Flight Tracker i Europa
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-09-08 13:53

Hej

Findes der ikke noget europæisk svarende til Flight Tracker? Altså
hvor man real time kan se hvor et givent fly befinder sig?

Mvh Trine

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 01-09-08 15:33

On Mon, 01 Sep 2008 14:53:25 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Hej
>
>Findes der ikke noget europæisk svarende til Flight Tracker? Altså
>hvor man real time kan se hvor et givent fly befinder sig?
--------------------

Her er noget fra det "lokale" lufrrum:
http://www.vhf-online.dk/billeder/Mode-s_Online.htm

Men tror ikke det er 100% uptodate - der er vist forsinkelse på. Har
hørt noget om, at der ikke må ligge den slags til offentligt skue -
kun hvis der er en forsinkelse på.
Mogens

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-09-08 15:54

mogens.amd64@gmail.com writes:

> Her er noget fra det "lokale" lufrrum:
> http://www.vhf-online.dk/billeder/Mode-s_Online.htm

Så med det rette udstyr har alle adgang til oplysningerne.

> Men tror ikke det er 100% uptodate - der er vist forsinkelse på. Har
> hørt noget om, at der ikke må ligge den slags til offentligt skue -
> kun hvis der er en forsinkelse på.

Ja, det kan være derfor der ikke er nogen der har lavet sådan en side.

Jeg synes nu det er meget sjovt at kunne se hvor ens familie er henne.
F.eks. antager jeg at min mor og lillesøster sidder 10.000 meter et
sted over Pyrenæerne nu.

Mvh Trine

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 01-09-08 18:21

On Mon, 01 Sep 2008 16:54:14 +0200, Trine Kornum Christiansen
<news@trinekc.dk> wrote:

>Så med det rette udstyr har alle adgang til oplysningerne.

Snakkede med en fra NAVAIR (dem der der styrer luftrummewt i DK) på
"Flyvningens Dag" i Roskilde sidste år, og han sagde direkte at alle
de "tracker-sider" der findes på nettet har en forsinkelse på - pga.
9/11. Så en uptodate side findes nok ikke - og den side jeg nævnte -
her kan du kun se de flky der bruger mode-s på deres transponder -
dvs. der er flere fly end dem du kan se på siden.
Men du har ret - det kunne være vældig sjovt at følge familien på vej
til de varme lande
Mogens