Indkapslet livmoderbetændelse?
Fra : UG

Dato : 27-08-08 09:15

Vi har lige været på ferie i Italien og havde derfor vores 4 hunde i
hundepension. Vi afleverede dem tirsdag eftermiddag og skulle hente dem igen
den næste onsdag om eftermiddagen. Mandag morgen kl. 8 blev vi ringet op i
Italien af hundepensionen, som oplyser at Laika, vores karelske bjørnehund,
har det dårligt og ikke vil rejse sig op. Hun lægger sig straks igen når de
har hjulpet hende på højkant. De spørger om de må ringe til dyrlægen, og
selvfølgelig må de det. Kl. 14 ringer dyrlægen og oplyser at Laika har en
indkapslet livmoderbetændelse, som er sprængt. Laika er lige blevet 11 år,
men er ellers sund og rask. Den var dog blevet lidt stivbenet, men har spist
og drukket samt været glad da vi indleverede hundene. Dyrlægen siger at de
muligvis kan operere, men kan ikke garantere for resultatet da de andre
organer måske kan været skadet. Desuden er Laika så svag at de ikke kan
operere før hun har fået væske og ernæring gennem drop.
Jeg udbeder mig betænkningstid da det er en meget svær beslutning at tage så
langt væk fra. Jeg havde jo ingen mulighed for selv at vurdere Lailas
tilstand. Jeg får 10 minutter til at bestemme mig, da de siger at Laika har
det meget dårligt. Min mand og jeg beslutter efter 6 minutter at ringe
tilbage og sige at Laika skal have fred. ÅH- det var hårdt!
Herefter har jeg tænkt og tænkt. Havde vi haft nogle muligheder for at
forudse at Laika havde det dårligt. Vi mener det ikke, da vi slet ikke har
oplevet nogle tegn på sygdom. Hun har spist og drukket og været glad. Maven
har der heller ikke været noget galt med.
Vi savner vores bamsehund. Det var mærkeligt at hente de 3 andre. Vi savner
vores førerhund, Laika var noget helt specielt for os.
Er der andre der har erfaringer med indkapslet livmoderbetændelse, hører jeg
meget gerne om jeres erfaringer. Laika har aldrig været drægtig og har
aldrig fået hormonbehandling af nogen slags.
Mange hilsener fra
Ulla og nu kun 3 hunde

Hundehuset
http://home19.inet.tele.dk/laika7

Fra : makkerlone

Dato : 27-08-08 04:23

Sådan noget skidt kan komme helt uvarslet. Så du skal ikke have dårlig
samvittighed over, ikke at have set noget på din hund.
Jeg synes, at I tog den rigtige beslutning. 11 år er en flot alder.
Men hvor er det trist, at det sker, når I ikke er tilstede.

K.h. Lone

Fra : UG

Dato : 28-08-08 10:20

"makkerlone" <panik@makker.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Mange tak for de trøstende ord Lone.
Ja, det var synd for Laika at vi ikke kunne være der, da den havde det
dårligt.
Vi har så heldigvis stadig 3 vovser at trøste os med, men de kan jo ikke
erstatte Laika, da de alle har deres egen personlighed.
K.h. Ulla

Fra : ager

Dato : 28-08-08 18:34

"UG" <famgerlach@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> til dyrlægen, og selvfølgelig må de det. Kl. 14 ringer dyrlægen og
> oplyser at Laika har en indkapslet livmoderbetændelse, som er sprængt.

æv.. Det har ikke været rart at skulle tage sådan en stor beslutning på så
lang afstand )-:
Jeg har aldrig hørt tale om en sådan tilstand, men det lyder bestemt ikke
rart for Laika..
Omend det var en hård beslutning og under de omstændigheder i har været i,
så har det været den rigtige, det ville ikke være forsvarligt at skulle
vente til i kom hjem.

mange tanker fra Marie

Fra : Lene Nielsen

Dato : 29-08-08 03:24

Det var dog en frygtelig oplevelse, men den rigtige beslutning i tog.

Jeg har aldrig selv prøvet en indkapslet livmoderbetændelse, men jeg
kender folk, der har prøvet at komme hjem fra arbejde og finde deres
tæve dødsyg på grund af en livmoderbetændelse, der netop har været
indelukket og pludselig er der gået hul. Mine venner nåede at rede
deres hund, men det var i sidste øjeblik. Og de havde intet unormalt
mærket om morgenen. Så det skal du i hvert fald ikke have dårlig
samvittighed over, det kan gå lynhurtigt.

Trøsteklap og hilsner Lene