Madpakke på flyveren
Fra : Kim Malchau

Dato : 24-08-08 11:40

Jeg skal en tur til Spanien og vi har fravalgt flymad på turen.

Men må vi godt fortære vores egen medbragte madpakke?

Jeg skal flyve med Sterling, og jeg har søgt på Sterlings hjemmeside, men
kan ikke finde nogle steder, hvor der står at man IKKE må spise sin egen
medbragte mad.

Er der nogen, der har erfaring med den slags?

Mvh
Kim Malchau

--
Kims BlogOut - http://blog.malchau.dk
http://godedrikke.dk - Alt om øl

Fra : Mark Beaumont

Dato : 24-08-08 12:59

Kim Malchau wrote:
> [...]
> Jeg skal flyve med Sterling, og jeg har søgt på Sterlings hjemmeside,
> men kan ikke finde nogle steder, hvor der står at man IKKE må spise

Citat fra http://www.sterling.dk/da/sale_onboard

"Vi beder venligst vores gæster respektere, at der ikke må nydes
medbragt mad og drikke ombord på Sterlings flyvninger."

Vh Mark

Fra : Ivar

Dato : 24-08-08 18:25

Mark Beaumont skrev:

> "Vi beder venligst vores gæster respektere, at der ikke må nydes
> medbragt mad og drikke ombord på Sterlings flyvninger."

Ja, det er efterhånden en ussel oplevelse at flyve. Tidligere
var der mange der klagede over maden ombord, i dag kan den
ikke beskrives med ord. Og så forbyder de oven i købet,
at man må tage sin egen med. Om der overhovedet er plads til
at spise i Sterlings sild-i-tønde-flyvninger, er et andet spørgsmål.

Jeg kan så lige tilføje til Kim, at man normalt kan købe mad
selvom det ikke er bestilt (i hvert fald på de Sterling flyvninger
jeg har været med). Hvis man er meget sulten, er det jo ligegyldig
hvor kedelig den er.

Ivar Magnusson

--
Prøv MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Hvis du er træt af at Outlook Express ikke finde ud af

Fra : Elmer Fjort

Dato : 24-08-08 19:12

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Og så forbyder de oven i købet,
> at man må tage sin egen med. Om der overhovedet er plads til
> at spise i Sterlings sild-i-tønde-flyvninger, er et andet spørgsmål.

Det synes jeg er helt ok, Tænk på hvilken stank der kan komme hvis nogle
hiver "Gamle Ole" op af taksen.
Eler blot en æggemad.

Elmer

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 24-08-08 19:46

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg er helt ok, Tænk på hvilken stank der kan komme hvis nogle
> hiver "Gamle Ole" op af taksen.
> Eler blot en æggemad.

Eller en stinkende tzaziki eller lign.

Så ja kan også fint forstå at mad og drikke taget med ikke må fortærres i
flyet men man kan jo bare vælge af spise i lufthavnen inden rejsen.

Og hvorfor vælger folk en "sild i tønde flyvning" sikkert fordi de ikke vil
betale for god comfort class flyvning med champagne og lign, men brokke sig
det kan man da.

Fra : T.

Dato : 24-08-08 20:29

"Johnny Kjeldsen" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Og hvorfor vælger folk en "sild i tønde flyvning" sikkert fordi de ikke
> vil betale for god comfort class flyvning med champagne og lign, men

Hørt.

Vi får hvad vi betaler for.
Hvis man giver 490 kr tur/retur til Berlin som vi gjorde sidste gang kan man
sku ikke forvendte det helt store.

Så heller en billig billet, og så kan man bruge pengen på god mad der hbor
man kommer hen.

Hilsen

Fra : Ivar

Dato : 24-08-08 21:07

Johnny Kjeldsen skrev:

> Og hvorfor vælger folk en "sild i tønde flyvning" sikkert fordi de ikke vil
> betale for god comfort class flyvning med champagne og lign, men brokke sig
> det kan man da.

Problemet er blot, at det er flertallet der styrer. Som rejsene
har man ikke altid muligheden for et valg.
Mærsk Air havde den sidste tid de eksisterede, muligheden for
at vælge ekstra benplads for ca. 200 kr. Problemet var bare
at der blev færre og færre af dem i flyene, og til sidst droppede
Mærsk dem. Da Sterling overtog Mærsk satte de sæde-pichen ned
til noget af det laveste jeg har oplevet. Jeg undgår helst Sterling.

Ivar Magnusson

--
Træt af Outlook Express? Prøv dog noget nyt !!!
MesNews er lige til at gå til.

Fra : jespero

Dato : 25-08-08 15:30

Kim Malchau <news@malchau.dk> wrote:

> Jeg skal en tur til Spanien og vi har fravalgt flymad på turen.
>
> Men må vi godt fortære vores egen medbragte madpakke?
Det kan jo være at de sætter dig af flyet undervejs når du spiser din
medbragte mad
jespero

Fra : Ivar

Dato : 25-08-08 17:15

jespero skrev:

> Det kan jo være at de sætter dig af flyet undervejs når du spiser din
> medbragte mad

Det gør de nok ikke, men det kan have konsekvenser.
For nogle år siden fløj jeg med Mærsk. Der var en passager
der var sur over at han ikke fik noget gratis mad. Han tolkede
sin rejsebeskrivelse fra rejsebureauet således, at han mente,
at han skulle have gratis mad. Desuden var han sur over de
trange forhold. På et tidspunkt rejste han sig op, og satte
sig længere fremme i flyet, hvor der var bedre benplads.
Stewardessen sagde, at han skulle gå tilbage, eller betale 200 kr
ekstra for det bedre sæde. Der var i alt tre stewardesser henne
at tale med ham, men han var pisse sur og nægtede at betale.

Da vi stod af i Frankfurt, stod der to tyske politibetjente
og ventede på ham!

Ivar Magnusson

--
Bruger du Outlook Express?
Se her, hvad den gratis MesNews kan:

Fra : Grev Dracula

Dato : 25-08-08 17:01

On Sun, 24 Aug 2008 12:39:42 +0200, Kim Malchau <news@malchau.dk>
wrote:

> [...]
>medbragte mad.
>
>Er der nogen, der har erfaring med den slags?

Er det virkelig livsnødvendigt at skulle spise på en flyrejse, der
ikke varer over 2½- 3 timer ..?

Fra : jos

Dato : 26-08-08 12:09

Grev Dracula wrote:
> [...]
Som diabetiker har jeg ALTID 2 medbragte pakket ind i folie. Jeg sikere mig
naturligvis at de er "neutrale" ifh til duft og spiselighed (kan klares uden
bestik).
Jeg har aldrig haft problemer med dette

husk dog at der idag er indført vædskeforbud af en vis hr Bin Laden, så
drikkevarer må købes. iøvrigt en guldgrube for terminaler/flyselskaber, så
de støtter ihærdigt hr Ladens regler.

> Er det virkelig livsnødvendigt at skulle spise på en flyrejse, der
> ikke varer over 2½- 3 timer ..?
for nogle, ja! ikke mindst grundet en uforudseelig ventetid på op til mange
timer ;(

finn

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 26-08-08 15:31

> [...]
>drikkevarer må købes. iøvrigt en guldgrube for terminaler/flyselskaber, så

Det var godt nok en nyhed - har Bin Laden lavet den regel ??????
Tror nu nok det er nogen andre.
Mogens

Fra : Ivar

Dato : 26-08-08 17:52

mogens.amd64@gmail.com skrev:

> Det var godt nok en nyhed - har Bin Laden lavet den regel ??????

Ja, det er er ikke helt forkert at sige.

Ivar Magnusson

Fra : Bjarne

Dato : 26-08-08 23:43

Ivar skrev:

> Ja, det er er ikke helt forkert at sige.

Det er et politisk udsagn du kommer med og ikke nødvendigvis rigtigt.

Bjarne

Fra : Ivar

Dato : 27-08-08 18:27

Bjarne skrev:

> Det er et politisk udsagn du kommer med

Det vil jeg ikke give dig ret i.

Det er ikke et politisk udsagn at sige, at forbudet mod væsker
i fly kommer fra USA.
Det er ikke et politisk udsagn at sige, at forbudet skyldes
en angst for terror.
Det er ikke et politisk udsagn at sige, at Bin Laden ofte bruges
som synonym for terror.

Sammenlagt bliver det det udsagn, der tidligere blev skrevet i
denne tråd.

Ivar Magnusson

Fra : Carsten Keller

Dato : 27-08-08 14:18

"jos" <jos@her.dk> wrote in message
> husk dog at der idag er indført vædskeforbud af en vis hr Bin Laden, så
> drikkevarer må købes. iøvrigt en guldgrube for terminaler/flyselskaber, så
> de støtter ihærdigt hr Ladens regler.

Hvis man kan nøjes med postevand kan man bare tage en tom flaske med gennem
security og fylde på toilettet i gaten. Det bliver der ikke nogen problemer
med. Hvis nogen selskaber så forbyder medbragte drikkevarer er det en anden
sag, men hr. Laden har vist ikke direkte noget at gøre med den sag.

Keller

Fra : Ulvir

Dato : 04-09-08 16:33

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen

> husk dog at der idag er indført vædskeforbud af en vis hr Bin Laden, så
> drikkevarer må købes. iøvrigt en guldgrube for terminaler/flyselskaber, så
> de støtter ihærdigt hr Ladens regler.

Passer ikke. Man må ha' op til 100ml vædske igennem security- derefter kam
man bare købe en sodavand og tage den med ombord.. Sikke' noget pladder..

Fra : Carsten Keller

Dato : 05-09-08 07:40

"Ulvir" <bonzodoodog@hotmail.com> wrote in message

> "jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen

> Passer ikke. Man må ha' op til 100ml vædske igennem security- derefter
> kam man bare købe en sodavand og tage den med ombord.. Sikke' noget
> pladder..

Det er vel det Jos mener med at det er en guldgrube for terminalerne. Det er
der du er nødt til at købe det efter security. I nogle lufthavne er
security-check helt ude ved gaten, så her er der kun vandet på toiletterne
tilbage.

Keller

Fra : Kim Malchau

Dato : 27-08-08 20:24

On Mon, 25 Aug 2008 18:00:42 +0200, Grev Dracula wrote:

> Er det virkelig livsnødvendigt at skulle spise på en flyrejse, der
> ikke varer over 2½- 3 timer ..?

Jeg har huld nok til at modstå det, men min lille datter (16 måneder) skal
have noget undervejs. Hun får morgenmad halv seks om morgenen og vi lander
ført lige inden middag. Det er for lang tid for hende at gå uden at spise.

Mvh
Kim Malchau

Fra : Johnny Kjeldsen

Dato : 27-08-08 21:03

"Kim Malchau" <news@malchau.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ført lige inden middag. Det er for lang tid for hende at gå uden at spise.

Kunne du så ikke bare bestille noget mad til hende på flyet så er det
problem ovre

Fra : Ivar

Dato : 27-08-08 21:13

Kim Malchau skrev:

> [...]
> ført lige inden middag. Det er for lang tid for hende at gå uden at spise.

Jeg ville ikke have bekymringer med at have mad med til så lille et
barn. Især ikke hvis maden er babyagtig.

Ivar Magnusson

Fra : Pernille

Dato : 04-09-08 11:29

"Grev Dracula" <gamma@euv.dk> skrev i en meddelelse

> Er det virkelig livsnødvendigt at skulle spise på en flyrejse, der
> ikke varer over 2½- 3 timer ..?

Har først, lige nu, læst dette link.
Jeg ville lige se, om jeg var den eneste der tænkte sådan, inden jeg
skrev...
Er det virkelig livsnødvendigt at spise, på så kort en tur.
Der er jo ingen, der forhindrer dig i at have et stk. frugt med...

Fra : marlene

Dato : 25-08-08 21:28

sidst vi fløj,
havde vi tasken fuld af grønsagshapsere og riskiks, og div. skønne
slikarter.
det sagde de ingenting til
man kan flyve et stykke på gulerod, agurk og æbler,