Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kompaktkameraer og 3:2 aspekt
Fra : Niels - Amager

Dato : 05-08-08 10:24

Jeg har været på jagt efter et priseffektivt kompaktkamera på det
sidste og har bemærket at grunden til jeg solgte et ixus for et par år
siden, tilsyneladende stadig er gældende: Canon har ikke noget der
ligner 3:2 aspekt. Hvorfor?

Sony og Panasonic er begge flinke til at give mulighed for 3:2 (og ja,
jeg ved det så koster pixels, men det gør en beskæring jo også).

Vejledning i køb af nyt kamera skal jeg spørge efter i indkøb-gruppen,
så det jeg ønsker her er en forklaring af, hvorfor Canon ikke har 3:2 i
kompaktkameraerne. De har det i den lidt støre Powershot-serie....why?

Håber det gav mening.

Hvis der er nogen der har input til, hvorfor Sony er så håbløst bagud
mht. vidvinkel (28 mm) på deres kompaktkameraer, så hører jeg også gerne
om det

Venligst

Niels

Fra : Anders Houmark

Dato : 05-08-08 18:10

"Niels - Amager" <niels@priestyard.dk> skrev i en meddelelse

Ingen anelse med Canon. De giver også kun mulighed for dato-indprint på
billederne i 1600x1200 pixels (3:2).

> Hvis der er nogen der har input til, hvorfor Sony er så håbløst bagud mht.
> vidvinkel (28 mm) på deres kompaktkameraer, så hører jeg også gerne om det

Sony er kommet med deres W170 som har 28mm vidvinkel.

Mvh Anders