Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Lidt hjælp til køb af camera
Fra : Valentin

Dato : 04-08-08 17:57

Hej
Jeg står og gerne vil have et kamera mere, jeg har nu et Canon Ixus 55, som
er ganske god til ferie billeder mm.
Men det dur ikke til natur billeder så som solnedgange og aften billeder, og
der må gerne væer godt med zoom på. Er der nogle her som vil give et tip på
et camera i prislejen 3000 - 3500kr
Jeg har set på et Sony DSC-H50 eller et Panasonic Lumix DMC-FZ18
på forhånd tak
Valentin

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-08-08 19:26

"Valentin" <2valentin@c.dk> skrev :

> [...]
>et camera i prislejen 3000 - 3500kr
>Jeg har set på et Sony DSC-H50 eller et Panasonic Lumix DMC-FZ18

Det vil det ikke blive bedre af.

Af ikke spejlreflekskameraer er det vidst kun Canon G9, der kan
klare det, men det er også fremragende.

Har dog ikke så stort zoomområde, som du foreslår, den har ca.
det, der svarer til 35 - 200 mm.

Ellers vil jeg da absolut anbefale noget spejlreflex og her er
min kæphest Sony. Du kan få en A 200 i det prisleje du har sat,
dog selvf. heller ikke et stort zoomområde, 27 - 105 mm.
--
Kerim

Fra : Valentin

Dato : 10-08-08 16:11

Hej Kerim

Nu skriver du " min kæphest Sony"
Er det godt eller skidt ?
Jeg har ikke lagt mig fast på nogen bestemt mærke, jeg havde bare set de to
kamera
i en test hvor Sonyen vandt.
Valentin

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 10-08-08 16:32

"Valentin" <2valentin@c.dk> skrev :

>Nu skriver du " min kæphest Sony"
>Er det godt eller skidt ?

Selvf. godt.

Det er vel nok de kameraer, hvor man får mest for pengene.

De store Canon- og Nikonmodeller er naturligvis bedre/kan mere,
men så er det jo i et helt andet prisleje.

Det eneste, der evt. kan siges imod Sony er, at brugtudvalget af
objektiver og andet tilbehør ikke er så stort.
--
Kerim