MobileMe Guide
Fra : J.K.Arning

Dato : 09-09-08 10:50

Jeg sidder og overvejer at købe mobileme men kan ikke helt blive klog
på det her ..

Synkornisering af ting som kalender, kontakter m.m. fugerer fint, men
hvordan får jeg indholdet af min dokument folder ud på idisk?

Hvordan opfører den kopi på idisk sig? Hvis jeg sletter noget lokalt
slettes det også på serveren ved næste backup?

Jeg savner i det hele tget en guide til det her Mobileme, kender i en?

--
I think Smithers picked me because of my motivational skills. Everyone
says they have to work a lot harder when I'm around.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-09-08 00:50

J.K.Arning <jesper.arning@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Synkornisering af ting som kalender, kontakter m.m. fugerer fint, men
> hvordan får jeg indholdet af min dokument folder ud på idisk?

Trækker det over med musen. iDisk fungerer som enhver anden mappe på din
computer - bare noget langsommere afhængig af din internetforbindelse.

> Hvordan opfører den kopi på idisk sig? Hvis jeg sletter noget lokalt
> slettes det også på serveren ved næste backup?

Taler vi backup eller synkronisering? Hvis du laver backup med Backup
3.0 mener jeg ikke, det bliver slettet. Det gør et backup-program jo
ikke. Ellers bliver iDisk ikke synkroniseret. Det er en mappe, du kan
vælge at trække dokumenter over i. De flytter sig kun igen, hvis du selv
fjerner dem. Man kan godt have en lokal kopi af iDisk liggende, så man
ikke skal vente så længe på kopiering. Den vil naturligvis synkronisere
med originalen på nettet og bl.a. slette filer, som du sletter. Den
første udgave fungerede meget tungt og sløvede computeren, så jeg slog
den fra. Den er sikkert blevet bedre, men jeg har ikke brug for den.

> Jeg savner i det hele tget en guide til det her Mobileme, kender i en?

Apple har da en masse liggende. Du kan dels se den guidede tour, men
over den er der en række punkter, du kan klikke på. Et af dem hedder
"Øvelser". Prøv at se, om der er noget, du kan bruge der.

<http://www.apple.com/dk/mobileme/guidedtour/>
--
Henrik Münster
Esbjerg