Hvad gør man......
Fra : lh

Dato : 31-08-08 17:14

...... når naboen har anskaffet sig en schæfer mere og de er installeret i en
hundegård OG den ene står og gør hele tiden? Manden har så iltert et
temperament at jeg ikke tør at sige noget. Han er ret grov både over for
hundene (har set han har slået den ene) og over for børnene....
Det er synd for hundene og det er synd for børnene og ved at klage er jeg
bange for det vil gøre mere skade end gavn. Hvad skal man i øvrigt med hunde
når de bare skal gå i en hundegård hele tiden. Jeg er godt klar over der
bliver gøet fordi den keder sig eller pga manglende beskæftigelse og fordi
den hellere vil være sammen med "sin flok" end at gå alene hele tiden.
Men når alt det er sagt så er det rigtig irriterende at høre på den evige
gøen hele tiden.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-08-08 18:31

In news:48bac337$0$15889$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
lh <le_ha@mail.tele.dk> typed:
> [...]
> manglende beskæftigelse og fordi den hellere vil være sammen med "sin
> flok" end at gå alene hele tiden. Men når alt det er sagt så er det rigtig

Hej Lene.

Hvis du ikke er meget for at klage (til politiet) hvad du er i din fulde ret
til, så er der sikkert ikke meget du kan gøre.

Hvad siger de andre omkringboende ? Kan I ikke klage kollektivt ? Stakkels
hund hvis den skal stå og gø hele tiden, den keder sig sikkert
gudsjammerligt, og der er jo ingen mening i at holde hunde hvis de skal
opholde sig i en hundegård hele tiden uden én eller anden form for
aktivering.

Jvfr. Hundelovens §4:

§ 4. Forstyrrer en hund de omboendes ro ved gentagen eller vedholdende gøen
eller tuden, og der indgives klage derover til politiet, giver dette
besidderen pålæg om at holde hunden indelukket eller, hvis denne
foranstaltning ikke hjælper, eller hunden allerede holdes indelukket, at
lade den fjerne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : ager

Dato : 31-08-08 18:42

"lh" <le_ha@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> tiden.
> Men når alt det er sagt så er det rigtig irriterende at høre på den evige

Hvis du har mistanke om, at børnen lider nød på en eller anden måde, har du
faktisk pligt til at melde det.
og mht. hundene, ville jeg da også lufte det for den rette instans, med
henvisning til loven som er nævnt i andet indlæg.

Mvh. Marie -som sagtens kan følge din tankegang..

Fra : lh

Dato : 31-08-08 18:56

"ager" <big@city.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> henvisning til loven som er nævnt i andet indlæg.
>
> Mvh. Marie -som sagtens kan følge din tankegang..

Det med børnene er jeg fuldt ud klar over. Men jeg ved jo ikke konkret
noget. Men hørte en dag et barn græde, sådan rigtig bange, ulykkeligt eller
hvad man nu kalder det og kiggede naturligvis for at se hvad der skete og
der så jeg manden komme med barnet under armen til et udhus og tilbage igen.
Hvad der blev sagt og gjort, ved jeg ikke, men det var tydeligt at barnet
var meget bange. Jeg ved simpelthen ikke om han gør dem fysisk noget, men
han er utrolig grov i sit sprog over for dem. Og hvad der sker ellers aner
jeg ikke, men en mistanke kunne man da have, men intet håndgribeligt. Jeg
syntes det er ubehageligt man bor så man tror der kan være noget men ikke
ved det konkret. Det er mennesker der holder sig meget for sig selv - og ja
det gør de fleste her i vores område, og ikke mange snakker sammen så derfor
er det også svært at finde ud af om andre er generet af gøen.

lh

Fra : jopa

Dato : 01-09-08 13:27

"lh" <le_ha@mail.tele.dk> skrev

> [...]
> Det er synd for hundene og det er synd for børnene og ved at klage er jeg
> bange for det vil gøre mere skade end gavn.

Så glem det

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 02-09-08 08:52

"lh" <le_ha@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den hellere vil være sammen med "sin flok" end at gå alene hele tiden.
> Men når alt det er sagt så er det rigtig irriterende at høre på den evige

Hej LH

Jamen lad mig udtrykke det således....

Jeg går og venter, for at finde frem til, hvornår jeg skal i retten....

Sagsøgeren og hans advokat, har i diverse vendinger skrevet ting, som i
følge min terminologi kun kan betragtes som, beskyldninger for
dyremishandling. Se denne sag har nu løbet i mere end 3 år, uden vi er
kommet en løsning nærmere.

Så lad mig sige det således.... Hvis de igennem mere end 3 år, har beskyldt
mig, for dyremishandling, og altså både sagsøger og advokat, og dermed også
rodet retten ind i sagen.... Men ingen af de indtil nu implicerede, har haft
modet til at tage telefonen, og melde mig til Politiet, så de kunne få sagen
undersøgt..... ((

Det sidste, hvis de virkeligt mente, der var bare en lille smule hold i
deres beskyldninger, ville jeg kalde dyremishandling af værste skuffe....
For slet ikke at tale om mudderkastning af usædvanlig grov karakter.

Så har du mistanken, så fat telefonen.... En nabo der elsker sine børn og
hunde, kan da kun blive glad for, at se hans naboer interesserer sig for
deres velfærd. Skulle det vise sig, at der virkeligt er noget galt, så vil
du aldrig tilgive dig selv, at du ikke tog affære.... Det er bedre at fange
en situation, medens den kan afhjælpes... Sommetider er det jo ikke så slemt
som det lyder til, men der kan nemt være behov for en form for hjælp. Som du
ved, når krybben er tom, bides hestene.

M.V.H....Benny..