tv i båden
Fra : jan krogh

Dato : 12-08-08 19:26

-- Hejsa , er der en som har en sikker installations ide, til at kunne
se tv(fladskærm ) i båden, uden at jeg skal trække kabler igennem
masten og alt det halløj. Jeg tænker ikke på tv på bærbare pc-en.
Kan der anbefales et sæt som virker nogenlunde.

bolværksmatrosen

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-08 20:36

Jeg har prøvet meget og konklusionen er den samme som hjemme i huset. Vi man
se TV uden sne, så skal man enten have en antenne på taget eller kabeltv. Og
det med kabeltv er jo lidt svært i båden. Så der skal en antenne i masten.

Det virker besnærende at se streaming TV over havnen wifi internetadgang. -
lige til naboen downloader en stor mail lige når der er mål i forboldkampen
og billedet fryser. Dur ikke.

--
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Leif Langgaard

Dato : 12-08-08 21:49

"jan krogh (slet Y7J5T)" <kroghenprivat@Y7J5Thotmail.com> skrev i en
meddelelse news:12185659440.0618082927571422@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> masten og alt det halløj. Jeg tænker ikke på tv på bærbare pc-en.
> Kan der anbefales et sæt som virker nogenlunde.

Hej

Jeg tog den bærbare med på ferie, dertil var indkøbt en USB
"digitaltvmodtagerdims", men det var ikke optimalt, i Sæby havn kunne der
kun modtages svenske kanaler, i Aså havn slet ingen, og på Læsø kun danske,
og tilregningen med strøm og antenne hver gang der skulle kikkes tv var
træls.

Så det gider vi ikke mere!

--
Langgaard
www.megapixels.dk

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-08 01:01

Hej Jan,

Det samme ønske havde jeg - idet jeg med indkøbet af den (måske
efterhånden navnkundige "Easy DVB-T-splitter" fra www.shipshop.dk) fik
det indtryk, at jeg fik knivskarpe digitale TV-billeder i båden ved at
anvende den eksisterende VHF-antenne i kombination med omtalte splitter

Men ak ... Det var for godt til at være sandt. I visse havne er
kvaliteten helt i top, men de fleste steder har jeg været uden brugbart
billede. USB-løsningen er indkøbt, men jeg har endnu ikke testet den ...
Motivationen til at teste flere løsninger, med henblik på TV i båden, er
gået fløjten ... Som jeg har forstået gruppemedlemmernes erfaringer er
svaret: "Der skal en dedikeret TV-antenne i masten, hvis man vil se TV
i båden af rimelig kvalitet" ...

Har i stedet moret mig med at teste GpsGate-programmet, hvor Bjarke som
et eksempel har givet adgang til serverens output på hjemmesiden:
http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm

Det er en ganske morsom - og i flere situationer - nyttig facilitet ...
Har man en bærbar og internetadgang ombord, kan man uploade sin position
og sit track til en GpsGate-server, som "familie og venner" kan gives
adgang til og man kan få indtegnet sit track i f.eks. Google Earth ...
Serveren kan også sende dine data til navigationsprogrammet TIKI, så man
kan følger "vennernes gøren og laden" i det elektroniske søkort ... Men
det var vist lidt OT ift. dit spørgsmål. Sorry.

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

Fra : sailor99

Dato : 13-08-08 16:17

> [...]
> masten og alt det halløj. Jeg tænker ikke på tv på bærbare pc-en.
> Kan der anbefales et sæt som virker nogenlunde.

Jeg har installeret et 21" tv, efter at båden var søsat, så det med en
antenne og kabler i masten var mig for bøvlet på det tidspunkt.

Ved hjælp af et rustfrit beslag og ca. ½ m rustfrit rør fik jeg monteret
antennen, som både kan klare de digitale og analoge signaler. TV´et har
indbyggede tunere til begge signaltyper, men jeg har rigeligt i de digitale.
Vi har haft krystalklare billeder hele sæsonen, uanset hvor vi har ligget.

Fordel: ingen kabler, der kan klapre inde i masten.
Ulempe: jeg skal bruge 5-10 min. på at rigge antennen til, når vi vil se TV,
og der bliver lidt ledningsrod.

Min kone vil ikke have ledninger og antennekabel liggende og "flyde", som
hun nu kan udtrykke det, så næste sæson klaprer det i vores mast.

Ellers er vi enormt glade for vores TV, som også kan ses fra cockpittet, da
det har en tilpas størrelse. - TV på den bærbare blev aldrig en succes hos
os.

Mvh
Georg

Fra : Karin Pedersen

Dato : 13-08-08 19:05

jan krogh <kroghenprivat@Y7J5Thotmail.com> (slet
Y7J5T) skrev:
>-- Hejsa , er der en som har en
> [...]

En Nargus digital TV antenne monteret på et RF rør
ca. 1 m.over akterpulpitten har i sommer givet
knivskarpe billeder overalt hvor vi har været.
Antennen er indkøbt i Tyskland ved www.svb.de til
en pris a'89,90 euro plus fragt.

--
Hans-E

Fra : Claus

Dato : 13-08-08 19:29

Et TV med både digital og analog tuner kombineret med en UFO antenne på
targabøjlen har fungeret super for os.

Mvh
Claus
"Karin Pedersen (slet SC2IB)" <hans-e@SC2IBenergimail.dk> skrev i en
meddelelse news:12186510690.154741090679089@dtext.news.tele.dk...

Fra : jan krogh

Dato : 13-08-08 21:13

Hej igen
og tak for de gode fif , jeg må ud og investere

--
bolværksmatrosen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 14-08-08 00:37

> En Nargus digital TV antenne monteret på et RF rør
> ca. 1 m.over akterpulpitten har i sommer givet
> knivskarpe billeder overalt hvor vi har været.
> [...]

Kunne også fåes her til 750 kr. hvor andre rask væk tager 1100 - 1200

http://www.altombord.dk/-p-2704.html

Mvh
JR

Fra : Kjell Roger Johnsen

Dato : 17-08-08 19:30

Hei!
Da Norge går over til digitalt bakkenett kjøpte jeg Grundig sin DTR 8720
digital mottaker http://www.grundig.no/?aid=9067515
til kr. 1500.-
Mottakere for det norske digitale bakkenettet i MPEG 4 / 2 det fine med
den, er at den tar inn også MPEG 3 som Sverige og Danmark sender i.

og denne hadde jeg fra før GLOMEX TV-ANTENNE MARINE MASTER. kr. 1300.-

med dette systemet har jeg hatt sylskarpe bilder nedover Svenskekysten og i
Danmark.

MVK
Roger.