Grapher
Fra : iSteen

Dato : 13-09-08 18:25

Fruen herhjemme skal til at lave grafer - og en masse andet sort snak.
Pudsigt nok fandt jeg i mappen "Hjælpeprogrammer" et lille program ved
navn "Grapher".
Nogen der nogensinde har brugt dette program?

Jeg har aldrig set det før, og har ikke den mindste anelse om, hvordan
man bruger det.

--
http://isteen.wordpress.com

Fra : Jon

Dato : 13-09-08 20:43

iSteen <isteen@ntispamGmail.com> wrote:

> [...]
> Nogen der nogensinde har brugt dette program?
>
> Jeg har aldrig set det før, og har ikke den mindste anelse om, hvordan

Ikke jeg heller - på begge punkter. Men det ser ganske enkelt ut å få
til pene resultater, faktisk - for en ikke-matematiker. Velg først en
type ligning eller graf i det første lille vindu og klikk Open. (Åpne
deretter gjerne Hjelp - det hjelper (!).) Tips: Window -> Equation
Palette ser ut til å være en nøkkel.

Lek litt med ulike ligninger og se hva du får. Morsomt program! Det ser
ut til å ta opp en del av arven etter Apples Graphing Calculator, som
kom under System 9 og den første Mac OS X, tror jeg.
--
/Jon
echo 36199371860304980107073482417748002696458P|dc