Glemte Passwords (og lidt til)
Fra : Michael Knudsen

Dato : 10-09-08 13:36

Hej,

Da jeg forleden vendte hjem efter lidt over en uges rejse (hvor jeg
medbragte min Air), skete der noget mystisk:

1) Min maskine kunne ikke finde disken i min Time Capsule, men det
lykkedes dog efter en genstart af denne. Umiddelbart derefter begyndte
en backup af vanvittige mængder data (svarende til cirka hele mit
diskforbrug), og det går (ja, den kører stadig) vanvittigt langsomt.

2) Da jeg startede iTunes, skulle jeg indstaste mit iTunes password
for at bevise, at maskinen var autoriseret til at spille den købte
musik.

3) Flere gemte passwords i Safari skulle indtastes påny.

Er det normal opførsel?

--
Michael Knudsen

Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-09-08 05:34

On Sep 10, 9:35 pm, Michael Knudsen <micknud...@gmail.com> wrote:

> Da jeg forleden vendte hjem efter lidt over en uges rejse (hvor jeg
> medbragte min Air), skete der noget mystisk:

Desuden bliver jeg ofte bedt om at indtaste password, hvis jeg vil
sletter filer i Finder. Det lyder noget mystisk, men måske er det en
eller anden sindrig sikkerhedsforanstaltning.

--
Michael Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 11-09-08 17:05

Michael Knudsen <micknudsen@gmail.com> wrote:

> Desuden bliver jeg ofte bedt om at indtaste password, hvis jeg vil
> sletter filer i Finder. Det lyder noget mystisk, men måske er det en
> eller anden sindrig sikkerhedsforanstaltning.

Der er visse handlinger der kun kan foretages af en Administrator, og
sletning af visse filer kræver altså indtastning af løsen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 11-09-08 13:22

On Sep 11, 6:04 pm, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Der er visse handlinger der kun kan foretages af en Administrator, og
> sletning af visse filer kræver altså indtastning af løsen.

Jeg er kommet i tanker om noget, der måske er relateret til mit
problem. Dagen inden, jeg rejste af sted, havde jeg for anden gang
problemer med, at Safari ikke ville starte. Jeg har endnu ikke fundet
andre løsninger end at gendanne maskinen, som den så ud et par timen
forinden (via Time Machine). Jeg nåede ikke at foretage ny backup, før
jeg styrtede ud ad døren. Måske er det noget af forklaringen.

--
Michael Knudsen