Valencia
Fra : Eigil Jørgensen

Dato : 15-09-08 21:32

Skal 3 dage til Valencia fra 1 til 3 oktober ,
er der noget specielt som bør ses når man nu er på de kanter .
Tænker mest på ting som kan nåes med bus , metro eller til fods inde i byen
?

Mvh Eigil J.

Fra : Nina

Dato : 16-09-08 18:42

Vi var der 10 dage i juli/august, så kan da godt komme med et par tips

Generelt er det let at komme rundt med metro og busser, men taxaerne er
altså rigtig billige, hvis man er lidt komfortabelt anlagt.
Vi besøgte (selvfølgelig) City of Arts and Science, der er et
arkitektonisk mesterværk med operahus, akvarium, planetarium og
eksperimentarium - virkelig et besøg værd!
Derudover nød vi en tur til Bioparc, der er en zoologisk have lidt ud
over det sædvanlige. Dyrene har fantastiske forhold, og man kan komme
tæt på aberne - ja faktisk gå iblandt dem.
Katedralen er skam også rigtig flot, så den er også et besøg værd. Og så
er maden jo super lækker!

Noget bestemt du har i tankerne ?

- Nina

Fra : Eigil Jørgensen

Dato : 16-09-08 22:07

Nej simpelhen tips fra folk som dig , der har haft en god oplevelse med at
besøge det ene eller det andet .
Har aldrig været der før og har umiddelbart ikke hørt om noget byen Valencia
..
Ved godt man kan søge sig til alt muligt , men ved også af erfaring ,
at mange spændende ting hører man om fra folk som har været på stedet .
Men tak for de tips du gav mig nu har jeg da lidt at gå efter .

Mvh. Eigil J.

Fra : NewsGroups

Dato : 17-09-08 10:48

> Skal 3 dage til Valencia fra 1 til 3 oktober ,
> er der noget specielt som bør ses når man nu er på de kanter .
> Tænker mest på ting som kan nåes med bus , metro eller til fods inde i
> byen Mvh Eigil J.

Mercado - det store lokale indendørs marked og den hellige gral i
Domkirken - måske..

per

Fra : Nina

Dato : 18-09-08 09:28

Gud ja!

Mercado Central er helt klart et must! Farverigt og lækkert marked, hvor
man kan få alle mulige lækkerier