Hvad koster skift af topstykke?
Fra : Henning

Dato : 26-08-08 13:01

Topstykket på vores Volvo Penta AQ250(?) er gået. Motoren er en
indenbords 4 cylindret benzin med knap 150 Hk. Øjensynligt revnet pga.
dårlig gennemstrømning af kølevand uden temperaturmåleren har sladret.
Impeller, tandrem og div. småting skiftes samtidig.

Men hvad skal jeg forvente sådan en omgang koster?

(Det skal siges arbejdet er udført, men vi er meget uenige med
mekanikeren om regningens størrelse, baseret på det afgivne (desværre
mundtlige) tilbud og den endelige regningsstørrelse.)

Fra : NewsGroups

Dato : 26-08-08 15:08

"Henning" < @> skrev i en meddelelse
> [...]
> mekanikeren om regningens størrelse, baseret på det afgivne (desværre
> mundtlige) tilbud og den endelige regningsstørrelse.)

Kedeligt. Man må ikke glemme at få et skriftligt tilbud når der er tale om
større rep. Det holder altid i retten. Mundtlige aftaler gør ikke.

Hvis jeg sad i din situation ville jeg finde en alternativ
leverandør/mekaniker og ham til at fortælle hvad sådan en omgang vil koste.
Så har du noget kvalificeret at gå ud fra.

Jeg kunne fx. nævne KKE Motor i Skovshoved - jeg tror at de kunne være en
mulighed.

Og så få en dialog igang med den der har udført det. Så kan det måske være
at I finder en god middelvej hvor begge parter - har fået lidt.