Rissa bagtøjsproblemer
Fra : Ralph

Dato : 04-09-08 20:45

Akut hjælp ønskes.

Rissa var - som sædvanligt - ude på sin strandtur (5-6- kilometer) uden
problemer, svømmede, løb lidt frem og tilbage, kom når der blev kaldt, intet
unormalt.

Klokken er nu ca. 15:00

SÅ kom vi hjem, trætte hunde, handle ind ½ time, da vi så kom hjem kunne hun
næsten ikke rejse sig, tilsyneladende ingen smerter, men lidt senere -
klokken 17:00 - kan hun heller ikke lægge sig ned, forkroppen ned stille og
roligt og så kaster hun bagbenene til siden for at komme helt ned. Spiser
liggende, kan godt gå L A N G S O M T ud i haven, lægger sig og ruller lidt
glad rundt.

Ringer til dyrlægen - smertestillende - ellers se tiden an. Måske en
forstuvning eller forvridning af ryggen, kan ikke afvises, der er jo altid
FART på nede ved stranden.

Hun er lidt varm, pandekagebagning i køkkenet kan godt få hende derud i slow
motion.

PS: Med henblik på evt. avlsgodkendelse er hun netop blevet HD-chekket med
topkarakter, så det er næppe det.

Hvis hun er lige så skidt i morgen tidlig står den på dyrlægebesøg, men HVAD
kan der være galt med så kort varsel.

--
Ralph

Fra : Ralph

Dato : 04-09-08 21:58

> Akut hjælp ønskes.

Status kl. 23:00 INGEN tjørne, torne, ømhed i bagpoterne. Hun har lidt ondt
af sig selv, vil gerne trøstes, lidt feber.

--
Ralph

Fra : lh

Dato : 05-09-08 04:53

Selvfølgelig kan hunden have fået et eller andet akut i ryggen som vi
mennesker kan få, men mit bud er altså at hunden har fået "svømmehale". Det
hedder vist noget andet i dyrlægesprog og personligt har jeg ikke prøvet det
med mine hunde, men har en nabo hvis´ hund har haft det og det er ret
smertefuldt og de får vist også lidt feber. Mener du må en tur forbi
dyrlægen. Kan ikke huske om der er noget at gøre ved det, men det ved en god
dyrlæge.

lh.
www.lene1960.dk

Fra : lh

Dato : 05-09-08 04:48
Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-09-08 08:21

> [...]
> topkarakter, så det er næppe det.
>
> Hvis hun er lige så skidt i morgen tidlig står den på dyrlægebesøg, men

Lyder lidt hen i retning af os andre, hvis vi har lavet noget uvant arbejde.
En masse muskelømhed, vi normalt først opdager, næste morgen

M.V.H....Benny..
Der nu forhåbentligt er online igen.... Forklaringen på, hvis noget er
forløbet ubesvaret... Manglende forbindelse.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-09-08 12:24

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> Hvis hun er lige så skidt i morgen tidlig står den på dyrlægebesøg, men HVAD
> kan der være galt med så kort varsel.

Siris spondylose kom lige så pludseligt. Hun kunne kun meget dårligt
rejse sig, men havde tydeligt smerter.

Vi krydser fingre for en forstuvning.

Mvh Trine

Fra : ager

Dato : 05-09-08 13:29

> [...]
>
> Hvis hun er lige så skidt i morgen tidlig står den på dyrlægebesøg, men
> HVAD kan der være galt med så kort varsel.

Det kan sagtens være en muskel vedhæftning ell.lign der har sat sig i
klemme. Jeg har oplevet det med min tæve, hvor hun pludselig skreg op og
derefter ikke kunne noget der krævede at hun skulle rejse hovedet. Et par
dage på smertestillende og lidt ro på, så gik det stille og roligt i sig
selv igen.
men feberen som du beskriver, det lyder underligt...
meld tilbage når du har været hos doktor dyr..

Mvh. Marie.

Fra : lh

Dato : 05-09-08 13:51

Jeg skal bestemt ikke gøre mig klog da jeg ikke er dyrlæge, men netop fordi
der er feber er mit bud en svømmehale. Men det kan være så meget andet.
Måske
der er aflagt dyrlægen et besøg og vi får en opdate på hvordan det går...

lh

Fra : Ralph

Dato : 05-09-08 15:09

> Akut hjælp ønskes.

.... ikke mere

Tak for svar, men hun var frisk igen her til morgen.

--
Ralph

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-09-08 15:10

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> writes:

> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> ... ikke mere
>
> Tak for svar, men hun var frisk igen her til morgen.

Dejligt.

God weekend, Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-09-08 15:21

In news:48c13d6a$0$90265$14726298@news.sunsite.dk,
Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:
> "Ralph" <rwr@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
> ... ikke mere
>
> Tak for svar, men hun var frisk igen her til morgen.

Åh, det er vel nok dejligt. Det har nok "bare" været en nerve eller sene der
er kommet lidt i klemme, og det gør jo meget ondt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats