Krydstogt på Yangtze
Fra : Marianne

Dato : 27-08-08 21:31

Hej,

Planlægger en Kina-rejse med afgang i midten af oktober. Er nu i tvivl om
hvorvidt jeg kan købe en med eller uden "Krydstogt på Yangtze". Er der nogen
som har erfaringer med Yangtze i oktober? Er det bare regn og tåge, eller
kan man se og opleve noget?
Takker for gode råd.

Mvh.
Marianne

Fra : "

Dato : 28-08-08 15:57

Hvis det er i Shanghai, så ville jeg selv mene det er spild af tid, floden
er beskidt og fyldt med alle mulige industri skibe.

Fra : J

Dato : 01-09-08 09:25

On Wed, 27 Aug 2008 22:31:02 +0200, "Marianne" <dmbla@mail.dk> wrote:

> [...]
>som har erfaringer med Yangtze i oktober? Er det bare regn og tåge, eller

Man sejler normalt fra dæmningen og op til Chonching eller med
strømmen den anden vej.

Hvis man kan lide krydstogt-sejlads er det en dejlig afstresning i et
stresset rejseprogram. Der er normalt udflugter hver formiddag fra kl.
9 til frokosten kl. 13. Så sejler man om eftermiddagen.

Dæmningen er interessant. Men krydstogtsejlads er nu ikke lige mig.
Man får en stor frokost og skal gudhjælpemig også have middag om
aftenen.

Dårligt vejr vil påvirke udflugten om formiddagen. Men ellers kan man
læse bøger i afslappet stil. Der er show om aftenen.

Jeg synes, at Yangtse-krydstogt er stærkt overvurderet. Jeg var der i
april. I oktober er der til at være igen for varme.
I Chonzing er der et zoo med pandabjørne, og det er jo en bjergby,
hvor man søgte tilflugt fra japanerne. De nåede aldrig derop, men
bombede den.

mvh

John