kender du nogen der ..
Fra : BettinaP

Dato : 28-08-08 09:22

hej hundefolk

åh ja, endelig kom dagen, hvor den smukke schæfer i nabolaget skal videre i
sit liv
Endelig har hans ejere indset, at det nok lige var at tage munden for fuld,
da de anskaffede sig en hund....og så en brugshunde en af slagsen
Med 4 små børn i huset og iøvrigt ikke tid eller lyst til at træne fik de
for et år siden den smukkeste og skønneste schæferhvalp af den grå slags.,
begge forældre brugshunde champions så vidt jeg husker
og han er bare dejlig
men lige siden har han så siddet bag deres hegn og kigget ud på resten af
verden..og så lige gået en lille tur med mor, børn og barnevogn ind imellem.
Intentionerne fejlede vist ikke noget, moren har spurgt mig en del gange,
hvor jeg gik til træning med Thea henne ..så det er vist ikke fordi hun ikke
gerne ville, men hun har bare ikke overskud
og farmand arbejder og er vist den eneste der "rigtig" kan styre Teis (altså
hunden), men hvordan det foregår ved jeg ikke , for jeg har aldrig mødt dem
på gåture.

pointen er, at forleden stoppede hun mig igen på vej forbi deres have og
spurgte, om jeg ikke godt ville spørge alle mine hundevenner, om der er
nogen der har lyst til at overtage ham
for hun kan godt se, at hun ikke har tid til at aktivere ham nok og at det
er synd for hunden
han er vant til børn og god ved dem, bliver (selvfølgelig) bare lidt
overgearet fordi han keder sig
han er arbejdsivrig og rigtig dygtig til de ting hun har gået og trænet med
ham inde i stuen
hvordan han har det med andre hunde ved jeg ikke, for det er mindst ½ år
siden jeg sidst har mødt ham uden for, men dengang var han i hvert fald glad
og imødekommende
han er fra juni sidste år

så hermed er beskeden givet videre....
smid mig en mail på pruehs@@hotmail.com hvis jeg skal videreformidle en
intereseret ny ejer (jeg ved ikke hvad de nuværende ejere hedder, kun hvor
de bor)

glæder mig til ikke længere at have ondt i hjertet når jeg går forbi deres
hus...den dejlig vovse skal da bare ud og ha et aktivt liv, det er jo det
han er bygget til

bettinaP

Fra : JB

Dato : 28-08-08 09:41

> [...]
> hus...den dejlig vovse skal da bare ud og ha et aktivt liv, det er jo det

Sørgelig historie, men vist ikke enstående. De kan sætte ham på denne side
www.schaeferhunden.dk Der er også omplacering af voksne hunde. Så skal de
skrive hans afstamning, det er jo vigtigt.

hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 28-08-08 12:33

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> www.schaeferhunden.dk Der er også omplacering af voksne hunde. Så skal de
> skrive hans afstamning, det er jo vigtigt.

Jeg er lige kommet i tanke om, at måske politiet kan bruge ham. I kan da
kontakte dem.

Hilsen
Jyte

Fra : C.H

Dato : 28-08-08 13:22

> Jeg er lige kommet i tanke om, at måske politiet kan bruge ham. I kan da
> kontakte dem.
>
> Hilsen
> Jyte

Også forsvarets hundeskoler søger hunde:
http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=85

Fra : jopa

Dato : 28-08-08 14:08

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Jeg er lige kommet i tanke om, at måske politiet kan bruge ham. I kan da
> kontakte dem.

Det er ikke lige sådan det foregår

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : JB

Dato : 28-08-08 14:31

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Det er ikke lige sådan det foregår
>
> --
> Mvh. John
> www.jp-web.dk

Så fortæl hvordan.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 28-08-08 14:43

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Så fortæl hvordan.

Nu er det ikke lige det det handler om, men som gammel hundefører kan jeg
fortælle dig at den enkelte hund anskaffes af den enkelte hundefører og ikke
politiet som sådan.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : lh

Dato : 28-08-08 15:17

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Nu er det ikke lige det det handler om, men som gammel hundefører kan jeg
> fortælle dig at den enkelte hund anskaffes af den enkelte hundefører og

Og skal den så ikke være fra hvalp af eller er det lige meget? Er bare
nysgerrig....

lh

Fra : JB

Dato : 28-08-08 15:30

"lh" <le_ha@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen

> Og skal den så ikke være fra hvalp af eller er det lige meget? Er bare
> nysgerrig....
>
> lh

I "gamle" dage overtog "Politiet" jævnligt unge, uregerlige hanhunde, som
alm. mennesker ikke magtede. Fordelen var så også, at man kunne med det
samme tjekke, om hunden havde HD. Det fik jeg i hvert fald fortalt engang,
jeg besøgte politiets hundeafdeling på Artillerivej. Der ligger den nok ikke
mere.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 28-08-08 15:43

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

>Det fik jeg i hvert fald fortalt engang, jeg besøgte politiets
>hundeafdeling på Artillerivej. Der ligger den nok ikke mere.

Jo det gør den stadig og har selv været ansat der da jeg jobbede på
djævleøen
Det med de uregerlige hunde kan jeg ikke genkende.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 28-08-08 15:30

"lh" <le_ha@mail.tele.dk> skrev

> Og skal den så ikke være fra hvalp af

Klart.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-08 15:30

In news:48b6b37e$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
lh <le_ha@mail.tele.dk> typed:
> "jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen

> Og skal den så ikke være fra hvalp af eller er det lige meget? Er bare
> nysgerrig....
>
> lh

Det tror jeg ikke nødvendigvis den skal være. Ifølge denne hjemmeside om den
skønne politihund Qato fra station 2 udsendelserne, kan den godt være fra ½
til 2 år, men det er nok helt hundeførerens egen beslutning. Laust fik jo
Qato fra hvalp, så han selv kunne præge den. Jeg nød de udsendelser meget,
det var en pragtfuld vovse.

http://www.qato.dk/index.php?page=article&id=20

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : C.H

Dato : 28-08-08 22:04

"Tove Krieger" <minimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fik jo Qato fra hvalp, så han selv kunne præge den. Jeg nød de udsendelser

Det har du helt ret i Tove - jeg kender personligt en hundefører, der for
ikke meget længe siden fik en etårig hund til uddannelse som tjenestehund.
Hun valgte den naturligvis selv.
Hendes tidligere hund var i øvrigt Gr. 1 hund

Connie

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-08-08 22:27

In news:g973li$liu$1@newsbin.cybercity.dk,
C.H <vaxen7@hotmail.com> typed:

> [...]
> tjenestehund. Hun valgte den naturligvis selv.
> Hendes tidligere hund var i øvrigt Gr. 1 hund

Det minder mig om dengang en af vore unge venner som var politimand, tiggede
om at få Asia med til træning. Det skulle han nok ikke have gjort, for hun
bed igennem figurantens ærme, så en fremtid inden for politiet var vist ikke
lige hende. Hun var ellers noget af det godmodigste og rareste man kunne
ønske sig. Desuden tror jeg heller ikke at politiet anvender tæver som
politihunde.

Fra : JB

Dato : 28-08-08 15:26

> [...]
>
> Nu er det ikke lige det det handler om, men som gammel hundefører kan jeg
> fortælle dig at den enkelte hund anskaffes af den enkelte hundefører og

Jeg ved godt hundene ejes af den enkelte hundefører. Men det er jo ikke
nemt, at slå op i telefonbogen og kontakte nogen, der muligvis kunne være
interesserede.
Man kunne jo evt. kontakte en hundeafdeling, måske var der en, der manglede
en hund. Men om hunden er egnet er så et spørgsmål.
Efter hvad jeg har læst på et andet forum, er man nu i "Politiet" ligeglad
med om hunden har DKK- stambog. Det er da noget nyt, før i tiden kunne kun
DKK hunde kåres. Men det ved du måske noget om.

Hilsen
Jytte

Fra : jopa

Dato : 28-08-08 15:40

> [...]

> med om hunden har DKK- stambog. Det er da noget nyt, før i tiden kunne kun
> DKK hunde kåres. Men det ved du måske noget om.

For at stille til kåring med en hund, skal den være stambogsført i Dansk
Kennel Klub mig bekendt.
Har dog ikke beskæftiget mig med det i flere år men mon ikke samme regler er
gældende stadig.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 28-08-08 15:53

JB wrote:
> [...]
> "Politiet" ligeglad med om hunden har DKK- stambog. Det er da
> noget nyt, før i tiden kunne kun DKK hunde kåres. Men det ved

Der har aldrig været krav om stambog på politiets hunde, det gælder kun os
som er sektion 2.er, altså civile...

--

Vh. Winther

Al magt til tæverne, ned med sjatpisserne
http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=16463&ipc=61734

Fra : jopa

Dato : 28-08-08 16:25

"Winther" <nobody@home.dk> skrev

> Der har aldrig været krav om stambog på politiets hunde, det gælder kun os
> som er sektion 2.er, altså civile...

Dansk politihundeforening er tilsluttet Dansk kennel klub, der anerkender og
fører Dansk politihundeforenings uddannelsesbetegnelse i DKK-stambogen.
Men om det kun gælder civile medlemmer ved jeg ikke.

Om en enkelt hundefører kan finde interesse i at arbejde med en forsømt
halvvoksen hund skal jeg lade være usagt.
Personligt ville jeg tage en hvalp.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 28-08-08 20:57

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev

> Men om det kun gælder civile medlemmer ved jeg ikke.

Skulle være også ;)

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winther

Dato : 28-08-08 15:50

jopa wrote:
> "JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev

> Det er ikke lige sådan det foregår

Jo da, sådan foregår det da også...

Fra : Ukendt

Dato : 28-08-08 15:45

Du kan ringe til Flyvevåbnets førings og operationsstøtteskole eller
forsvarets hundetjeneste på tlf 99624985 lokal 8553
email ffos@post.tele.dk

de tager hanhunde imellem 1 og 3 år
Mvh Carina
www.aussies.dk

Fra : BettinaP

Dato : 03-09-08 10:53

Tak!
det vil jeg straks give videre

bettinaP

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-08 20:05

Politiet søger faktisk schæferhunde op til 2 år gamle i øjeblikket - hvis
det har interesse, så finder jeg nummeret frem til dig.
/Carina
www.aussies.dk

Fra : BettinaP

Dato : 17-09-08 12:45

meget gerne, han sidder stadig og gør bag hegnet. men jeg har da fået givet
dem nummeret til flyvevåbnet.
Det kan da ikke skade at give dem et nummer mere

Bettina

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-08 15:39

Nationalt Politihundecenter 20108377 hverdage imellem 8 -16 schæferhunde
imellem 6 mdr og 2 år

/Carina
www.aussies.dk