Vind & Vejr - 32m/s på bagsiden af fronten
Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 07-08-08 22:04

Hej NG,

Jeg sad stille i mit ellers så rolige hus med vovsen på skødet og nød lyn og
torden, da jeg bemærkede en sky komme, den havde godt nok fart på og den
hang meget lavt...

Jeg tænkte "den giver sgu vand, den der..." og vupti...
Det gav det i ryk i huset, døre og vinduer inden smækkede eller blev flådet
op på vide gab, det blæste så havemøblerne dansede på terrassen og et par
grene knækkede af de store gran'er.

To sjæle en tanke "bip bip" det var lige en sms fra Per, han sad i sin
Helmsman 35 (Alot) og kikkede på vindmåleren... 32m/s... det er sgu vildt,
godt han ikke var på vandet.

Det varede i 10min og så faldt vinden til 4-6m/s igen, den gav forresten
lige en smule vand.
Vi har pt fået 55mm på 1½time (i min måler) og vores kloaker er suget tomme
2 gange, 1 stk 110mm udluftningsrør er ikke nok, når rørene i vejen fyldes
op og skaber et vakuum i mine.

Mvh
Leon

Fra : Per Kaaber

Dato : 07-08-08 22:39

Leon Hulstrøm kom med følgende:
> [...]
> gange, 1 stk 110mm udluftningsrør er ikke nok, når rørene i vejen fyldes op

Ja... Det var godt nok uhyggeligt. Troede at kaleschen ville flyve ad
h..... til. Jeg var også bekymret for om masten blev stående i
fokkefaldet og de 2 spilerfald, nu når forstaget er nede til rep.

Vejret tror jeg ikke jeg har oplevet så voldsomt før. Både mht. til lyn
og vind. Fra stort set vindstille til 32m/s på få minutter og 180
graders vinddrejning og så en masse vand. Det var som om man blev kørt
over af en mindre tornado.

--
Venlig hilsen

Per A Lot