Snart vinter? Er 'sandwich' glasfiber både~
Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 21:16

Hejsan. Har købt en dejlig Banner33 fra 1979.
Skroget er af sandwichtypen, dvs. der er et 'mellemlag' mellem inder og yder
glasfiberen.
Jeg overvejer at lade den ligge i vandet vinteren over, som jeg har gjort i
13 år med en Maxi77 uden problemer.
Fordelene er lang sejlersæson, måske endda en flot nytårstur ?..
Og en effektiv optagning/rensning/maling en lang weekend hvor alle de andre
er kommet i vandet igen...

MEN jeg er blevet lidt i tvivl om vores nye gamle båd med
sandwichkonstruktion er mere sårbar mht. fugt/osmose angreb, hvis den er i
vandet hele vinteren. Før vi købte den var den altid oppe om vinteren, så
den tidligere ejer kan ikke råde os.

mvh Birger

Fra : Steffen Skov

Dato : 30-08-08 06:52

Hej Birger
Det er ligegyldigt om det er en ikke eller sandwich-konstruktion. Det der
betyder noget er, om bunden har et ordentligt lag primer. Det er primeren
der gør skroget vandtæt.
Hilsen Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,