Pas på med at handle med nmt
Fra : Jørgen L.

Dato : 26-08-08 15:32

1.ved bestilling kunne man skrive anden adresse, dette blev ikke overholdt,
så jeg måtte køre 2 x 125 km for at hente min pakke.
1A de havde heller ikke styr på om varen var sendt.
2. dette er en trådløs modem/router til det gamle nmt net, D35, de har en
dæknings side, hvor det kunne ses at på den adresse jeg havde tænkt mig at
bruge dette modem, skulle der være dækning indendørs, men der var ikke
engang dækning med antennen ude i det fri i 6 meters højde.
3. jeg returnerede modemmet d. 20.06-08 og kunne se på Postdk at varen var
modtaget d. 23.06-07.
jeg forespurgte om hvornår jeg kunne forvente at få mine små 3000 kr. retur
d. 07.07-08 men der vidste de ikke om de havde modtaget noget, efter
oplysning fra mig om pakke nr. og dato de havde modtaget denne, fandt de
pakken og ville sende kreditnota hurtigst.
jeg hørte intet, før jeg rykkede
d. 10, 16 & 31.07 og igen 08, 13, 18.08-08 alle gange fik jeg at vide om 2-3
dage ville jeg modtage mine penge men først d. 18.08 fik jeg en kreditnota
samt besked om at jeg ville få min penge om 2 til 3 dage.
De kom ikke, først da jeg ringede d. 25.08 og sagde at hvis jeg ikke fik en
kvitering for at mine penge var sendt inden for en time, ville jeg troppe op
på deres kontor om 2 timer, modtog jeg en kvitering og i dag d. 26.08-08 er
pengene gået ind på kontoen.

Så jeg kan ikke anbefale dette amatør firma.

--
Hilsen Jørgen
Toyota Landcruiser 3,0 D-4D & LMC Lord Ambassador 560 RD

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 16:01

Der er i dag en artikel i blader CRN, som skriver nedenstående om ice.net
.... Det er langt fra lovende eller overraskende, når man erindrer, hvad der
alene i denne gruppe er skrevet om firmaets "performance" ... John Strand
har ikke megen respekt for os sejleres ønske om en langtrækkende
internetopkobling ... Men vi er nok også et meget beskedent segment ... Men
det kan da være, man lige skal klappe hesten, inden man sætter alt for meget
af deres isenkram op i masten ...

quote

Det tidligere Nordisk Mobiltelefon, som i dag opererer under navnet Ice.net
står iføgle forlydender over for en mulig konkurs. Det svenskejede selskab
leverede et underskud på 200 millioner kroner i første halvår, og
kapitalindskud fra aktionærene er tilsyneladende forsvundet som dug for den
sparsomme sommersol.

Ice.nets produkt er CDMA teknologi, der er en konkurrent til 3G, men kun
leverer datatrafik og ikke telefoni.

Selskabet har aktiviteter i både Danmark, Sverige og Norge, og det er
tilsyneladende kun i Norge, at forretningen hænger sammen.

Teleanalytiker John Strand siger, at Ice.net i Norge har en berettigelse,
fordi de som de eneste har kunnet levere mobilt bredbånd i fjeldet. I
Danmark er behovet for et alternativ til 3G meget begrænset, mener John
Strand, som samtidgi peger på, at CDMA teknologien står tilbage for 3G, der
har udviklet sig meget mere i de sidste par år.

Flere svenske operatørerer skulle angiveligt være interesserede i at købe
det svenske selskab, men John Strand vurderer, at interessen i Danmark vil
være begrænset.

»Skal jeg være helt ærlig, så kan jeg ikke se, hvem der skulle være
interesseret i at købe dem. Der er så mange andre gode alternativer på
markedet,« siger han.

unquote.

Nu må vi lige holde vejret og se, om det er en avisand - eller barske
realiteter ...

--
mvh.
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - Helsingør

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 21:48

Kender John Strand fra mit proff. virke og jeg må sige, at han ofte udtaler
sig ret skråsikkert om sagerne og han har altså ikke altid ret. Tag blot
hans argument om "bredbånd til fjeldet". Sverige har et tilsvarende
udfordring med fjeld og store afstande, men har faktisk en af verdens
største udbredelser af bredbånd. - så der er nok andre faktorer, der vægter
mere ....

Når det er sagt, så er der helt klart en udfordring med at de adresserer et
ret lille segment og jo har store omkostninger til nettet. Kun tiden vil
vise om det kan hænge sammen og om der kommer (sejler) kunder nok. Men hvis
alle sejlere venter, så bliver det jo i hvert fald ikke til noget. Så jeg
holder ved.....

Jørgen L.'s oplevelser er selvfølgelig ærgerlige, men til gengæld har vi
andre jo så fået meget lang kredit på vores regninger. De burde helt klart
sikre sig en mere smidig administration af deres services.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : claus b.p.

Dato : 26-08-08 23:52

"Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-a)grevestrand(punkt)dk> skrev i en
meddelelse news:48b46c1c$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...

> Jørgen L.'s oplevelser er selvfølgelig ærgerlige, men til gengæld har vi
> andre jo så fået meget lang kredit på vores regninger. De burde helt klart
> sikre sig en mere smidig administration af deres services.

De kunne jo også prøve at markedsføre sig i Danmark med priser der svarer
til dem de tilbyder i Sverige. Så kunne de måske få de kunder de mangler.

Mvh. Claus

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 23:58

Det, jeg har undret mig over, er, at der tilsyneladende er langt bedre
dækning med betydeligt større overførselshastigheder i svenske og -
måske? - norske farvande ... Godt nok kan Køge Bugt være træls ... meeen

200 mio. kr. er altså mange penge, for en ikke velpolstret virksomhed
som tdc eller "3" ...

Mon jeg skal bede om at få mit "3-modem" tilbage fra sønnen - og finde
ud af, hvilken antenne, der vil være velegnet til deres modem?

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : blueocean

Dato : 27-08-08 01:02

On 27 Aug., 00:58, "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark>
wrote:
> [...]
>
> --
> mvh
> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Jeg har også undret mig over at de kan få det til at køre, når man ser
hvad de laver af L...., jeg har eks. ikke set meget til deres
regninger og det viser jo bare at de ikke har en bære dygtig
administration. Men den olpevelse som Jørgen L. har haft må jeg sige
kommer lidt bag på mig, det er da groft. Jeg har dog ikke været ude
for noget ligende. kun lidt træghed vdr. ministikket til udvendig
antenne., men efter een rykker kom den med posten. Jeg vedgår at deres
dækning er dårliger end i Sverige og Norges. Det handler vel om at de
mangler en dygtig forretnings mæssig ledesle som godt kan se et
markedet og derfor kan lave markedsføring for at det komme ud til
brugerne, det ser man jo heller ikke noget til iforhold til 3´s
kampagner.

Hilsen
Gert
SY-Grog.
Sendt fra båden, Brøndby havn.

Fra : claus b. p.

Dato : 27-08-08 08:46

"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> wrote in message
[...]

Når administration, markedsføring og drift halter som den gør, er det ikke
så underligt hvis de har økonomiske vanskeligheder. Det bliver ikke nemmere
når teleselskaberne inden for få måneder halverer prisen på mobilt bredbånd.
(Spår Computerworld idag.) Det ærgrer mig, for jeg synes ideen med at
udnytte 470MHz båndet til datatrafik er kanon, man burde kunne opnå langt
bedre dækning med få investeringer end på GSM/3. Jeg ville have hoppet på,
hvis min båd var kommet i vandet i år. Nu tror jeg jeg ser tiden lidt an.

Mvh. Claus

Fra : Jørgen L.

Dato : 27-08-08 10:31

> [...]
> investeringer end på GSM/3. Jeg ville have hoppet på, hvis min båd var
> kommet i vandet i år. Nu tror jeg jeg ser tiden lidt an.

Jeg må indrømme at jeg også syntes at det gamle nmt bånd er suverænt godt
til formålet, jeg har fra mine dage som aktiv radioamatør udvendig ½ bølge
antenne som jeg også forsøgte mig med, og denne ville jeg have monteret på
min campingvogn, netop som problemmet for båd folket ligger mange
campingpladser uden for normal dækning af tdc/3 etc.

Derfor ærgrer det mig gevaldigt at skulle have haft dette problem.