Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Obama afbrudt af freelancefotograf
Fra : Søren Friberg

Dato : 07-08-08 21:56

http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=10576

Jeg synes der er sjov, hvis nogen ikke synes det så lad være at læse dem

--
Venlig hilsen
Søren Friberg, http://fotofriberg.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-08-08 22:57

Søren Friberg wrote:
> http://www.pressefotografforbundet.dk/index.php?id=10576
>
> Jeg synes der er sjov, hvis nogen ikke synes det så lad være at læse dem

Egentlig synes jeg ikke, det er sjov, da den har en ret så alvorlig
baggrund. Den gode 'Obama' har faktisk flere gange nægtet at indlede et
vælgermøde / opstillingsmøde - under primærvalgkampagnen - i nogle af
sydstater med faneeden. Det betragtes af de fleste amerikanere som noget
nær en dødssynd...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-08-08 23:25

> [...]
> vælgermøde / opstillingsmøde - under primærvalgkampagnen - i nogle af
> sydstater med faneeden. Det betragtes af de fleste amerikanere som noget

Når den nu går OT så må jeg da lige spørge hvorfor du sætter ' omkring
hans navn ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-08 00:18

Thomas von Hassel wrote:

> Når den nu går OT så må jeg da lige spørge hvorfor du sætter ' omkring
> hans navn ?

Fordi jeg synes, han er en stortalende spradebasse uden ben i næsen og
uden nævneværdig storpolitisk erfaring. - Jeg - og efterhånden temmelig
mange, inkl. div. politiske kommentatorer i bl.a. DR/TV2 - frygter, han
vil føre en meget isolationistisk og protektionistisk politik, så vi
risikerer at havne i et ...hm 'hul', som det skete med fx. W.Wilson
efter den første verdenskrig og helt op til Pearl Harbour. - Det har
verden ikke brug for nu. Det kan komme til at koste milliarder i
ekstport for Danmark og resten af EU, så vi risikerer en krise ala den i
1924-35. - Jeg havde hellere set, det blev Hillery Clinton, og det var
det højst sandsynlig også blevet, hvis primær-stemmerne fra de to første
primærvalg havde talt med. - Dér fik hun jo alle de såkaldte
super-deligerede...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-08 05:54

> [...]
> det højst sandsynlig også blevet, hvis primær-stemmerne fra de to første
> primærvalg havde talt med. - Dér fik hun jo alle de såkaldte

Hvordan kan der være så stor forskel når de i valgkampen punkt for punkt
havde de samme holdninger, især udenrigspolitisk ? Prmærvalget var
næsten 100% en personkamp, hvem ville folk "mindst" have som president,
en hvid kvinde eller en sort mand ...

/thomas

Fra : Jan Boegh

Dato : 08-08-08 11:55

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
> var næsten 100% en personkamp, hvem ville folk "mindst" have som
> president, en hvid kvinde eller en sort mand ...

Jeg var ellers lige ved at være i tvivl om relevansen - men det må jo så nok
have et eller andet med sort/hvid at gøre. Og det begreb kender vi, der
fotograferer jo noget til!

vhj

Panorama fra Grenen i kuling:
http://jan.boegh.net/Album/Danmark/Nordenfjords/Skagen/slides/Grenen.html

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-08 12:48

Jan Boegh wrote:

> Jeg var ellers lige ved at være i tvivl om relevansen - men det må jo så
> nok have et eller andet med sort/hvid at gøre. Og det begreb kender vi,
> der fotograferer jo noget til!

...Det er endnu mere enkelt. - Ved at man (næsten) alle steder er gået
over fra analoge film og deraf følgende brug af fremkaldere og til
digitale kameraer, så er man jo blevet mere miljøbevidste ved, at
mængden af udledte miljøskadelige stoffer er reduceret til et minimum.

mvh. Erik Richard

Fra : ;o\)-max-

Dato : 08-08-08 12:58

"Erik Richard Sørensen"

Jan Boegh wrote:

> [...]

digitale kameraer, så er man jo blevet mere miljøbevidste ved, at
mængden af udledte miljøskadelige stoffer er reduceret til et minimum.

I er altså lidt ude på et sidespor med den politik snak.
Jeg er flintrende ligeglad hvem i er for og imod, men
der må da være et bedre egnet forum. -max-

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-08 12:16

Thomas von Hassel wrote:

> Hvordan kan der være så stor forskel når de i valgkampen punkt for punkt
> havde de samme holdninger, især udenrigspolitisk ?

Nej, lige præcis på udenrigsområdet, er de to langt fra enige! - Den
tilsyneladende enighed er noget, der stort set kun kommer frem i dansk
presse, samt hos de intellektuelle venstrefløjs-demokrater. - Der er
meget stor forskel på, om du siger - Obama: "We have to take care of the
United states of America. - This is our home!" - eller - H.Clinton: "We
have to take care, because we are living in a globalizing world! - The
United Staes is a part of this world!". - Sidste sætning hos begge blev
nærmest skreget ud.

- Og så lige den lille tilføjelse, at modsat Obama, vil Hillery Clinton
indgå i en global miljøaftale...

> Prmærvalget var næsten 100% en personkamp, hvem ville folk "mindst"
> have som president, en hvid kvinde eller en sort mand ...

- Med andre ord - pest eller colera. - Nej, så enkelt tror jeg ikke,
det er...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-08 12:39

> [...]
> nærmest skreget ud.
>
> - Og så lige den lille tilføjelse, at modsat Obama, vil Hillery Clinton

javel:

"Create New Forum of Largest Greenhouse Gas Emitters: Barack Obama will
create a Global Energy
Forum – based on the G8+5, which includes all G-8 members plus Brazil,
China, India, Mexico and South
Africa – comprised of the largest energy consuming nations from both the
developed and developing world,
which would focus exclusively on global energy and environmental issues.
This Global Energy Forum will
complement – and ultimately merge with – the much larger negotiation
process underway at the UN to develop
a post-Kyoto framework. "

<http://www.barackobama.com/issues/pdf/EnvironmentFactSheet.pdf>

> - Med andre ord - pest eller colera. - Nej, så enkelt tror jeg ikke,
> det er...

jeg håber meget at du joker ... ellers har jeg da tabt al respekt for
dig ... og selv hvis det var en joke er den plat ...

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 08-08-08 13:40

Thomas von Hassel wrote:

> javel:
>
> "Create New Forum of Largest Greenhouse Gas Emitters: Barack Obama will
> create a Global Energy [...]
>
> <http://www.barackobama.com/issues/pdf/EnvironmentFactSheet.pdf>

Lige præcis det er noget af det, der blev aftalt på mødet mellem Hillary
Clinton og Obama, da hun trak sig. - Og læg mærke til, at Europa/EU
overhovedet ikke er med i hans overvejelser....

> jeg håber meget at du joker ... ellers har jeg da tabt al respekt for
> dig ... og selv hvis det var en joke er den plat ...

Tja, du kan også kalde det for sort humor. - Men dit - "ville folk
"mindst" have" - er nu lige så barsk... - Skal jeg være oprigtig, så
ville jeg helst - for verdens skyld - have en republikaner som
præsident, men en mand som McCain er efter min mening ikke egnet som
præsident. - Han er simpelthen for gammel. - Jeg har lagt mærke til i
forskellige interviews, at han også begynder at virke mere og mere
gammel og usikker, - og hvad værre er - også glemsom.

Jeg véd godt, der er nogle, der sammenligner Barrack Obama med John F.
kennedy, men den mener jeg ikke holder. - Skal jeg være ærlig, så er
kennedy nok den sidste rigtig seriøse demokratiske præsident, USA har
haft - set ind i et historisk perspektiv.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-08 13:56

> Lige præcis det er noget af det, der blev aftalt på mødet mellem Hillary
> Clinton og Obama, da hun trak sig. - Og læg mærke til, at Europa/EU
> overhovedet ikke er med i hans overvejelser....

seriøst, hvorfor skulle det være det. Det er en _amerikansk_ valgkamp.
Du får det til at lyde som om de skal vælge en verdens president ...

> Tja, du kan også kalde det for sort humor. - Men dit - "ville folk
> "mindst" have" - er nu lige så barsk...

Det var en kommentar til hvordan stemingen og tonen i primær valgkampen
til tider var ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-08-08 14:32

Thomas von Hassel wrote:

> seriøst, hvorfor skulle det være det. Det er en _amerikansk_ valgkamp.
> Du får det til at lyde som om de skal vælge en verdens president ...

Fordi det har betydning for hele verden, hvem der sidder i Det Hvide Hus
- og ikke mindst, - hvem der bestemmer i Pentagon.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-08-08 15:08

> Fordi det har betydning for hele verden, hvem der sidder i Det Hvide Hus
> - og ikke mindst, - hvem der bestemmer i Pentagon.

Den vinkel er de amerikanske vælgere jo nok ret ligeglade med ... og det
er dem der er målgruppen ...

/thomas