Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse af foto Lyskasse transparentf~
Fra : newsbin.cybercity.dk~

Dato : 05-08-08 10:24

Hej alle

Er der nogen der ved om man kan lave print / fremkaldelse i Lyskasse
transparentfilm i størrelsen 10x15. (hvis det hedder det ?)

Kunne godt tænke mig og lave en kasse til min væg med et lysstofrør,
hvor jeg kunne sætte forskellige billeder i. Måske større.

/Rune

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-08 12:13

newsbin.cybercity.dk skrev bl.a. følgende:

> Er der nogen der ved om man kan lave print / fremkaldelse i Lyskasse
> transparentfilm i størrelsen 10x15. (hvis det hedder det ?)

Ja, det er da bare at printe ud på transperanter. Men med vandbaseret blæk
kan du måske få problemer med tilstrækkelig sværtning, hvis det er noget,
der skal bagbelyses. Til den slags bruger man normalt pigmenteret blæk (blæk
baseret på olie og opløsningsmidler) fordi sværtegraden/tætheden er langt
bedre. Samtidig falmer det heller ikke lige så hurtigt som vandblæk.

Men det er jo bare at prøve det. Køb en overhead/transparent og vælg så
papirtype som glossy eller fotopapir og holde den op foran en lampe.

Claus

Fra : Rune Gøgsig

Dato : 05-08-08 13:51

Claus Tersgov skrev:

> [...]
>
> Men det er jo bare at prøve det. Køb en overhead/transparent og vælg så
> papirtype som glossy eller fotopapir og holde den op foran en lampe.

Ja det er jo en mulighed, ellers skal jeg måske prøve vores farve
kopimaskine på arbejdet. Men vil nu helst bare sende noget af sted og så
bare betale for det

Men af mangel på bedre så er det klart en mulighed der skal afprøves.

/Rune

Fra : Claus Tersgov

Dato : 05-08-08 16:45

Rune Gøgsig skrev bl.a. følgende:

> Ja det er jo en mulighed, ellers skal jeg måske prøve vores farve
> kopimaskine på arbejdet. Men vil nu helst bare sende noget af sted og
> så bare betale for det

Så er det her www.bidstrup.dk du skal henvende dig.
De har printere som kan printe på film og folier og alt muligt andet papir,
og hvor tætheden er god nok til gennemlysning. Jeg har selv for fem år siden
bygget en lyskasse og designet et grillbar menuskilt på 60x270cm som de
printede ud. Og det sidder svjv stadig og lyser fint den dag i dag.

Jeg tror ikke, din kopimaskine kan gøre det. Sværtningen og tætheden er
næppe god nok. Det er altså noget andet, når det skal gennemlyses. Det
bliver hurtigt blegt og fesent at se på, hvis ikke desiteten er i orden

Claus

Fra : thl

Dato : 05-08-08 20:16

On 5 Aug., 11:23, "newsbin.cybercity.dk " <r...@goegsig.dk> wrote:
> Hej alle
>
> Er der nogen der ved om man kan lave print / fremkaldelse i Lyskasse
> transparentfilm i størrelsen 10x15. (hvis det hedder det ?)

Det kan man godt.

Søg på backlight film eller folie og du finder f,eks
http://kortlink.dk//5mas eller Hama 50350 til inkjet.
Du kan også søge på Duratrans,- det er der mange
der laver.
Mvh
Thorbjørn

Fra : Rune Gøgsig

Dato : 06-08-08 13:15

thl skrev:

> [...]
> http://kortlink.dk//5mas eller Hama 50350 til inkjet.
> Du kan også søge på Duratrans,- det er der mange
Super mange tak!