Nyt problem med Ipod Nano / iTunes - fotog~
Fra : Kim

Dato : 09-09-08 13:30

På selv iPoden er der et felt der hedder fotografier.

Så jeg kunne godt tænke mig at lægge en masse
gode billeder på den, da jeg har et hav af billeder.

Men på selve iTunes-programmet er der intet
punkt der hedder "fotografier".

Kikker så i manualen hentet på apple.dk

Der står:
"Føje fotografier fra computeren til iPod nano
Du kan føje fotografier til iPod nano fra en mappe på harddisken. Hvis du
har en Mac
og iPhoto 4.0.3 eller en nyere version, kan du indlæse iPhoto-album
automatisk. Hvis
du har en Windows-computer og Adobe Photoshop Album 2.0 eller en nyere
version
eller Adobe Photoshop Elements 3.0 eller en nyere version, kan du
synkronisere
fotosamlinger automatisk."

Betyder det at jeg skal have flere programmer, som iPhoto 4.0.3,
Adobe Photoshop Album 2.0 eller en nyere eller Adobe Photoshop Elements 3.0
?

Hvilket af disse er gratis ?

endvidre står der:

"Du synkroniserer fotografier fra en Mac eller Windows-computer til iPod
nano vha.
et fotoprogram på følgende måde:
1 Vælg iPod nano i oversigten i iTunes, og klik på fanen Fotografier.
2 Vælg “Synkroniser fotografier fra: …”
 På en Mac skal du vælge iPhoto på lokalmenuen.
 På en Windows-computer skal du vælge Photoshop Album eller Photoshop
Elements
på lokalmenuen.
Bemærk: Nogle versioner af Photoshop Album og Photoshop Elements
understøtter
ikke samlinger. Du kan dog stadig bruge dem til at tilføje alle dine
fotografier."

1. Jeg kan ikke finde i iTunes: " iPod nano i oversigten i iTunes, og klik
på fanen Fotografier"
hvor ligger den ?

Mvh Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-08 14:31

Kim skrev den 09-09-2008 14:30:
> På selv iPoden er der et felt der hedder fotografier.
>
> Så jeg kunne godt tænke mig at lægge en masse
> gode billeder på den, da jeg har et hav af billeder.

Grundlæggende skal du lægge billederne ind på den Mac/PC du har iTunes
på FØRST, på den måde som falder det naturligt.

Fx er der under XP en folder der hedder "My Pictures" (på engelsk).

Når først de ligger der, burde iTUnes selv kunne hitte ud af det.

Prøv prøv

Fra : Morten Lind

Dato : 09-09-08 17:01

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Fx er der under XP en folder der hedder "My Pictures" (på engelsk).
>
> Når først de ligger der, burde iTUnes selv kunne hitte ud af det.

For du /har/ da iTunes, ikke sandt? For /det/ er nemlig gratis

M.

Fra : Kim

Dato : 09-09-08 17:02

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev

> Grundlæggende skal du lægge billederne ind på den Mac/PC du har iTunes på
> FØRST, på den måde som falder det naturligt.

Der har de liggget i FLERE ÅR.

> Fx er der under XP en folder der hedder "My Pictures" (på engelsk).

Nope, de er langt i et bibliotek på en backup-disk
hvor systemovervågelse er slået fra.

> Når først de ligger der, burde iTUnes selv kunne hitte ud af det.
>
> Prøv prøv

Ja det blir man jo nødt til når den manual som apple ligger frem
overhovedet ikke kan bruges.
Det er dybt trættende... men nu fik jeg dem ind og de kan ses.

Mvh Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-08 17:41

Kim skrev den 09-09-2008 18:02:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev
>
> Der har de liggget i FLERE ÅR.

> Nope, de er langt i et bibliotek på en backup-disk
> hvor systemovervågelse er slået fra.

Nåh, jamen så fungerer den slags ikke særlig godt. Du må trække dem ind
hvor iTunes forventer det.

> Ja det blir man jo nødt til når den manual som apple ligger frem
> overhovedet ikke kan bruges.
> Det er dybt trættende... men nu fik jeg dem ind og de kan ses.

Tjah, det trætter at lære nyt, men det går da fint :D

Fra : Morten Lind

Dato : 09-09-08 18:00

Thorbjørn Ravn Andersen <thunderaxiom@gmail.com> wrote:

> Tjah, det trætter at lære nyt, men det går da fint :D

Det må være dit ungdommelige sind, der mobiliserer det pædagogiske og
sproglige overskud?

Du er en sympatisk ambassadør.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-08 18:33

Morten Lind skrev den 09-09-2008 19:00:

> Det må være dit ungdommelige sind, der mobiliserer det pædagogiske og
> sproglige overskud?

Nøh, jeg er bare vant til dig :D

> Du er en sympatisk ambassadør.

Nu ikke alle de der xenologofile fornærmelser doh!

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-08 00:50

Kim <no@way.se> wrote:

> [...]
>
> Betyder det at jeg skal have flere programmer, som iPhoto 4.0.3,
> Adobe Photoshop Album 2.0 eller en nyere eller Adobe Photoshop Elements 3.0

Nej. Som der står først, kan man føje billeder til iPod fra en mappe på
harddisken. Hvis man derimod har de nævnte programmer, bliver billederne
synkroniseret automatisk.

> Hvilket af disse er gratis ?

Ingen af dem, men det er vel ikke urimeligt, at tingene koster lidt. Det
kunne jo være dejligt, hvis det ikke var tilfældet. Jeg var inde på
Adobes hjemmeside, og det ser ikke ud til, at man kan få Adobe Photoshop
Album mere. De anbefaler Adobe Phototshop Elements i stedet.

> [...]
> alle dine fotografier."
>
> 1. Jeg kan ikke finde i iTunes: " iPod nano i oversigten i iTunes, og klik

Du er klar over, at du skal slutte iPod til computeren, før dens
menupunkt dukker op i iTunes? SÃ¥dan plejer en Mac at se tingene. Den ser
en cd eller en DVD, men ikke selve drevet. NÃ¥r der ikke er en skive i,
kan man ikke se drevet. Windows er omvendt. Her ser man f.eks.
cd-drevet, også selv om det er tomt. Det er et spørgsmål om tradition og
bare en vanesag.
Det er sjovt, så svært du har ved at forstå vejledningerne, men
du er vel vant til en anden nomenklatur. Vi Mac-brugere synes jo, det er
lige til. Vi ville nok have mindst lige så svært ved at gøre det samme
på Windows. Som man plejer at sige: "Mac-brugere er fra Venus,
Windows-brugere er fra Mars".
--
Henrik Münster
Esbjerg