Rejseforsikringer, igen-igen
Fra : Lars

Dato : 08-08-08 19:18

Hej

Vi prøver lige igen :)

"Min" tråd blev kidnappet til en diskussion om forsikring via Master Card,
Danske Bank og en helt masse andet, som ikke er relevant for mig.

Er der nogen her i gruppen, som har konkrete erfaringer med IHI (
http://scandinavia.ihi.com/ ) så vil jeg gerne høre fra dem.

m.v.h Lars
lars.veno.jakobsen (a) mail1.stofanet.dk

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 15:37

Lars skrev:
> [...]
> Danske Bank og en helt masse andet, som ikke er relevant for mig.
>
> Er der nogen her i gruppen, som har konkrete erfaringer med IHI (

Jeg har én konkret erfaring omkring IHI:
Jeg har lige været forbi og beregne på en års-rejseforsikring med
ubegrænset sygdoms-dækning for vores to-personers husstand: Godt
3.500,-kr vil de have!
Som kunde i Nordea (f.eks) kan man få samme dækning for under 1.000 kr
årligt

Jeg kan ikke se hvorledes dén oplysning er en irrelevant kidnapning i
dine øjne !?

--
Armand.

Fra : Lars, Århus

Dato : 13-08-08 20:06

Armand wrote:

> [...]
> årligt
>
> Jeg kan ikke se hvorledes dén oplysning er en irrelevant kidnapning i

Og samme forsikring kan fås i Alka hvis du har din familieforsikring til
omkring 600 kr.!

mvh

Lars

Fra : Per Thomsen

Dato : 15-08-08 12:02

> Og samme forsikring kan fås i Alka hvis du har din familieforsikring til
> omkring 600 kr.!

Og hos Bauta er den 399 :)

Per

Fra : Armand

Dato : 15-08-08 23:36

Per Thomsen skrev:

> Og hos Bauta er den 399 :)

I min jagt på den "ubegrænsede dækning" som mit ellers vidt besungne
Master-card ikke(!) havde, har jeg erfaret at en verdens-rejseforsikring
uden afbestillingsdækning generelt koster omkring 500 kr, men at det
ligesom med Mastercardet, så langtfra er alle selskaber der tilbyder
ubegrænset dækning.
Derved at rejseforsikringen hænger sammen med indbo/familie -forsikrngen
kommer en sådan oveni hvis man skal finde sin rejseforsikring i et andet
selskab (end dét hvor man allerede har sin familieforsikring?!)

Dog forsikrer Tryg "fremmede" á en års-rejseforsikring (verden), der
dækker hele hustanden med ubegrænset sygdoms-dækning (dog med
afbestillingsforsikring som en tillægsmulighed), for ca. 1.000,-kr!

Jeg tror at det må være dér at det ender for dem der, som jeg,
umiddelbart ikke kan finde ubegrænset sygdoms-dækning blandt de
forsikringsselskaber man allerede ér involveret i.
Sidenhen kan man jo så vurdere om hele molevitten skal flyttes til et af
de selskaber der yder fuld sygdomsdækning :-/

--
Armand.
(der mangler at få afklaret hvori at forskellen på hans banks Mastercard