Flodpram...
Fra : Me&My

Dato : 07-09-08 16:49

hej med jer...

jeg er med min fam. blevet inviteret til Frankrig næste sommer af min far,
han vil gerne sejle på en flodpram, eller hvad de nu hedder?
Det skal være en sådan man selv sejler...

Er der nogen her som har prøvet det, og evt. kan smide nogle links? eller
noget andet jeg kan bruge, det er nemlig mig som skal arrangere det... ,o)

Vh.
Me&My

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 18:12

http://www.google.com/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLH,GGLH:1970-01,GGLH:en&q=flodpram+frankrig

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 19:31

wrote:

> Er der nogen her som har prøvet det, og evt. kan smide nogle links?

Efter nogen søgning, for det lyder interessant:
http://www.pour-les-vacances.com/boats-cruise-canal-midi.php

Men det er vist svært at finde en som man selv må sejle.

Søgning: hire peniche +france -portugal

http://www.google.com/search?hl=da&rls=GGLH%2CGGLH%3A1970-01%2CGGLH%3Aen&q=hire+peniche++%2Bfrance+-portugal&lr=

http://www.nbhighjump.com/06Midi.html

http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=Aquitaine+Cruiser&spell=1

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-08 19:32
Fra : Me&My

Dato : 08-09-08 11:12

Hej

Jeg takker mange gange for links, demvil jeg lige tygge mig igenem...

Me&My

Fra : j.valentin

Dato : 08-09-08 11:56
Fra : Michael Andersen

Dato : 10-09-08 22:11

"Me&My" <mojito2670@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> hej med jer...

Hej!

Der er en del danske firmaer, som formidler for de store europæiske
selskaber, fx. Sun-way (www.sun-way.dk) og Maritim Camping
(www.maritim-camping.dk) .

Jeg er selv lige kommet hjem fra en tur (min første) i forgårs - booket hos
Sun-way. Vi sejlede på Canal Nivernais i Frankrig med udgangspunkt fra
Tannay.

Rigtig spændende - men der er også et par ting, I skal tænke over først:

Selvfølgelig bådstørrelse (ihft. hvor mange I er) og hvor I vil sejle (=
hvad I har lyst til at opleve) - der er masser af muligheder. Derudover skal
I vælge, om I vil sejle på en kanal (mere roligt vand, men ofte mange
sluser) eller på en flod (ofte mere strømmende vand, men få eller ingen
sluser). Endelig blev det min erfaring, at man skal tænke meget over, hvad
man gerne vil se på den strækning, man vælger - og så planlægge derefter. Vi
endte med at bruge mere tid på vandet end vi egentlig havde regnet med: jeg
plejer ikke at planlægge så meget, men mere tage tingene som de kommer - og
noget mere planlægning ville have været på sin plads - og der betød at vi så
meget vand og mange sluser, men nok ikke så meget af de ting vi sejlede
forbi.

Bådfirmaerne anbefaler, at man ikke sejler mere end 4-5 timer om dagen, og
det kan jeg kun være enig i. Man skal så samtidigt huske på, at der går ca.
15 minutter i gennemsnit ved hver sluse, og at sluserne ofte er lukket ved
frokosttid i 1-2 timer.

En sidste ting: vi skulle returnere til samme base og valgte derfor at sejle
tre dage ud og tre dage hjem. De tre dage ud betød, at der ikke var plads
til en overliggerdag på hjemturen, og det kunne have været rart - specielt
fordi vi havde en dag med heldagsregn, hvor vi nu måtte sejle fremfor at
kunne ligge og nyde livet og den lækre båd i en havn. Hvis I vælger at
returnere til udgangsbasen vil jeg derfor anbefale, at I højst sejler to
dage ud, derefter måske to dage "hjem" og så evt. 1-2 dage på den anden side
af basen. På den måde er I meget mere fri ifht. at se noget eller at tage en
overliggerdag.

Når så alt det er skrevet, så er det en fed ferieform og en dejlig måde at
være sammen med familien på. Jeg kunne bestemt godt være klar til at tage
afsted igen en anden gang.

God tur!

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Me&My

Dato : 11-09-08 15:51

Hej

Mange tak for input...

Michael tak for din beretning, det var godt at læse...

Vi ved ikke endnu noget som helst om hvad vi skal se eller noget, men efter
dit indlæg, kan jeg da godt se at man skal sætte sig sammen en dag og
planlægge hvad man vil ha' ud af turen, regner med at vi skal en 16 stykker
af sted, så vi skal ha' et par både...

Men tak for svar...

Vh.
Me&My