Rejseforsikringer
Fra : Lars

Dato : 06-08-08 17:26

Hej

Jeg skal lige høre om gruppens gode/dårlige erfaringer :)

Jeg har tidligere uden problemer brugt både Europæiske og Gouda (sådan ret
tilfældigt, afhængigt af hvad vej vinden lige blæste den dag)

En tilfældig Google søgning afslører nu IHI ( http://scandinavia.ihi.com/ )
som en 3. kandidat.

Er der nogle som kan fortælle mig om deres gode og dårlige erfaringer med
IHI til rejseforsikringer? De virker noget billigere end Europæiske og
Gouda.

m.v.h Lars

Fra : Armand

Dato : 07-08-08 00:53

Lars skrev:
> [...]
>
> Er der nogle som kan fortælle mig om deres gode og dårlige erfaringer med
> IHI til rejseforsikringer? De virker noget billigere end Europæiske og

Overset mulighed:
Få et Mastercard-Guld!
Det indeholder samme forsikringer som den Gouda-forsikring vi tegnede
første år vi tog på ferie udenfor EU. I modsætning til Gouda, der ville
have langt mere end 1.000,-kr/pers. for en specifik periode, dækker
Mastercard'et hele familien og hele året - Til kun 850,-kr(*) årligt!

(*):
Min svoger har det gratis som "superkunde2 i Unibank

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-08-08 01:08

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> Overset mulighed:
> Få et Mastercard-Guld!

Vær opmærksom på at den slags forsikringer sædvanligvis kunne dækker rejser
betalt med kortet.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 07-08-08 06:33

!

> Vær opmærksom på at den slags forsikringer sædvanligvis kunne dækker
> rejser
> betalt med kortet.

"Sædvanligvis´" er ikke korrekt. Det er faktisk normal, at man ikke behøver
at betale med kortet. Det er mere vigtigt, at man ikke lytter til andres
erfaringer! Et guldkort i Sparbank giver ikke samme dækning som et guldkort
i Forstædernes, selv om begge kort hedder guldkort. Vi har brugt mastercard
de sidste par år, men har ikke haft brug for dækningen. Kigger man på
dækningen får man en meget god dækning til en lav pris. En anden fordel er
også, at kursen er lidt bedre end VISA og man får en lang kredit.

Endelig bør man vel også undersøge sit forsikringsselskab. Vores selskab,
Nykredit, har ikke noget der kan konkurrere med Mastercard hos Sparbank, men
andre selskaber er konkurrencedygtige.

Kennet

Fra : Elmand

Dato : 07-08-08 09:02

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nykredit, har ikke noget der kan konkurrere med Mastercard hos Sparbank, men

Jeg har en udvidelse af familieforsikring i Tryg - den kostede 550 kr ekstra -
dækker hele verden - hele året - men max 30 dage af gangen. d.v.s du kan sagtens
rejse
flere gange. Desuden er hele familien dækket.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft espersen

Fra : Stig Nielsen

Dato : 07-08-08 19:43

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sagtens rejse
> flere gange. Desuden er hele familien dækket.

Danske bank har forgæves forsøgt at sælge mig en rejseforsikring, da jeg
holder fast i min europæiske årsrejseforsikring der pt koster 679 kr om
året.

Årsagen er den simple at Danske Banks kun dækkede op til 5 millioner kroner
ved hospitalsindlæggelse.

Det rækker ikke langt hvis uheldet er seriøst ude i eksempelvis USA hvor jeg
blandt andet rejser.

Ryger man pludselig ned og skal have en bypass, frygter jeg at komme til at
punge en del ud selv.
Med Europæiske er dækningen ubegrænset, derfor beholder jeg dem.

5 millioner lyder umiddelbart af meget, men BT havde for nylig en artikel
hvor Gouda fortalte at nogle af de dyreste dækninger de havde haft var 7-8
millioner for noget der lød som en hjerneblødning og ligeså adskillige
millioner for en kvinde der havde fået fødselskomplikationer.

Så husk også at kigge på hvor meget de dækker !

Stig

Fra : Armand

Dato : 07-08-08 21:47

Stig Nielsen skrev:

> [...]
> blandt andet rejser.
> Så husk også at kigge på hvor meget de dækker !

Jeg kan ikke huske vores dæknings størrelse på millionen, men til
gengæld matcher den vores tidligere Gouda-forsikringer.

Måske at jeg lige skulle surfe forbi for at genopfriske erindringen :-/
Een ting jeg dog husker er relateret til dén om at rejsen skulle være
betalt med kortet: Vi blev ved ansøgningen om kortet gjort opmærksom på
at vi ikke måtte bestille rejsen førend at kortet "var i hus", hvilket i
praksis var at regne fra den dag hvor vi (som det første i sagen) måtte
modtage pinkoden med posten!

Forudsat at dækningen rækker har Mastercard den ubetingede fordel at den
dækker hele familien hele året, hvilket vores tidl. Gouda-forsikring
ikke gjorde trods det at den var dyrere end de 850,- Mastercard koster
mig igennem min bank!

--
Armand.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-08-08 09:49

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> skrev i meddelelsen
> !

> "Sædvanligvis´" er ikke korrekt. Det er faktisk normal, at man ikke
> behøver at betale med kortet. Det er mere vigtigt, at man ikke lytter til
> andres erfaringer!

Ahh, det er vel meget godt at lytte til andres erfaringer - og så drage sine
egne.
Det er formentlig rigtigt, det du skriver, men det som Kent Oldhøj skrev er
også rigtigt - hvis man har Master Card Guld fra Nordea,
så skal rejsen betales med kortet for at forsikringen gælder.
Så derfor kan det jo være rart at udveksle erfaringer fra de forskellige
banker, så man ikke utilsigtet falder i en fælde.

Kurt

Fra : Søs

Dato : 08-08-08 10:09

> [...]
> er også rigtigt - hvis man har Master Card Guld fra Nordea,
> så skal rejsen betales med kortet for at forsikringen gælder.

Nej, det om Master Card Guld fra Nordea er ikke rigtigt.

Nordea har både et Master Card Guld og et Master Card Gold!

"Guld" koster 975 kr. årligt, men så behøver man ikke betale rejsen med det.

"Gold" er gratis, men der skal man så bruge det til betaling af rejsen.

Problemet er bare, at ikke alle rejsebureauer tager imod Mastercard !!!
Hvilket man også lige skal være opmærksom på !!!

F.eks. kunne vi ikke betale vores Indiens rejse hos Grace Tours med Master
Card sidste år.

Hilsen Søs.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-08-08 12:52

"Søs" <lars.irene@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvilket man også lige skal være opmærksom på !!!
>
> F.eks. kunne vi ikke betale vores Indiens rejse hos Grace Tours med Master

Forvirringen bliver større og større og det bliver vist mere og mere
tydeligt, at en diskussion om kortene og deres dækning m.m. åbenbart er helt
på sin plads.
Nogen har i hvert fald gjort sit til, at det forekommer rimeligt
uoverskueligt.

Kurt

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-08-08 17:56

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> wrote in

> [...]
> er helt på sin plads.
> Nogen har i hvert fald gjort sit til, at det forekommer rimeligt

Det er meget uoverskueligt. Jeg kan kun opfordre til at man læser
betingelserne grundigt igennem inden man vælger sit kort.

Lang kredit er f.eks ikke ubetinget en fordel hvis man skal betale
ågerrenter.

Mindes en "sag" hvor en benzinkunde fik et kort der gav 3% rabat på benzin,
men der skulle så betales 18% i renter af beløbet

Fra : Armand

Dato : 09-08-08 15:30

Kent Oldhøj skrev:

> [...]
>
> Mindes en "sag" hvor en benzinkunde fik et kort der gav 3% rabat på benzin,
> men der skulle så betales 18% i renter af beløbet

Hæ! LIgesom min bekendte der igennem år havde værnet om sit rentefrie
bensin-kontokort indtil en tilsyneladende mere erfaren fælles bekendt
himlede op over de gebyrer der var grunden til at hán havde droppet sit
tidligere kort ved samme bensinselskab
Det udnyttes at "rentefrit" i manges ører lyder som "omkostningsfrit"
hvilket kontokort næppe er!

Forøvrigt har jeg fået øje for at dækningen på mit Mastercard ér på
højde med den tidligere Gouda-forsikring vi oprindeligt sammenlignede
med; men den er ikke grænseløs omkring sygdom og hjemrejse, som det p.t.
anbefales fra mange sider og som samme kort sært nok er ved Nordea

Hmmmn :-/ Jeg må vist hellere få en grundig samtale med min bank en af
dagene :-|

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-08-08 12:04

"Kennet og Pernille" <ikke@nogen.dk> wrote in

> "Sædvanligvis´" er ikke korrekt.

Jo det er. Rejseforsikring via et betalingskort kræver sædvanligvis at
rejsen er betalt med kortet.

Det er korrekt at hvis vi taler om MasterCards normale guldkort så kræves
der ikke køb via kortet. Men mange guldkort med tilknytning til et firma
HAR faktisk denne begrænsning.

Det eneste jeg siger er at man bør tjekke det.

> Et guldkort i Sparbank giver ikke samme dækning
> som et guldkort i Forstædernes, selv om begge kort hedder guldkort.

Præcis min pointe.

> En anden fordel er også, at kursen er lidt bedre end VISA

Det afhænger i høj grad af hvilken kursordning ens MasterCard har. VISA
benytter altid Nationalbankens dagskurs. Det samme gør nogle MasterCards
(tjek betingelserne). Men andre MasterCards (inkl mit), benytter
MasterCards egne valutakurser (som er hemmelige indtil de optræder på din
regning), og det er min erfaring at de generelt er dårligere.

MasterCard har en uovertruffen dækning worldwide, men kan jeg bruge mit
VISA eller Diners foretrækker jeg det.

Fra : "

Dato : 08-08-08 15:14

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> der ikke køb via kortet. Men mange guldkort med tilknytning til et firma

og hvis det er et firmakort så skal man lige checke om det dækker rejser
ifb. arbejde, her har mit arbejde tegnet en forsikring igennem Europæiske,
da selv rejser i EU jo ikke bliver dækket da man IKKE rejser privat!.

Fra : povl erik olesen

Dato : 10-08-08 21:10

jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre. Mine rejser går oversøisk,
nemlig til østen- Thailand,Laos og Cambodia.
Gouda og Europæiske er jo neget dyrere end rejseforsikirng gennem bankerne,
så kan jeg reelt bruge kankernes tilbud?
mvh
povl erik

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 11-08-08 06:13

"povl erik olesen" <povlerik-format@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Gouda og Europæiske er jo neget dyrere end rejseforsikirng gennem
> bankerne, så kan jeg reelt bruge kankernes tilbud?

Som andre har skrevet, kan man ikke svare enkelt på det. Rejsemålet har
stort set ingen betydning - det er relevant om man rejser indenfor eller
udenfor EU, men ellers ikke.

Kig på betingelserne og ikke på priserne. For mit vedkommende er det f.eks.
afgørende, at kroniske lidelser er dækket af forsikringen, men jeg er
ligeglad med at få en erstatningsrejse i tilfælde af sygdom. Der findes ikke
standarprodukter, og konkurrencen gør at der er mange muligheder.

Læs betingelserne grundigt! Ofte (men ikke altid) er der en grund til, at ét
produkt er dyrere end et andet.

Kennet

Fra : "

Dato : 08-08-08 15:12

"Lars" <a.b.c@a.c.b> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle som kan fortælle mig om deres gode og dårlige erfaringer med
> IHI til rejseforsikringer? De virker noget billigere end Europæiske og

tegnede en gennem LB (Runa,bauta,FDM etc..)

www.lb.dk

det koster kr 399,- og dækker et år af gangen.

Fra : Otto Dan Stiedl

Dato : 09-08-08 21:27

Jeg mener, at ILars skrev:
> [...]
>
> Er der nogle som kan fortælle mig om deres gode og dårlige erfaringer med
> IHI til rejseforsikringer? De virker noget billigere end Europæiske og

Jeg mener, at IHI er bedst, hvis du har nogle helbredsproblemer, inden
du rejser.