Hvilken Bonusordning?
Fra : Michael Knudsen

Dato : 25-08-08 12:25

Hej,

Jeg har booket en returrejse til San Francisco fra Billund med
Lufthansa, som dog kun opererer to af flyene (de øvrige to er
henholdsvis United Airlines og Cimbrer Air). Idet Lufthansa er med i
Star Alliance, går jeg ud fra, at jeg kan bruge mit SAS Eurobonus kort
til at optjene bonuspoint med, men jeg har også et tilsvarende kort
fra Lufthansa.

Spørgsmålet er nu: Hvilket kort skal jeg bruge? Er der fordele eller
ulemper ved dem? Jeg antager naturligvis(?), at jeg ikke kan bruge
begge kort.

--
Michael Knudsen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-08-08 18:19

On Mon, 25 Aug 2008 11:24:46 -0700 (PDT), Michael Knudsen
<micknudsen@gmail.com> wrote:

>Spørgsmålet er nu: Hvilket kort skal jeg bruge? Er der fordele eller
>ulemper ved dem? Jeg antager naturligvis(?), at jeg ikke kan bruge
>begge kort.

Hvem flyver du oftest med? Hvor har du bedst mulighed for at bruge de
optjente point?

Du burde ikke optjene point hos to forskellige Star Alliance
selskaber, så varer det jo længere indtil du har optjent point nok til
kunne bruge dem til noget.

Jeg er selv medlem hos et Star Alliance selskab (United) selvom jeg
også flyver med SAS og Lufthansa fra tid til anden. Men da jeg flyver
mest med United, så er det nemmest at spare op eet sted. Desuden får
man upgrades, kan booke bonusrejser online osv, så det er langt det
nemmeste for mig. Desuden virker min Star Alliance guld status jo fint
hos andre selskaber, jeg kan bruge deres loungefaciliteter, gå ombord
først osv.

--
Lars Ehlers

Fra : Michael Knudsen

Dato : 26-08-08 11:29

On Aug 26, 7:19 pm, Lars Ehlers <ehlersNOS...@yahoo.com> wrote:

> Hvem flyver du oftest med? Hvor har du bedst mulighed for at bruge de
> optjente point?

Det må så afgjort være Lufthansa, så det ender nok med at være det
kort, jeg bruger. Jeg har aldrig før brugt bonuskort. Idet jeg indtil
videre kun har fløjet i forbindelse med mit arbejde (hvor jeg ikke
selv betaler billetterne), har tanken slet ikke strejfet mig, at jeg
alligevel kunne bruge bonuskort. Brandærgerligt, idet jeg da er gået
glip af bonus for to transatlantiske flyvninger

--
Michael Knudsen

Fra : Lars Ehlers

Dato : 26-08-08 18:35

On Tue, 26 Aug 2008 10:28:55 -0700 (PDT), Michael Knudsen
<micknudsen@gmail.com> wrote:

> [...]
>alligevel kunne bruge bonuskort. Brandærgerligt, idet jeg da er gået
>glip af bonus for to transatlantiske flyvninger

Hvis det ikke er for lang tid siden kan du bede om at få dine point
alligevel, det har jeg selv gjort flere gange uden problemer.

--
Lars Ehlers

Fra : Michael Knudsen

Dato : 26-08-08 14:12

On Aug 26, 7:35 pm, Lars Ehlers <ehlersNOS...@yahoo.com> wrote:

> Hvis det ikke er for lang tid siden kan du bede om at få dine point
> alligevel, det har jeg selv gjort flere gange uden problemer.

Det var i begyndelsen af oktober sidste år. Ikke nok med, at det er
længe siden, så var jeg heller ikke medlem af bonusordningen på
daværende tidspunkt. Der er vist intet at stille op

--
Michael Knudsen

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-08-08 14:12

"Michael Knudsen" <micknudsen@gmail.com> wrote in message
> [...]

længe siden, så var jeg heller ikke medlem af bonusordningen på
daværende tidspunkt. Der er vist intet at stille op

Jeg mener at de fleste selskaber krediterer et år tilbage, også selvom du
først tilmelder dig deres bonusordning i dag.

Keller

Fra : Michael Knudsen

Dato : 28-08-08 02:34

On Aug 27, 3:12 pm, "Carsten Keller" <c...@no-more-swen.iha.dk> wrote:

> Jeg mener at de fleste selskaber krediterer et år tilbage, også selvom du
> først tilmelder dig deres bonusordning i dag.

Det lykkedes mig at støve kopier af mine flybilletter op, og det
virkede sgu! Jeg mener bestemt, at jeg et eller andet sted læste, at
det ikke kunne lade sig gøre, men det skadede jo ikke at prøve
alligevel

--
Michael Knudsen