Foto
IBM760 5420
Teil 3020
motorzoom virker ikke
Fra : steen syrak

Dato : 05-08-08 19:22

Hej ng.

Ved i hvad der er ivejen med min linse.
Det er en canon 55-200 mm ultrasonic.

Lige pludselig virker motorzoomen ikke.
Kan det betale sig at få den repereret?

mvh Steen

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 05-08-08 21:06

On Tue, 5 Aug 2008 20:21:49 +0200, steen syrak wrote:

> Hej ng.

> [...]

Mener du Autofokus?

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med cybercity.dk
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : steen syrak

Dato : 05-08-08 21:27

Ja det gør jeg vel, den kan ikke stille skarpt.

Fra : Kurt Kjær Jensen

Dato : 05-08-08 22:42

steen syrak skrev:
> Ja det gør jeg vel, den kan ikke stille skarpt.

Hvis det er autofocus er der mindst to muligheder:

Check først om knappen bagtil på objektivet til Auto/manuel focus står
på AF. Knappen kan skimtes nederst til højre på det øverste billede på
denne side:
<http://www.the-digital-picture.com/Reviews/Canon-EF-55-200mm-f-4.5-5.6-II-USM-Review.aspx
> Giv eventuelt også knappen lidt motion for at rense dens kontakter...

Ellers kan det være kontaktfladerne mellem objektiv og kamerahus, som
har mistet forbindelsen. De kan renses med f.eks. en vatpind eller et
stykke blødt viskelæder. Brug ikke skrappe kemikalier som sprit eller
acetone til at rense med...

--
Venlig hilsen
Kurt