> Så jeg kan altså regne med at du fremover også vil være enig i at kun
> nogle mennesker føler de har et sådan behov.
>
> At det ikke er en implicit kvalitet ved det at være menneske.
>
> (countdown til undvigelse påbegyndt)

Lad mig gætte... Villy forstår ikke spørgsmålet, ... eller også
interesserer det ham pludselig meget lidt.


Vidal (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 08-08-08 18:18

Peter Mogensen skrev:
> Lad mig gætte... Villy forstår ikke spørgsmålet, ... eller også
> interesserer det ham pludselig meget lidt.

Er du utilfreds med mit svar fra 13:35? Skal
du have en forklaring af en eller anden art?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalgaard

Peter Mogensen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Peter Mogensen


Dato : 08-08-08 18:43

Vidal wrote:
> Peter Mogensen skrev:
>> Lad mig gætte... Villy forstår ikke spørgsmålet, ... eller også
>> interesserer det ham pludselig meget lidt.
>
> Er du utilfreds med mit svar fra 13:35?

ja. det var meget bekræftende... tak.

> Skal
> du have en forklaring af en eller anden art?

nøe...



Vidal (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 08-08-08 20:19

Peter Mogensen skrev:
> Vidal wrote:
>> Peter Mogensen skrev:
>>> Lad mig gætte... Villy forstår ikke spørgsmålet, ... eller også
>>> interesserer det ham pludselig meget lidt.
>>
>> Er du utilfreds med mit svar fra 13:35?
>
> ja. det var meget bekræftende... tak.

Hvad mener du?

>> Skal
>> du have en forklaring af en eller anden art?
>
> nøe...

Jeg tror ikke, du kender dine egne behov.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Peter Mogensen (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Peter Mogensen


Dato : 08-08-08 20:22

Vidal wrote:
> Peter Mogensen skrev:
>> Vidal wrote:
>>> Peter Mogensen skrev:
>>>> Lad mig gætte... Villy forstår ikke spørgsmålet, ... eller også
>>>> interesserer det ham pludselig meget lidt.
>>>
>>> Er du utilfreds med mit svar fra 13:35?
>>
>> ja. det var meget bekræftende... tak.
>
> Hvad mener du?
>
>>> Skal
>>> du have en forklaring af en eller anden art?
>>
>> nøe...
>
> Jeg tror ikke, du kender dine egne behov.
>

Du tror generelt på en hel masse uden grund.

Soeren (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Soeren


Dato : 08-08-08 12:02


"Cyril Malka" <cyril@etsectera.com> skrev i en meddelelse
news:cyril-2F0B77.01393708082008@old-sunsite.dk...
> Når tro bliver til fanatisme
>
> Vi har behov for at tro på noget men når vi lader troen diktere vores
> livsstil, er troen ikke længere sund for os, mener psykoterapeuten Cyril
> Malka, der har specialiseret sig i tro og fundamentalisme ... Læs resten
> her: <http://www.sekter.org/generelt/fanatisme.html>
>
> --
her må jeg vist for engands skyld være enig med Cyril M, for han ved da alt
om fanatisme

mvh

Soeren



Andreas Falck (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Andreas Falck


Dato : 08-08-08 12:48

Soeren skrev i
news:489c2783$0$48309$157c6196@dreader1.cybercity.dk,:

> her må jeg vist for engands skyld være enig med Cyril M, for han ved
> da alt om fanatisme

Ja da - han kan jo nøjes med at se på sig selv

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*
http://skabelsen.info/ + *DebatForum*


Guds udsending (08-08-2008)
Kommentar
Fra : Guds udsending


Dato : 08-08-08 23:37

In dk.livssyn Cyril Malka <cyril@etsectera.com> wrote:
>N?r tro bliver til fanatisme

>Vi har behov for at tro p? noget men n?r vi lader troen diktere vores
>livsstil, er troen ikke l?ngere sund for os, mener psykoterapeuten Cyril
>Malka, der har specialiseret sig i tro og fundamentalisme ... L?s resten
>her: <http://www.sekter.org/generelt/fanatisme.html>

Hvorfor fanden omtaler du dig selv i tredje person? Er du
skizofren?





Lyrik (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 14-08-08 11:30

>"Cyril Malka" <cyril@etsectera.com> skrev i meddelelsen
>news:cyril-2F0B77.01393708082008@old-sunsite.dk...
> Når tro bliver til fanatisme
>
> Vi har behov for at tro på noget men når vi lader troen diktere vores
> livsstil, er troen ikke længere sund for os, mener psykoterapeuten Cyril
> Malka, der har specialiseret sig i tro og fundamentalisme ... Læs resten
> her: <http://www.sekter.org/generelt/fanatisme.html>
> Venligst,
> Cyril
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvad har Cyril skrevet Cyril? Har Cyril skrevet noget om multiple
personligsforstyrrelser?

Forrtæller man alt om Jesus? Fortæller man at han forbandede farisæerne og
kaldte dem kalkede grave fulde af dødningeben?

Jens


Vidal (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Vidal


Dato : 14-08-08 11:46

Lyrik skrev:
>> "Cyril Malka" <cyril@etsectera.com> skrev i meddelelsen
>> news:cyril-2F0B77.01393708082008@old-sunsite.dk...
>> Når tro bliver til fanatisme
>>
>> Vi har behov for at tro på noget men når vi lader troen diktere vores
>> livsstil, er troen ikke længere sund for os, mener psykoterapeuten Cyril
>> Malka, der har specialiseret sig i tro og fundamentalisme ... Læs resten
>> her: <http://www.sekter.org/generelt/fanatisme.html>
>> Venligst,
>> Cyril
> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Hvad har Cyril skrevet Cyril? Har Cyril skrevet noget om multiple
> personligsforstyrrelser?

Uha ja. Så mindeværdigt, at mange ligefrem gemte
hans lidelseshistorie på harddisken.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Lyrik (14-08-2008)
Kommentar
Fra : Lyrik


Dato : 14-08-08 12:06

>"Vidal" <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>news:48a40cfb$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lyrik skrev:
>>> "Cyril Malka" <cyril@etsectera.com> skrev i meddelelsen
>>> news:cyril-2F0B77.01393708082008@old-sunsite.dk...
>>> Når tro bliver til fanatisme
>>>
>>> Vi har behov for at tro på noget men når vi lader troen diktere vores
>>> livsstil, er troen ikke længere sund for os, mener psykoterapeuten Cyril
>>> Malka, der har specialiseret sig i tro og fundamentalisme ... Læs resten
>>> her: <http://www.sekter.org/generelt/fanatisme.html>
>>> Venligst,
>>> Cyril
>> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>> Hvad har Cyril skrevet Cyril? Har Cyril skrevet noget om multiple
>> personligsforstyrrelser?
>
> Uha ja. Så mindeværdigt, at mange ligefrem gemte
> hans lidelseshistorie på harddisken.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det må være lidelseshistorier i flertal. Et for hver personlighed.

MvH
Jens


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408186
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste