program til at modtage NASA Navtext Pro da~
Fra : blueocean

Dato : 10-08-08 05:52

Hej NG

Jeg har fået en NASA Navtext dekoder, men det program der medfølger
suntes jeg ikke er godt nok, er der nogle kender et andet program som
kan mode tage disse data fra NASA Navtext Pro til PC.
Har forsøgt at Google men uden held.

mvh.
Gert

Fra : Harding Larsen

Dato : 10-08-08 16:41

Hej Gert,

Ja det kan forekomme lidt vanskeligt, men der findes mange der
sysler med software af forskellig art, prøv at se på dette link:

http://norqvist.name/links_radio.php

Mange af de informationer der danner grundlag for Navtex
beskedderne kan hentes på f.eks.:

http://www.weathercharts.org/

Mvh/Harding

Fra : Børge Wedel Müller

Dato : 24-08-08 17:00

Hej

Jeg tror det Gert efterspørger, er et "management" program til Navtex
beskeder.

De kommer jo ind i TTY format (hyperterminal etc), men alle beskeder
genudsendes hele tiden, og derfor ville det dejligt med et program der kun
reagerede på nye meddelelser. Det kunne jeg ihvertifald godt tænke mig.

mvh
/Børge

"Harding Larsen (slet TMYIV)" <harding@TMYIVlarsen.tdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12183832840.708128223258285@dtext.news.tele.dk...

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 24-08-08 20:19

Flemming, kan 'software on board' ikke det ?

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-08 23:58

Beklager - jeg aner det ikke.

Som jeg forstår det, kan programmet modtage alle mulige data i NMEA
format, men jeg har ingen erfaring med Navtext data ...

Skulle nogen have lyst til at læse manualen kan det gøres her:

http://www.digiboat.com.au/manual/SOB_User_Manual.pdf

Til gengæld til Bjarke:
SOB seamlessly integrates with GpsGate Online, uploading your position
to the GpsGate server while simultaneously downloading position fixes
from your GpsGate "Buddy List" and displaying them on the chart via the
Targets feature. Now, anyone with an Internet connection can track your
progress using either SOB Pro, or the GpsGate Online map.

Bare til din orientering - og lidt OT ift. denne tråd ...

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør