Hund med til Sverige
Fra : lh

Dato : 01-09-08 18:42

Jeg har fået gjort min lille hund klar til at kan komme med til Sverige. Nu
er hun så færdig, men hun skal så have en ormekur op til 10 dage før vi evt
skal af sted (tror jeg det var vi fik oplyst) Nu står jeg ikke lige og har
planer om at skal på en lang ferie, men det jeg havde i tankerne var at vi
kunne smutte en tur når tid og lyst og vejr var til det. Dvs sådan fra dag
til dag, da jeg også har bekendte at gerne ville kunne besøge "lige på den
anden side". Nu har jeg spurgt dyrlægen hvordan man håndtere det sådan at
hunden "hele tiden" er til at kunne tage med hvis det er, men det kan man så
ikke, kan jeg forstå. Dvs at jeg skal planlægge i god tid og det var ikke
lige det jeg ville, men kunne køre når jeg havde lyst og tid OG kunne tage
hunden med. Hvordan løser man det, hvis det overhovedet er muligt? Jeg er
lidt ked af hvis der ikke er en løsning på det da det netop var
"smutturerne" jeg helst ville kunne benytte mig af.

lh
www.lene1960.dk

Fra : Lone

Dato : 01-09-08 18:55

lh skrev:
> [...]
> løser man det, hvis det overhovedet er muligt? Jeg er lidt ked af hvis
> der ikke er en løsning på det da det netop var "smutturerne" jeg helst

Hej Lene

Når din hund får ormekur skal du bede om et 4 veckors betyg. Så kan du
frit smutte til Sverige de næste 4 uger. Min dyrlæge er i øvrigt meget
fleksibel, således at vi kan ringe og komme forbi samme dag vi bestemmer
os til at tage hinsidan, selve behandlingen tager jo ikke lang tid.
Vi har hus i Sverige så vi er på den ret tit, så det eneste der bekymrer
mig er at min hund får meget af medicinen i sig.
Det er i øvrigt meget stor forskel på hvad dyrlægerne tager for en sådan
kur, så det kan være en god ide at se sig lidt omkring.
Vi betaler 180 kr incl medicin.
Jeg har hørt rygter om at visse dyrlæger blot skriver under på en
ormekur uden at give den for 100 kr, men det ville jeg nu ikke have
nervesystem til at begive mig ud i.
Der er altså ingen supernem løsning medmindre svenskerne opgiver
restriktionerne, men det kan vist have lange udsigter.

Lone

Fra : lh

Dato : 01-09-08 19:19

"Lone" <bruger@eksempel.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Der er altså ingen supernem løsning medmindre svenskerne opgiver
> restriktionerne, men det kan vist have lange udsigter.

Tak for svaret. Hvad er det for ormekur de skal have? Er det ikke
almindelige piller som dem de normalt får? Eller som kattene får?

lh

Fra : Estrid Heldager

Dato : 01-09-08 19:39

det er ormekur imod (ræve)bændelorm. de får højst sandsynlig flere syge dyr
ind over grænsen mod nord - hvor vilde dyr kan krydse over - end de ville få
fra DK selvom de besøgende hunde ikke havde fået ormekur først.

Den svenske udstiller jeg kender som bruger 4 ugers attesten tager til
dyrlæge og hundene får en ormekur og en 4 ugers attest, så kan de krydse ind
og ud af sverige som de vil i de 4 uger, til sidst tager de så til dyrlæge
igen og får en ny ormekur og stempel i passet. DVS i de 4 uger skal både pas
og attest medbringes. Hvis man kun har en alm. attest så bliver det
stemplet i passet fra start og hunden skal kun til dyrlæge en gang.

--
MVH
Estrid Heldager

heldager@post9.tele.dk
http://home9.inet.tele.dk/heldager
http://www.flickr.com/photos/heldager
http://www.youtube.com/Heldagers
Mest for sjov / just for fun.
http://heldager.myminicity.com

Fra : Hm

Dato : 01-09-08 19:08

> [...]
> overhovedet er muligt? Jeg er lidt ked af hvis der ikke er en løsning på
> det da det netop var "smutturerne" jeg helst ville kunne benytte mig af.

hej tror den er svær, da ormekuren jo ikke må være mere end 10 dage gammel.,
så jeg tror kun du den mulighed, at hunden må have en ormekur hver gang du
skal afsted, men du kan vel tage til dyrlægen dagen inden du skal af sted,
så længere tid i forvejen behøver du jo ikke tage stilling til en tur til
Sverige.
Hanne

Fra : Winther

Dato : 01-09-08 21:08

lh wrote:
> [...]
> overhovedet er muligt? Jeg er lidt ked af hvis der ikke er en
> løsning på det da det netop var "smutturerne" jeg helst ville

Det er ganske almindelig Drontal som hunden skal have. Men da dyrlægen skal
attestere for det, skal de også se at det bliver givet. Det kan klares fra
dag til dag, det vigtigste er at vaccinationerne overholdes, så
antistoftesten ikke skal gentages...

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : Finn

Dato : 02-09-08 07:23

Hej.
Jeg hedder Finn og bor i Helsingør.Jeg har en golden retriever på 5
måneder.Jeg har børn i Sverige og vil også gerne besøge dem når det passer
mig,men det er meget inviklet.Men til Ih kan jeg fortælle at du bare skal
have ormekuren samme dag eller dagen før du tager afsted.Du skal bare huske
at du kun må blive i Sverige i 10 dage med hunden ellers får du problemer
med at få ham med hjem igen.Ellers skal din hund have ormekur hver måned
hvis du skal over når det passer dig enten hver dag eller 3-4 gange om
måneden eller mere.
Venlig hilsen Finn Helsingør

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 03-09-08 17:36

"Finn" <norbom@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> have ormekuren samme dag eller dagen før du tager afsted.Du skal bare
> huske at du kun må blive i Sverige i 10 dage med hunden ellers får du

Nej, du får ikke problemer med at kommer hjem til Danmark, kun IND i
Sverige.

Jeannie

http://ckcs.dk