overnatning i skotland
Fra : oz3bto

Dato : 24-08-08 23:53

Hvor finder man billig overnatning i Skotland ?

Har fået afvide at der findes B&B stortset over alt det er bare at tage
afsted men passer det ?

Køre i egen bil og skal ud og se landskabet

Fra : Bjarne

Dato : 25-08-08 08:32

oz3bto skrev:
> Hvor finder man billig overnatning i Skotland ?
>
> Har fået afvide at der findes B&B stortset over alt det er bare at tage
> afsted men passer det ?
>
> Køre i egen bil og skal ud og se landskabet

Vi gjorde det netop på den måde for nogle år siden - bortset fra at vi
lejede bilen i lufthavnen i Edinburgh.

Da vi kom til Glencoe, fandt vi et besøgscenter for bjergvandring med
venlige mennesker, der ringede rundt til B&B og derigennem fandt vi et
meget hyggeligt sted at bo et par dage.

I Inverness (Skotlands Herning) havde vi mindre held. Her var næsten alt
optaget og de få ledige B&B var dyre og ikke alt for tiltalende, så vi
brugte nogle timer, indtil vi fandt et af verdens hyggeligste hoteller i
Dingwall. På tilbagevejen efter bl.a. en skøn tur til Orkney fandt vi
endnu et skønt hotel i Blair Atholl.

Nord for Inverness oplevede vi bl.a. en familie,der havde et 4-personers
familieværelse med køjeseng, men klokken 16 var de endnu utilbøjelige
til at gå ned i pris for os to, for det kunne jo være, der kom nogen...

En pudsighed ved de to hoteller vi fandt var, at gangene havde
forskellig farve - og duft - så man kunne mærke hvor man var.

Mens jeg kørte langs Loch Ness på en ganske smal vej på østsiden var der
en bil, som forsvandt sporløst tæt på søen. Den kørte nogle hundrede
meter foran, men pludselig var den væk. Jeg så ingen sideveje. Så måske
er der noget om historierne.

God tur

vh

Bjarne

Fra : oz3bto

Dato : 25-08-08 14:52

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en bil, som forsvandt sporløst tæt på søen. Den kørte nogle hundrede
> meter foran, men pludselig var den væk. Jeg så ingen sideveje. Så måske

Lyder til at vi bare skal tage afsted også håbe på det bedste.. Kan da
heldigvis sove i bilen hvis det går helt galt

Loch Ness er bestemt en af de steder vi skal forbi og om muligt også have
et bette dyk der (Er sportsdykker)
Edinburgh. skal vi også forbi ..

Har ikke kunnet finde det nogen steder men skotterne køre vel også i den gal
e side af vejen ?

`Vi køre somsagt selv dertil .. dvs. færge over med egen bil
Det med at køre i forkert side er prøvet før bla. inde i London (Efter at
have kørt i London er KBH o.l. barnemad)

Fra : Bjarne

Dato : 25-08-08 22:56

oz3bto skrev:

> [...]
> Det med at køre i forkert side er prøvet før bla. inde i London (Efter at
> have kørt i London er KBH o.l. barnemad)

Ja, de kører absolut i venstre side.
Man kan kende udlændingene på, at de kører helt ude i kanten af venstre
side af vejen og af og til støder imod kantstenene.

Store rundkørsler med flere vognbaner venstreom er en udfordring.

En del steder er der enkeltsporede veje med vigeplads ca. hver 500meter.

Bjarne

Fra : oz3bto

Dato : 26-08-08 12:14

> [...]
>
> Store rundkørsler med flere vognbaner venstreom er en udfordring.
>
> En del steder er der enkeltsporede veje med vigeplads ca. hver 500meter.

Frygter det nu ikke så meget.. køre i forvejen 100.000km i året
(taxachauffør) og har som sagt tideligere kørt i bla. London i DK bil

Vi vil netop til Skotland pga naturen og de små hyggelige veje..
Køre i 4WDer så det skal nok blive sjovt

Fra : Ukendt

Dato : 27-08-08 15:59

On Tue, 26 Aug 2008 13:14:19 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

> Vi vil netop til Skotland pga naturen og de små hyggelige veje..
> Køre i 4WDer så det skal nok blive sjovt

Det er kanonflot i efteråret !!!!
Et mix af grønne og brune efterårfarver, "bjergene" ligner kæmpe
mulvarpetuer.

Ta' fx en tur op til Isle of Skye, og rundt på den .....

http://maps.google.dk/maps?f=q&hl=da&geocode=&q=scotland+skye&sll=57.657158,-5.376434&sspn=0.793474,1.73584&ie=UTF8&ll=57.313174,-5.902405&spn=0.800982,2.779541&z=9