Trimflaps fra Bombard/Zodiac
Fra : Per

Dato : 10-08-08 12:03

Trimflaps / Trimtabs fra Bombard/Zodiac

Er der en/nogle der kan dele deres erfaring med de små originale trimflaps
http://www.unisafe.dk/shop/default.asp?mode=ecommerce&action=cat&id=35 til
en 3.10 gummibåd m. 10 Hk.

Jeg overvejer disse og håber at kunne opnå følgende positive effekter:

1. Hurtigere planing, når der er mange ombord
2. Kan sidde længere tilbage i båden, uden at bådnæsen løfter sig.
3. Fordel når der trækkes tube/ring

Er der alternativer?
Er der negativ effekt på sejlegenskaberne?

/Per

Fra : Per

Dato : 12-08-08 20:12

Hej
Inden jeg kaster 550 kr efter et indkøb og inden jeg skruer huller i båden,
kunne jeg håbe at der er en der har lidt erfaring (som de vil dele) eller
som måske har hørt noget fra andre med gummibåd.

/Per