Kan man bruge en celle som titel i diagram~
Fra : Oto

Dato : 04-08-08 10:51

Hej
Når man har oprettet et diagram i Excel, er det så muligt at anvende en
celle som en del af titlen i diagrammet (Eller bare få vis en indholdet af
en celle som tekst et sted i diagrammet).

Jeg har i et Excel en antal data samlet fra hele året. De behandles
månedsvis, (ved at den måned der skal behandles indskrives i felt A1.
Alle beregninger foretages så herefter kun for de data der er fra den
pågældende måned. Resultaterne vises i form af nogle søjlediagrammer.
Jeg ville gerne have at den måned der beregnes "automatisk" blev overført
fra A1 til overskriften i søjlediagrammerne. Er det muligt?

Mvh Otto

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 04-08-08 17:48

Hej Otto

Ja, det kan man godt.
Jeg tager udgangspunkt i Excel 2007, men så vidt jeg erindre er metoden den
samme for tidligere versioner.

Marker dit diagram, så er er i diagrammode.
Indsæt en tekstbox og marker formellinjen hvor du indtaster = og markerer
den celle der skal vises i tekstboksen og du afslutter med Enter og marker
en celle i arket.

Om ovenstående er svar på dit andet afsnit skal være usagt.

Jørgen Bondesen

Fra : Oto

Dato : 04-08-08 18:35

Hej Joergen
Det virker også i Excel 2003, og er lige det jeg søgte.
Tak
MVH Otto

Fra : Joergen Bondesen

Dato : 04-08-08 21:47

Hej Otto.

Det glæder mig at høre. Tak for tilbagemeldingen.