Overlevelses dragt
Fra : oz3bto

Dato : 24-08-08 15:20

Overvejer at fremskaffe sådan en da jeg syntes den danske vandtempratur er
ret lav :P

Men er sådan en til at bevæge sig i eller tager man den først på når båden
er på vej ned ?

Vil nemlig bruge den når vi er ude og hygge med vores bette katemaran
(Hedder de hvist) da jeg ikke syntes at der er varme nok i våddragten og den
tørre er lidt for dyr til at jeg vil bruge den

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 17:34

> [...]
> den
> tørre er lidt for dyr til at jeg vil bruge den

Sejler selv kat. Kort våddragt i højsommerperioden, ellers lang våddragt fra
april til november, i vinterperioden billig tørdragt (£50 på ebay), men jeg
sejler også i en fjord (youtube : søg "nacra augustenborg"). Jeg aner intet
om overlevelsesdragter.

/karsten

Fra : oz3bto

Dato : 24-08-08 19:45

"Karsten Madsen" <6 på drosselvej i danmark> skrev i en meddelelse

> [...]
jeg
> sejler også i en fjord (youtube : søg "nacra augustenborg"). Jeg aner

Ja det er ski heller ikke det store vi sejler da :P
og kun fjordsejllads

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 24-08-08 20:17

Min vandski kammerat har en tykkere våddragt til foråret. Det er ret varm. -
selvom man jo ikke slipper for det kolde gys, når det første vand siver ned
ad nakken ...

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : oz3bto

Dato : 25-08-08 14:53

"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
varm. -
> selvom man jo ikke slipper for det kolde gys, når det første vand siver

Min er 7,5mm tyk dvs fra skridt til midt på brystet dobbelt tykkelse

Men det er netop det kolde gys der gør det koldt .. skulle man mig bekebndt
kunne slippe for med overlevelses dragten ... Men ender hvist bare med at
jeg snupper tørdragten

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 20:19

> [...]
> bekebndt
> kunne slippe for med overlevelses dragten ... Men ender hvist bare med at

Mnaah, Hvis du hænger i trapezen når du kommer i er du under vandet mens du
siger z over det kolde vand, derefter er det kun at kravle op på
(daværende) læ ponton igen og få skødet ud og så og og videre

Hvad er det i øvrigt for en kat i sejler ?

/karsten

Fra : oz3bto

Dato : 25-08-08 22:07

> [...]
> (daværende) læ ponton igen og få skødet ud og så og og videre
>
> Hvad er det i øvrigt for en kat i sejler ?

Hvad det er for en kan jeg ikke svare dig på men stortset er det 2 pontoner
et metal skelet et net og et sejl .. det er ren legetøj

Vi sejler ikke nogen bestemte steder men har da bla besøgt kolding fjord
og forsøgt os ved vesterhavet hvilket vi ikke gentager

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 15:41

> [...]
> Vi sejler ikke nogen bestemte steder men har da bla besøgt kolding fjord
> og forsøgt os ved vesterhavet hvilket vi ikke gentager

Vi skal en tur Texel rundt til næste år, det er jo også en slags vesterhav.
Prøveturen bliver Fanø rundt, med ledsagerbåd.
Kig en tur ned til Augustenborg Fjord, så snupper vi et ræs. Vi har nogle
fine baner at sejle rundt på.

/karsten

Fra : oz3bto

Dato : 26-08-08 15:48

> [...]
> Prøveturen bliver Fanø rundt, med ledsagerbåd.
> Kig en tur ned til Augustenborg Fjord, så snupper vi et ræs. Vi har nogle

Vil vi da overveje.. Men tor lige at jeg/vi skal have helt styr på den før
nogen kapsejllads... enste jeg kender til at sejle med sejl er fra jeg var
10-12år og sad i en optimist jolle... Og har hvist glemt en del af det siden
så vi forsøger at holde så god afstand til andre som muligt

Et sted vi ofte tager han og smider den i vandet er Løveodde også sejler vi
langs kysten ind til Kolding eller modsat fra Rebæk alt efter vinden

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-08 21:39

> Et sted vi ofte tager han og smider den i vandet er Løveodde også sejler
> vi
> langs kysten ind til Kolding eller modsat fra Rebæk alt efter vinden

Løveodde kender jeg ikke, men Rebæk ved jeg da hvor er.

/karsten

Fra : oz3bto

Dato : 27-08-08 19:13

> Løveodde kender jeg ikke, men Rebæk ved jeg da hvor er.
>
> /karsten

løvodde ligger i starten af Kolding fjord helt ude ved lillebælt

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 20:49

> løvodde ligger i starten af Kolding fjord helt ude ved lillebælt

Hvad med en Fænø rundt ? 16nm, godt med kryds i en vestenvind, kunne det
ikke være sjovt ?

/karsten

Fra : oz3bto

Dato : 27-08-08 23:27

> Hvad med en Fænø rundt ? 16nm, godt med kryds i en vestenvind, kunne det
> ikke være sjovt ?
>
> /karsten

Tror som sagt det skal vente til vi har fået styr på den .. men det går da
fremad :p.. Nu kan vi da sejle i en times tid uden at få den vippet rundt

Har fundet ud af at den lokale sø (Engsøen Grindsted) må bruges til at sejle
med den på så der er vi begyndt at træne lidt.. Ikke at vandet er meget
varmere men knapt så langt væk

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 15:28

> [...]
> sejle
> med den på så der er vi begyndt at træne lidt.. Ikke at vandet er meget

Kunne du ikke lige sende et billede af den... ? Jeg vil da gerne se hvad det
er for en sag du drøner rundt i.

PS. Jeg var selv lykkelig nybegynder i cat for 2 år siden og har haft mine
ture på hovedet i den - men man lærer jo hele tiden.

Billede kan sendes til 6 hos drosselvej prik dk

/karsten

Fra : Ukendt

Dato : 25-08-08 14:57

> [...]
> jeg
> intet
> Ja det er ski heller ikke det store vi sejler da :P

Jo'eh men hvad skal du så med en overlevelsesdragt ? Hvor lukket er den
fjord i sejler på ? Hvilken fjord sejler i på ?

/karsten