Børnefamilie i Indien - do's and don'ts
Fra : Carsten Kring

Dato : 28-08-08 20:48

Hej!

Vores familie med far, mor og to drenge (5 + 8 år) overvejer at tage en tur
til Indien i starten af 2009 ifm. forældreorlov, som skal være afviklet
inden vores søn fylder 9 år den 4. april.

Vi har en veninde der bor på Sri Lanka som vi agter at besøge og i den
forbindelse vil vi også gerne til Indien, fordi det firma jeg arbejder for
har offshoring til Indien og derfor har jeg en del indiske kolleger + en
lokal dansk kollega som vi kunne besøge og som kunne vise os lidt rundt
omkring New Delhi. Vores offshoring-kontor er i Gurgaon, og der har firmaet
en lejlighed som vi kan bo i nogle dage, men jeg vil jo gerne rejse lidt
omkring og det er ikke meningen at vi skal være alt for afhængige af de
lokale venner - jeg vil derfor gerne have sat rammerne op inden vi tager
afsted.

Jeg starter helt fra bar bund nu med hensyn til hvordan vi skal gribe det
an. Her er nogle af de ting jeg overvejer:

- hvordan får vi billigst og nemmest flybilletter Danmark -> New Delhi ->
Colombo -> Danmark? Jeg overvejer om ikke det er "sikrest" at booke igennem
et dansk bureau. Er det billigere at tage en anden rute - dvs. Sri Lanka før
New Delhi?
- hvor tidligt skal vi være ude mht. flybilletter?
- hvad skal vi bruge tiden på omkring New Delhi, som er
familie/børnevenligt?
- hvad skal vi holde os fra?
- hvis vi vil afslutte Indiens-opholdet med lidt badeferie, hvordan kan det
så gøres?

Jeg forestiller mig at vi skal være i Indien i 2-3 uger og på Sri Lanka 3-4
uger - men fortæl mig lige hvis jeg disponerer forkert

Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig igang og måske henvise til
nogle interessante ressourcer og rejsebeskrivelser på nettet.

mvh/Carsten

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 28-08-08 22:04

> - hvordan får vi billigst og nemmest flybilletter Danmark -> New Delhi ->
> Colombo -> Danmark? Jeg overvejer om ikke det er "sikrest" at booke
> igennem et dansk bureau.

Næh.. Vælg et kendt bureau. Jeg har brugt travellink med stor succes, og
haft MEGET dårlige erfaringer med expedia.com. Lyt til andres erfaringer.

> - hvor tidligt skal vi være ude mht. flybilletter?

Så tidligt som muligt, men det afhænger meget af tiden på året.

> - hvad skal vi bruge tiden på omkring New Delhi, som er
> familie/børnevenligt?

Tja. Jeg har ingen børn, men kan ikke komme i tanke om noget som helst der
er børnevenligt der. Glæder mig til at høre, om der er nogen der har et bud.
Delhi er fantastisk og Indien et drømmeland, men ikke særligt børnevenligt.
I får svært ved at kommer over vejen, og maden er temmelig stærk, men
ufattelig god. Se evt. vores hjemmeside www.pernille-kennet.dk

I kan glæde jer til en fantastisk oplevelse, men jeg ved ikke meget om børn.

Kennet