The Gift. INGEN SPOILER
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 22-07-01 15:15

The Gift bør ses ! Den cast, skuespillet, og det skuespil er GODT, samt
fotografering, går simpelthen op i en højere enhed.

Der kan altså godt laves solide thrillere stadigvæk, og osse "over there".

Jeg glæder mig meget til Sam Raimi's Spiderman ovenpå denne film......omend
det formentligt er to forskellige slags film.....men immervæk, så glæder jeg
mig.

Men se The Gift !

De skuespils præstationer er altså sublime, og fuldt troværdige.

Thomas

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 22-07-01 15:19

Hej!

Thomas Mouritsen wrote:

> The Gift bør ses ! Den cast, skuespillet, og det skuespil er GODT, samt
> fotografering, går simpelthen op i en højere enhed.

Erhmm, der er jeg ikke enig. Magen til tamme historie skal man da lede længe
efter. Og hvilke irriterende "chok"-effekter filmen indeholder.

Men ok, smag og behag. Bare mine 10 cents...

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

"Information wants to be free"

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 22-07-01 15:47

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3B5AE0E1.DEDB13FA@kampsax.dtu.dk...
> Hej!

> Erhmm, der er jeg ikke enig. Magen til tamme historie skal man da lede
længe
> efter. Og hvilke irriterende "chok"-effekter filmen indeholder.

Jeg syntes, at endelig var der en historie, som var anderledes, og
troværdig, på sin egen måde. Desuden fandt jeg den ikke, så igennemskuelig,
som jeg først troede, og frygtede.

Mener iøvrigt at effekterne, bidrog usædvanligt godt til filmen og
historien. De var ihvertfald ikke overdrevne, og påtrængende, på nogen måde.

Thomas

Fra : Kim Grandjean

Dato : 22-07-01 18:43

Hej Thomas

"Thomas Mouritsen" <thomas_m@post10.tele.dk> wrote in message

> [...]
>
> Mener iøvrigt at effekterne, bidrog usædvanligt godt til filmen og
> historien. De var ihvertfald ikke overdrevne, og påtrængende, på nogen

Jeg er meget enig, synes filmen holder hele vejen. Det allersidste plot
twist med afsløringen af morderen, var dog i mine øjne for oplagt. Jeg havde
i hvert fald gættet det på forhånd.

Men bortset fra det, en særdeles solid produktion, der klart kan anbefales.

Kim

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-07-01 19:35

On Sun, 22 Jul 2001 16:14:49 +0200, "Thomas Mouritsen"
<thomas_m@post10.tele.dk> wrote:

>The Gift bør ses ! Den cast, skuespillet, og det skuespil er GODT, samt
>fotografering, går simpelthen op i en højere enhed.

.... de sidste 30 minutter kunne man dog bruge mere fornuftigt end at
sidde og se film, idet der jo ikke sker noget nyt i det, men bare
viser det, historien allerede har fortalt én...

>De skuespils præstationer er altså sublime, og fuldt troværdige.

Yep, Keanu Reeves har anlagt sig et groft fuldskæg og lidt
sydstats-accent, og er dermed gået fra at være en good-guy til en
bad-guy. Meget troværdigt, og ikke set før med fx Brad Pitt i
Kalifornia, eller i et par hundrede øvrige film

Nej, seriøst: Jeg synes, det var en okay film, og jeg kunne meget godt
lide stemningen. Historien går desværre bare fra at have det klassiske
vendepunkt til... ja, at bekræfte enhver tvivl. Skuespillet er ganske
okay, men Keanus rolle er lidt for meget en kliché i mine øjne.

--
- Pede
Professionel nørd

Fra : Zeki

Dato : 22-07-01 20:57

'The Gift' er en udemærket film. Rart at se Keanuu Reeves i en alternativ
rolle.
I øvrigt kan Sam Reimi's 'A simple Plan' klart anbefales.

Zeki