Anbefaling til canariske øer
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 05-08-08 19:58

I november kunne vi forestille os at få 14 dage i syden, og da varme på det
tidspunkt ikke er at foragte, er især Tenerife og Gran Canaria i tankerne.
Vi plejer at tage en chartertur, men overvejer selv at arrangere, hvis der
evt. kunne spares lidt på den måde.
Krav er lejlighed og svimmingpool og i byområde, hvor man kan gå ud om
aftenen og få lidt mad osv. Vi har været på begge øer før, og det betyder
ikke noget, om det bliver den ene eller anden, da de begge har deres
kvaliteter.
Så hvis nogen har nogle gode links til at leje lejligheder, flybilletter
osv., er gode råd velkomne.

Kurt

Fra : ScubaJima@gmail.com

Dato : 15-08-08 04:18

On 5 Aug., 20:58, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:
> I november

> Tenerife og Gran Canaria i tankerne.
> Vi plejer at tage en chartertur, men overvejer selv at arrangere, hvis der
> evt. kunne spares lidt på den måde.

I november plejer der at være billige pakkerejser da selskaberne skal
købe yder-sæsonen også for at få højsæsonen med.

Vi var i Tyrkiet i starten af juni. Nogle medrejsende havde købt samme
pakkerejse men de skulle ikke bo på hotellet, men videre til en ø de
plejede at bo på. For det var billigere end at arrangere flyrejsen
selv. Og så har man jo også nogle flere forbrugerrettigheder når man
køber pakkerejse.

Sidste år var vi på Isla Margarita i 14 dage med all inclusive. Det
var billigere end de billigste flybilletter jeg kunne finde.

/jim

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-08-08 21:23

<ScubaJima@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Sidste år var vi på Isla Margarita i 14 dage med all inclusive. Det
var billigere end de billigste flybilletter jeg kunne finde.

Enig. Vi var på Tenerife sidste år i november i 4 stjernet lejlighed for
4000 pr. snude i 14 dage, så det kan nok ikke gøres meget billigere. Men det
var en meget kort periode, at prisen var så langt nede.
Så jeg tænkte, at hvis man selv prøvede at arrangere det hele, så kunne man
måske have det hele på plads i god tid for en gangs skyld, i stedet for
spændt at gå og vente og se, hvor længe man tør vente, inden man slår til.
Vi har heller intet imod pakkerejser, da man jo bliver bragt lige til
destinationen og indkvarteret uden problemer, hvorefter vi normalt passer os
selv indtil afrejsedagen.
Nu har jeg så også læst en del beretninger her i gruppen, hvor folk
fortæller om, hvorledes de selv arrangerer rejser til rimelige penge osv.,
men det er så nok ofte heller ikke til sådan et typisk charterrejsemål, som
vi satser på.

Kurt