10.5.5 + meget mere...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-09-08 22:48

Mac OS X 10.5.5 + meget, meget mere er nu på både SU og download

http://www.apple.com/support/downloads/

mvh. Erik Richard

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-09-08 10:32

Erik Richard Sørensen wrote:
> Mac OS X 10.5.5 + meget, meget mere er nu på både SU og download
>
> http://www.apple.com/support/downloads/

Opdateringen har gjort noget grimt ved iCal her hos mig (og ifølge
Appels fora mange andre).

Hvis du er afhængig af iCal, ville jeg lige gi' den et par dage ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-08 12:26

> Opdateringen har gjort noget grimt ved iCal her hos mig (og ifølge
> Appels fora mange andre).
>
> Hvis du er afhængig af iCal, ville jeg lige gi' den et par dage ;)

Og det siger du NU!
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-08 12:37

> Og det siger du NU!

jeg har ikke oplevet nogen problemer ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 16-09-08 20:21

> jeg har ikke oplevet nogen problemer ...

Det har jeg såmænd heller ikke, så jeg har opdateret alle fire
Macintosh'er her i huset.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-09-08 21:20

Henrik Münster wrote:

> Det har jeg såmænd heller ikke, så jeg har opdateret alle fire
> Macintosh'er her i huset.

- Og jeg har nu færdiggjort 3 maskiner - MacPro'en, en Quicksilver Dual
1,8ghz og en Dual 1ghz MDD. - Heller ingen problemer på nogen af dem...

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Holm

Dato : 16-09-08 22:23

> jeg har ikke oplevet nogen problemer ...
>
> /thomas

pyhaa heller ikke mig :)
--
Michael Holm - ichat: kiaikido [at] mac.com
http://toitsu.dk - http://alexanderteknik.tk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 16-09-08 12:38

Peter Farsinsen wrote:
> Opdateringen har gjort noget grimt ved iCal her hos mig (og ifølge
> Appels fora mange andre).

Jeg zippede iCal og geninstallerede fra Leopard dvd'en... Nu virker iCal
igen, men Appels opdateringen er naturligvis ikke installeret (det har
jeg prøvet efterfølgende, men så døde iCal igen).

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 16-09-08 15:01

> Jeg zippede iCal og geninstallerede fra Leopard dvd'en... Nu virker iCal
> igen, men Appels opdateringen er naturligvis ikke installeret (det har
> jeg prøvet efterfølgende, men så døde iCal igen).

Hos mig gør den blot det, at der kommer en advarsel op om
MacMini-kalenderserveren [Leopard Server] ikke fungerer.

Det står:

===
Fejl under opdatering.

Anmodning om kontoen "MacMini" mislykkedes.

Serveren svarede med
"HTTP/1.1 401 Unauthorized"

===

Advarslen kom tidligere ikke frem. Det er stadig ikke muligt at fjerne
den ;-(.

Jeg glæder mig til 20. oktober, når 'The Leopard Server Bible' skal
komme.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : fjern

Dato : 16-09-08 17:12

Har ikke oplevet problemer med iCal - derimod med Finale 2009, som går
ned med et drøn efter opdatering i dag.
Kan ikke engang holde programmet kørende så længe, at jeg kan søge efter
evt. update til det via programmets support-funktion.
På MakeMusic's supportside er der ikke noget at læse/hente.

Lidt irriterende, når man nu står og skulle bruge noderne i aften

Vgst
Kristian Stange

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-08 17:18

fjern <"gantes(fjern)"@mac.com> wrote:

> [...]
> På MakeMusic's supportside er der ikke noget at læse/hente.
>
> Lidt irriterende, når man nu står og skulle bruge noderne i aften

Det er derfor man normalt venter et par dage med at opdatere .. især
hvis man har vigtige ting igang eller bruger maskinen til produktion ..

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-09-08 18:56

On 2008-09-16 18:17:47 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det er derfor man normalt venter et par dage med at opdatere .. især
> hvis man har vigtige ting igang eller bruger maskinen til produktion ..
>
> /thomas

En af de større bugs skulle være løst mht AD plugin'en: At insisterer
på at kigger efter domaine controlerenes mac adresser.

Jeg har ikke testet om det løser de problemer vi har oplevet da jeg kun
har rullet ud på min egen computer som sidder på et hos os
uproblematisk vlan.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-09-08 18:58

> En af de større bugs skulle være løst mht AD plugin'en: At insisterer
> på at kigger efter domaine controlerenes mac adresser.

ja, jeg så godt der stod i release notes ang. AD iuntegration ...men har
heller ikke testet det endnu ..

/thomas

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 16-09-08 17:45

> [...]
> På MakeMusic's supportside er der ikke noget at læse/hente.
>
> Lidt irriterende, når man nu står og skulle bruge noderne i aften

Jeg har endnu ikke hentet 10.5.5 (har kun 10.5.4), som ikke hos mig
giver problemer med Finale 2009.

Jeg har prøvet at se på brugerforummet - http://forum.makemusic.com/ -
hvor brugere fra hele verden mødes. Der har ikke de seneste dage været
nogen indlæg, der nævnte problemer i forhold til 10.5.5.

Der har været perioder for et par år siden, hvor Finale og Mac OS havde
svært ved holde trit. Der var f.eks. dengang, da man ikke kunne lave
holdbare eps-er. Jeg holder stadig siden da gang i vanen med at sende
dem en tur omkring Adobe Illustrator.

Har du haft mulighed for at granske, hvad det specielt nye er ved 10.5.5
i forhold til 10.5.4, der generer Finale?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-09-08 19:29

> [...]
> På MakeMusic's supportside er der ikke noget at læse/hente.
>
> Lidt irriterende, når man nu står og skulle bruge noderne i aften

Efter opdatering til 10.5.5 og flere dages arbejde med Finale 2009 har
jeg ikke mødt nogen problemer.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : fjern

Dato : 22-09-08 19:33

Ove Steen Smidt wrote:

> Efter opdatering til 10.5.5 og flere dages arbejde med Finale 2009 har
> jeg ikke mødt nogen problemer.

Tillykke med det...

Sidder lige nu med en clean install af 10.5.5 fra i forgårs - prøver at
lægge Finale ind og håber så alt går vel.

På min "arbejds-Mac" kører jeg stadigt 10.4.11 og Finale 2008, og ændrer
ikke dette, før jeg er overbevist om, at Finale 2009 og 10.5.5 fungerer...

Kristian Stange

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-09-08 19:29

> [...]

> ikke dette, før jeg er overbevist om, at Finale 2009 og 10.5.5 fungerer...

Held og lykke ... selvom du nok skal vente et års tid for at se, om
Finale 2009 fungerer.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-09-08 18:53

On 2008-09-15 23:47:53 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Mac OS X 10.5.5 + meget, meget mere er nu på både SU og download
>
> http://www.apple.com/support/downloads/
>
> mvh. Erik Richard

Det hæ
--