Vandtemperatur og våddragt
Fra : ScubaJima@gmail.com

Dato : 15-08-08 03:29

Jeg, og resten af familien (kone + 7 og 9 årig), skal til Hurghada i
Januar. Vandtemperaturen er (alt efter hvor man kigger) 17-19 grader.

Vi skal jo ud at snorkle.

Først og fremmest:
Hvilken våddragt er passende hvis vi ikke skal klapre tænder efter 10
minutter? 3 mm? 5 mm? Heldragt eller med korte ærmer/ben?

Nogen der kender til et sted man kan købe dem billigt eller brugt? Jeg
har set våddragter i Netto-reklamen engang eller 2 men ikke lagt
nærmere mærke til dem. Nogen der ved ca hvor tit de får en sending
hjem?

Harald Nyborg har også, men ikke til børn. Og de går kun til XL.
Ifølge deres målskema passer jeg en XL omkring brystet og hoften, men
min talje er nok mest til en XXL

Fra : J

Dato : 15-08-08 12:32

On Fri, 15 Aug 2008 02:28:34 -0700 (PDT), ScubaJima@gmail.com wrote:

> [...]
>
>Harald Nyborg har også, men ikke til børn. Og de går kun til XL.
>Ifølge deres målskema passer jeg en XL omkring brystet og hoften, men

Det er åbenbart noget man ved: det ligger i Gypten.
Det er sådan omtrent der, jeg var (Nueba) for 32 år siden. Jeg gjorde
sådan: i vandet uden våddragt 1/2 time, klapre tænder, i solen 1/2
time, så ud igen, osv.

..-]

mvh

John

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 16-08-08 17:43

<ScubaJima@gmail.com> skrev i meddelelsen

Du kan leje dem dernede - jeg var afsted for en del år siden, og så i
januar, der lejede vi dem på stedet. Så kan du også leje en shorty først og
se om det er nok, og hvis ikke, så skifte til en langærmet/-benet.

Vi synes det var for koldt uden - man skal være stædig for at tage en halv
time uden dragt, men med en shorty gik det fint.

Så slipper I også for at skulle havde dem med i kufferten.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - cool stuff og fede gaveidéer