Fryser bagagen over atlanten?
Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 11:44

Jeg skal til USA, og havde tænkt mig at tage 6 glas flasker med min ynglings
øl (Innis & Gunn) med derover.
De fås desværre kun i flaske, og jeg er bekymret over om de mon kan klare
turen i lastrummet over atlanten?
Vil de mon fryse til is og evt. revne i løbet af de 8-9 timer turen varer?

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 10-09-08 12:25

> De fås desværre kun i flaske, og jeg er bekymret over om de mon kan klare
> turen i lastrummet over atlanten?
> Vil de mon fryse til is og evt. revne i løbet af de 8-9 timer turen varer?

Hej

nej. De fryser ikke. Jeg har ofte kanyler med, der indeholder medicin. De
har det altid fint. Det er ikke nødvendigvis stuetemperatur, men altid
frostfrit.

Bemærk, at hvis din øl går i stykker, skal du betale erstatning i det omfang
øllet løber ud på andet udstyr eller bagage. Jeg vil være langt mere nervøs
for hårdhændet behandling af øllene end frost.

Kennet

--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 17:07

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> omfang øllet løber ud på andet udstyr eller bagage. Jeg vil være langt
> mere nervøs for hårdhændet behandling af øllene end frost.

Tak for info.
Jeg har tænkt mig at pakke dem enkeltvis så en kampvogn ville kunne køre
over dem, og derefter tape dem sammen, så mon ikke det kan gå. Jeg skal
heldigvis ikke have så meget med i min baggage, så hvor meget de 6 øl fylder
betyder ikke så meget.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-09-08 20:12

"Suede" <-----> wrote in

> [...]
> køre over dem, og derefter tape dem sammen, så mon ikke det kan gå.
> Jeg skal heldigvis ikke have så meget med i min baggage, så hvor meget

Pak dem, og drop tasken fra brysthøjde på et hårdt gulv. Gerne med et
hjørne nedad. Lad dig derefter falde ned på tasken med hele din kropsvægt.
Holder den til det, skal det nok gå.

Ovenstående er en god simulering af hvad bagage helt normalt udsættes for i
et bagage sorteringsanlæg.

Nu skriver Kennet at du risikerer et erstatningskrav, og det er også
rigtigt, men faktisk yderst sjældent.

Der er en betydelig større risiko for at din bagage slet ikke kommer med
flyet hvis den lækker.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 12-09-08 07:02

>Pak dem, og drop tasken fra brysthøjde på et hårdt gulv. Gerne med et
>hjørne nedad. Lad dig derefter falde ned på tasken med hele din kropsvægt.
>Holder den til det, skal det nok gå.

*LOL*

"Hvad laver du skat??" "Åhh jeg tester såmend bare lige
indpakningen.." alt imens husbonden laver bodyslam på Samsonite'n

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk

Fra : darkh

Dato : 13-09-08 16:20

> [...]
> over dem, og derefter tape dem sammen, så mon ikke det kan gå. Jeg skal
> heldigvis ikke have så meget med i min baggage, så hvor meget de 6 øl

Næsten hver gang jeg tager hjem og besøger familien i Danmark, har jeg øl og
vodka med.

Jeg bruger altid en plastik kasse med låg, samt et håndklæde til at ligge
mellem flaskerne, og giver låget en god gang tape. Det beskytter mod de
fleste stød og det har virket hver gang, indtil videre... låget samt
håndklædet burde kunne holde væsken inde i plastkassen, hvis det skulle gå
galt.

mvh
Jesper

Fra : Bo

Dato : 10-09-08 12:10

On 10 Sep., 13:44, "Suede" <-----> wrote:
> [...]
> turen i lastrummet over atlanten?
> Vil de mon fryse til is og evt. revne i løbet af de 8-9 timer turen varer?

Når jeg tænker på at den bedste danske øl får 4.27 i rating, så må
Innis & Gunn føles som en slags "rævepis"

Innis & Gunn Blonde Lightly Oaked Beer        find this beer    2.73

Innis & Gunn Cask Strength Oak Aged Beer        find this beer    3.26

Innis & Gunn Island Cask        find this beer    2.49

Innis & Gunn Limited Edition Oak Aged Beer        find this beer    3.19

Innis & Gunn Limited Edition Oak Aged Blonde Beer (2004)        find this
beer    2.98

Innis & Gunn Limited Edition Oak Aged IPA        find this beer    3.06

Innis & Gunn Oak Aged Beer        find this beer    3.19

Innis & Gunn Rum Cask Oak Aged Beer        find this beer    3.3

link www.ratebeer.com
vh Bo

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 19:31

Fra : Lars Ehlers

Dato : 10-09-08 21:57

On Wed, 10 Sep 2008 12:44:28 +0200, "Suede" <-----> wrote:

> [...]
>turen i lastrummet over atlanten?
>Vil de mon fryse til is og evt. revne i løbet af de 8-9 timer turen varer?

Nysgerrig for at høre, hvordan det går, jeg kunne måske selv finde på
at gøre det samme. Jeg har en god ven i København, som er vild med Fat
Tire øl. Sidste gang jeg havde øl med til ham måtte man jo godt tage
dem med i håndbagagen, men den går jo ikke mere

--
Lars Ehlers

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-08 22:24

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Nysgerrig for at høre, hvordan det går,

Det skal jeg gerne svare på men der går altså næsten 4 uger før jeg ved det.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 11-09-08 06:24

On Wed, 10 Sep 2008 23:24:15 +0200, "Suede" <-----> wrote:

>Det skal jeg gerne svare på men der går altså næsten 4 uger før jeg ved det.

Det er okay, jeg rejser nok først til København til november.

--
Lars Ehlers
"Screw you guys, I'm going home" Eric Cartman

Fra : Ukendt

Dato : 26-09-08 06:25

"Lars Ehlers" <lars@NOSPAMehlers.us> skrev i en meddelelse

> Det er okay, jeg rejser nok først til København til november.

De 6 øl kom uskadte frem, og bragte meget glæde.

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-09-08 06:55

On Fri, 26 Sep 2008 07:25:27 +0200, "Suede" <-> wrote:

>De 6 øl kom uskadte frem, og bragte meget glæde.

Smukt, dejligt at høre. Så kan det jo godt være, at jeg skal have
nogle Fat Tire med til min kammerat, når jeg rejser tl Danmark.

--
Lars Ehlers

Fra : Armand

Dato : 12-09-08 01:58

Suede skrev:
> [...]
> klare turen i lastrummet over atlanten?
> Vil de mon fryse til is og evt. revne i løbet af de 8-9 timer turen varer?

Er det halve af rejseoplevelsen ikke at opleve nyt, hvoriblandt også øl
hører?!
Jeg har været i Florida et par gange og dér dels fundet ud af at den
ellers af mig regnede flade Budweiser er gaske fin at skylle ned i de
lokale 30° varme
Modsat kan jeg ikke forestille mig at skulle drikke en kun kælderkold
Newcastle under samme forhold, men gerne herhjemme.

Af nye tildragelser har været såvel Samuel Adams Lager (Boston) og Dos
Equis amber (Mexico), som nu er de øl jeg spørger til når jeg
frekventerer pubber med bredt udvalg!

Hvorfor ensrette sig i en sådan grad at man ikke kan tage på ferie uden
sin yndlings- øl; musik; mad; bil osv.???

--
Armand.
(der først for omkring 10 år siden nødede sig selv til at nippe de

Fra : Ulvir

Dato : 12-09-08 06:44

> Hvorfor ensrette sig i en sådan grad at man ikke kan tage på ferie uden
> sin yndlings- øl; musik; mad; bil osv.???

Fordi dem i udlandet er dumme, og bor i huler..

Fra : Armand

Dato : 12-09-08 15:11

Ulvir skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi dem i udlandet er dumme, og bor i huler..

Og skotter går til overflod i skørter - Så hvorfor så tage deres øl
med??

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-08 09:47

> Hvorfor ensrette sig i en sådan grad at man ikke kan tage på ferie uden
> sin yndlings- øl; musik; mad; bil osv.???

Jeg er overhovedet ikke enrettet, tværtimod.
Jeg er bare flink og tager øllene med til den ven jeg skal besøge.
Fordi han er øl entusiast, og vi ofte har talt om netop den øl, når vi har
nydt et par øl over nettet.
De kan ikke fås i Oklahoma.
De kan fås i new york, men jeg tør ikke satse på at kunne finde dem der, i
de 24 timer jeg har, samt at binde an på at jeg kan pakke dem, i NY , til at
kunne klare resten af turen.

Fra : Armand

Dato : 12-09-08 15:14

Suede skrev:

> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er overhovedet ikke enrettet, tværtimod.
> Jeg er bare flink og tager øllene med til den ven jeg skal besøge.

OK!
Godt ord igen!

--
Armand.

Fra : T.

Dato : 12-09-08 08:17

"Suede" <-----> skrev i en meddelelse
> [...]
> turen i lastrummet over atlanten?
> Vil de mon fryse til is og evt. revne i løbet af de 8-9 timer turen varer?

Hej Suede

Hvorfor køber du bare ikke øllen derover?

http://www.innisandgunn.com/stockists_usa.htm

Der findes mange stede de har den.
Kan være du er heldig, prøv at se på ovenstående link.

Rigtig god tur.

Hilsen

Fra : Ukendt

Dato : 12-09-08 09:50

"T." <boing727_1@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor køber du bare ikke øllen derover?
>
> http://www.innisandgunn.com/stockists_usa.htm
>
> Der findes mange stede de har den.

Har undersøgt det for et stykke tid siden. Har endda kontaktet Innis and
Gunn, for at forsøge at finde et sted i oklahoma, eller nabo staterne, uden
held. De kan kun fås i new york, men jeg tør ikke satse på at kunne finde
dem der, i
de 24 timer jeg har, samt at binde an på at jeg kan pakke dem, i NY , til at
kunne klare resten af turen. Så jeg må tage dem med hjemmefra.