Værdi i felt betinget af andet felt
Fra : jones_net

Dato : 14-08-08 07:48

Hejsa

Jeg har et Excell ark, hvor jeg gerne vil have at nogle givne felter
automatisk sættes til en værdi, alt efter hvad der står i nogle andre
felter.
Altså at der på sheet1 i felt A1 står et varenummer, og i A2 skal så
stå en produktionstid, som er forskelligt alt efter varenummeret.

Jeg havde tænkt mig, at have en liste på sheet2, hvor der er varenumre
og tider i hver sin kolonne, og det er så ud fra denne liste, at jeg
skal hente værdien i A2.
Så når jeg skifter varenummeret, så ændres produktionstiden
automatisk.

Hvad hedder denne fundktion?

Håber i kan hjælpe

/J

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-08-08 22:24

jones_net wrote:
> [...]
> skal hente værdien i A2.
> Så når jeg skifter varenummeret, så ændres produktionstiden

LOPSLAG (VLOOKUP på engelsk).

Antag at du har dine numre og produktionstider på Ark2 i cellerne A1 til
B500

Så markerer du dette område. Klik i ruden hvor celleadressen (A1) står.
Skriv et navn, fx "Liste" (uden anførselestegn). Afslut med Enter. Du har nu
navngivet dit område. Gå så til Ark1. Jeg antager at du taster varenummeret
i A1. I A2 skal du så indsætte denne formel:

=LOPSLAG(A1;Liste;2;FALSK)

Jan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 14-08-08 22:37

Den 14 aug 2008 skrev jones_net i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> liste, at jeg skal hente værdien i A2.
> Så når jeg skifter varenummeret, så ændres produktionstiden

=LOPSLAG

Lars Klintholm

Fra : jones_net

Dato : 15-08-08 00:06

On 14 Aug., 23:24, "Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
> navngivet dit område. Gå så til Ark1. Jeg antager at du taster varenummeret
> i A1. I A2 skal du så indsætte denne formel:

Fantastisk - lige hvad jeg skulle bruge.
Mange tak for hjælpen

/J