Vancouver i Marts...
Fra : Nicolai

Dato : 07-09-08 20:40

Vi overvejer at leje et motorhome en uge eller 2 i marts og køre igennem
rocky mountains... kan det anbefales i en så kold måned? Kan bilerne holde
sig varmen? Hvad med om natten? :)

Gode råd modtages gerne

Fra : Allan Rasmussen

Dato : 09-09-08 06:38

> [...]
> rocky mountains... kan det anbefales i en så kold måned? Kan bilerne holde

Umiddelbart ville jeg vente til april og allerhelst maj eller senere...
Det pis oes regner typisk i Marts...

Nede i Fraser Valley er temperaturen meget sammenlignelig med Danmark - oppe
i bjergene kommer den typisk ned omkring -10 grader...

Helt aerligt ville jeg nok holde mig fra at tage til Vancouver, i marts.
Skal det vaere i marts... Saa lej en van a'la 'Dogde Caravan' - og saa book
et hotel eller motel for natten...

Bilerne er frostsikrede - og mange har motorvarmer du lige 'plugger in' i et
110 volt stik 5 minutter foer du skal starte motoren (men det er altsaa kun
hvis det er rigtig koldt)...

Mvh
Allan, Vancouver

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 14-09-08 00:05

On Sun, 07 Sep 2008 21:39:41 +0200, Nicolai wrote:

> Vi overvejer at leje et motorhome en uge eller 2 i marts og køre igennem
> rocky mountains... kan det anbefales i en så kold måned? Kan bilerne
> holde sig varmen? Hvad med om natten? :)

Bjergkørsel i marts kan generelt ikke anbefales. Skal man op i højderne
løber man hurtigt ind i mere sne og is end godt er. Jeg kender ikke noget
til Vancouver, men i marts i år var flere bjergområder i Californien
ufremkommelige.

Iøvrigt bør autocampere holde sig langt væk fra de bjergveje jeg kører
på, men det er en anden historie.