Naboens hunde - arrrgh!
Fra : Zeki

Dato : 21-08-08 19:55

Bor på en typisk dansk villavej hvor nabohuset for et par måneder siden blev
solgt og efterfølgende "indtaget" af et middelaldrende par med deres to
otte-årige hunde.

De to stakkels understimulerede hunde står tit og gør når de er alene
hjemme. Måske fordi de aldrig bliver luftet? Jeg vil i hvert fald ikke kalde
2x5 minutters tisse/skidetur i haven om dagen for at "blive luftet."

Det er i og for sig ikke så slemt for nabolaget hvis de har deres altandør
lukket. Så kan man kun høre bjæffen og gøen hvis man er helt tæt på huset.

Jeg har tidligere bedt dem om at lukke altandøren når de ikke er hjemme
fordi "jeres hunde står og gør hele tiden ude på jeres altan og det er
ulideligt for alle beboerne i de omkringtliggende huse."

"Ja ja og okay det skal vi nok" er dog ikke blevet fulgt op, og jeg kan
mærke at jeg er begyndt at blive godt og grundigt irriteret.

Er der andre der har været i lignende situation og/eller ved hvad vi kan
gøre, nu når venlige henstillinger tilsyneladende ikke hjælper?

Fra : Pwh

Dato : 21-08-08 20:24

Zeki, skrev:

> Er der andre der har været i lignende situation og/eller ved hvad vi
> kan gøre, nu når venlige henstillinger tilsyneladende ikke hjælper?

I har vel en grundejerforening, prøv at vende den med formanden,
du er sikkert ikke den eneste i kvarteret der er generet af det.
Hjælper det ikke må du en tur forbi den lokale politistation,
om de gider at stille noget op ved jeg så ikke.

/Jens