Billed(cover) og Video på ipod nano 3.g.
Fra : Kim

Dato : 08-09-08 19:52

Så fik min datter sin Nano 3.g.

Når vi har coveret på selve albummet i .jpg format,
hvorfor kan hun så ikke se det på ipoden, under de
forskellige kunstrere/albums ?

Kører med iTunes 7.7

Men hvordan får man musikvideoer ind på den,
der står på http://support.apple.com/da_DK/manuals/#ipod
" iPod_nano_(3rd_gen)_Oversigt_over_funktioner.pdf"

"Konvertere dine egne videoer til brug med iPod nano
Du kan se andre videoarkiver/-filer på iPod nano, f.eks. videoer du opretter
i iMovie
på en Macintosh, eller videoer, du henter fra Internet. Importer videoen til
iTunes,
konverter den evt. til brug med iPod nano, og føj den derefter til iPod
nano."

Den vil bare ikke.

Kan nogen venligst hjælpe, da min datter har en del
musikvideoer i formaterne: .avi .mpg

Jeg kan sagtens åbne dem med Quick Time player 7.5 (861)

Triks modtages med kyshånd.

Mvh Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-09-08 20:33

Kim skrev den 08-09-2008 20:52:
> Så fik min datter sin Nano 3.g.
>
> Når vi har coveret på selve albummet i .jpg format,
> hvorfor kan hun så ikke se det på ipoden, under de
> forskellige kunstrere/albums ?

Marker hele albummet, vis info (på alle numre) og hiv billedet over i
den lille kasse man kan hive billeder over i i Info-dialogen. Vips.

Husk synkronisering bagefter :D

> Kan nogen venligst hjælpe, da min datter har en del
> musikvideoer i formaterne: .avi .mpg
>
> Jeg kan sagtens åbne dem med Quick Time player 7.5 (861)

Hiv dem ind i "Film" i iTunes og se om du kan se dem der. SÅ kan du
højreklikke og "konverter til iPod". Det går ikke stærkt...

Fra : Kim

Dato : 09-09-08 08:45

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev i

> Marker hele albummet, vis info (på alle numre) og hiv billedet over i den
> lille kasse man kan hive billeder over i i Info-dialogen. Vips.
>
> Husk synkronisering bagefter :D

Ok, men det forstår jeg altså ikke.

Der står i manualen:
"Du føjer sange, der ligger på computeren, til iTunes-biblioteket, på
følgende måde:
Træk den mappe eller disk,der indeholder lydarkiverne/-filerne, "

Trække hvorfra og hvordan ?

Når jeg åbner min stifinder, har jeg en mappe der hedder:
Rihanna - Good Girl Gone Bad [2007]
inde i den mappe ligger der 13 .mp3 musikfiler + 3 covers:
Rihanna-Good Girl Gone Bad [Back].jpg
Rihanna-Good Girl Gone Bad [CD].jpg
Rihanna-Good Girl Gone Bad [Front].jpg

"til Bibliotek i oversigten i iTunes"

Hvor præcist ligger det "Bibliotek i oversigten " ?

(eller vælg Arkiv/Filer > Føj til bibliotek, og vælg mappen eller disken).

Jeg kan ingen steder i iTunes se Arkiv/Filer.
Hvor ligger den henne ?

"Hvis iTunes understøtter sangens arkiv-/filformat, føjes den automatisk til
iTunes-biblioteket."

Siger næsten sig selv.

"Du kan også trække individuelle sangarkiver/-filer til iTunes."

Hvordan trække, hvorfra og hvortil ?

Undre mig at iTunes ikke er mere brugervenlig.

Kender I nogen stede på nettet hvor de har lavet en
Walkthrough i hvordan man gør ?

Mvh Kim

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-09-08 09:22

Kim wrote:

> Ok, men det forstår jeg altså ikke.

Thorbjørn snakker om at tilføje covers til numre i iTunes. Du snakker om
at tilføje numre til iTunes. Der er jævnt meget forskel på de to ting.

Idet du skriver, at man ikke kan se covers på iPod'en antager jeg, at du
har regnet ud, hvordan numre importeres til iTunes og kun mangler at få
lagt covers på dem.

I iTunes skal du, som Thorbjørn skriver, markere hele albummet (altså
alle de numre du vil have ét givent cover på), højreklikke og vælge 'Vis
info'. Under fanebladet 'Artwork' (hedder formentlig noget andet på
dansk) er der et felt, hvori du kan 'droppe' en jpg som trækkes ind fra
stifinder.

Hvis problemstillingen er en anden, må du udpensle præcis, hvad du vil
have hjælp til ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-08 10:47

Peter Farsinsen skrev den 09-09-2008 10:22:

> Hvis problemstillingen er en anden, må du udpensle præcis, hvad du vil
> have hjælp til ;)

Hvis det stadig er sort tale, kan jeg godt lave en lille demofilm i
aften, hvis ikke Lyrik når det først.

Fra : Kim

Dato : 09-09-08 13:18

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com> skrev
> Hvis det stadig er sort tale, kan jeg godt lave en lille demofilm i aften,
> hvis ikke Lyrik når det først.

Behøvs du ikke, har fået det løst.

Både med covers samt musikvideo, nu er der kommet et nyt problem

Laver lige en ny tråd.

Mvh Kim

Fra : Kim

Dato : 09-09-08 13:18

"Peter Farsinsen" <fornavn@efternavn.dk> skrev

> [...]
> et felt, hvori du kan 'droppe' en jpg som trækkes ind fra stifinder.
>
> Hvis problemstillingen er en anden, må du udpensle præcis, hvad du vil

Tak for hjælpen, har fået det løst.

Fra : Morten Lind

Dato : 09-09-08 17:13

Kim <no@way.se> wrote:

> Ok, men det forstår jeg altså ikke.

> Trække hvorfra og hvordan ?

Vælg alt og træk og slip.

> [...]
>
> (eller vælg Arkiv/Filer > Føj til bibliotek, og vælg mappen eller disken).
>
> Jeg kan ingen steder i iTunes se Arkiv/Filer.

iTunes skal jo være åben - og i øverste linie af skærmen findes den

Venstre side af den åbne iTunes indeholder oversigterne - når du danser
din musik derover, kommer der retangler, hvori du kan slippe dine
arkiver.

> "Du kan også trække individuelle sangarkiver/-filer til iTunes."
>
> Hvordan trække, hvorfra og hvortil ?

Som ovenstående

> Undre mig at iTunes ikke er mere brugervenlig.

Den er skam meget brugervenlig - den er Macsk - har du aldrig haft en
Mac?

Det kan jeg anbefale - det er betydeligt nemmere end alt andet

> Kender I nogen stede på nettet hvor de har lavet en
> Walkthrough i hvordan man gør ?

Spørg du bare videre hér

> Mvh Kim

M.

P.S. Hvis du er på Windows vil jeg anbefale at gøre vinduerne mindre, så
du har plads til mange vinduer på én gang - det gør det nemmere at
flytte med tingene.

Mulitasking hedder det i disse dage

M.

Fra : Kim

Dato : 09-09-08 17:37

"Morten Lind" <mortenlind@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Vælg alt og træk og slip.

Mener du markerer alt i stifinder, holde musen på det,
og trække det over i iTunes ?

Det kan jeg ikke fra stifinder, da den så skal kopierer
det over, jeg ønsker ikke at slette hele biblioteket, hvad
der vil ske med den fremgangsmåde.

> iTunes skal jo være åben - og i øverste linie af skærmen findes den

Det er den skam også...

> Venstre side af den åbne iTunes indeholder oversigterne - når du danser
> din musik derover, kommer der retangler, hvori du kan slippe dine
> arkiver.

Det har jeg aldrig set.

> Som ovenstående

Ikke forstået, og det er ikke mig der er tumpe.
Jeg har lavet pc'ere hard og software siden
internettet kom til dk og læst jeg ved ikke hvor
mange manualer til både soft og hardware.

Hvad hjælper det med manual hvis det der beskrives
ikke kan ses af kunden.

> Den er skam meget brugervenlig - den er Macsk - har du aldrig haft en
> Mac?

Nej og får det helt sikkert aldrig.

> Det kan jeg anbefale - det er betydeligt nemmere end alt andet

Hver sin smag.

> P.S. Hvis du er på Windows vil jeg anbefale at gøre vinduerne mindre, så
> du har plads til mange vinduer på én gang - det gør det nemmere at
> flytte med tingene.

Os med win xp pro dk kan ikke bare markere i stifinder og trække over.
Dvs garanteret godt men sp skal man lave noget indstillingsmæssigt i
stifinder,
og det vil ødelægge den måde man ellers arb. med stifinder på.

Kan du fortælle mig hvorfor de skriver i manualen under:
Føje videoer til iPod nano
Bemærk: Musikvideoer administreres med sange under fanen Musik i iTunes.
Se "Føje musik og podcasts til iPod nano" på side 22

så går jeg til side 22 står der intet om hvordan man tilføjer en Musikvideo,
der står:
Føje musik og podcasts til iPod nano
Når din musik er importeret til og organiseret i iTunes, kan du nemt føje
den til iPod nano.
Når du skal indstille, hvordan musik skal overføres fra computeren til iPod
nano, skal
du slutte iPod nano til computeren og derefter vælge indstillinger til iPod
nano i
iTunes-indstillinger.

Gaaabbb....

> Mulitasking hedder det i disse dage

Nej det hedder Multitasking (ikke Mulitasking )

Jeg tror jeg vil kalde det for dybt ukompetent og sjusket arbejde fra
de ansvarlige der har lavet denne manual.

Mvh Kim

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 09-09-08 18:07

Kim wrote:

> [...]
>
> Det kan jeg ikke fra stifinder, da den så skal kopierer
> det over, jeg ønsker ikke at slette hele biblioteket, hvad

Du kan godt, men vil ikke ;)

iTunes kan holde styr på musik på to måder. Enten giver du den lov til
at administrere dine musik- og evt. videofiler. I så fald vil den
kopiere musik du importerer/trækker til iTunes til din 'musikmappe' (jeg
kan ikke lige huske, hvad den hedder og hvor den er placeret under XP).
Alternativt kan du selv holde styr på dine filer og iTunes vil så blot
huske, hvor de er placeret på din harddisk.

Du kan ændre, hvordan iTunes opfører sig i indstillinger for programmet.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Kim

Dato : 09-09-08 17:11

"Thorbjørn Ravn Andersen" <thunderaxiom@gmail.com>
> Kim skrev den 08-09-2008 20:52:
>
> Hiv dem ind i "Film" i iTunes og se om du kan se dem der. SÅ kan du
> højreklikke og "konverter til iPod". Det går ikke stærkt...

Præcist hvad jeg gjorde, men jeg var lidt for hurtig...ups...

I iTunes:
klikkede 1 gang på ipoden's menu i ventre side, midt af iTunes,
dobbelt klikkede på en af videoerne, som jo ligger inde i ipoden,
så ville den kun vise billed men ingen lyd.

Checkede så på selve ipoden, ikke tilsluttet til pc,
med samme resultat, kun vise billed men ingen lyd.

Har også været inde i ipodens hovedmenu i iTunes,
men kan ikke se at der er flere konverterings-typer/muligheder.

Kan nogen venligst hjælpe med forslag ?

Mvh Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-09-08 18:23

Kim skrev den 09-09-2008 18:11:
> [...]
>
> Checkede så på selve ipoden, ikke tilsluttet til pc,
> med samme resultat, kun vise billed men ingen lyd.

Den er ret sippet med AVI-filer.Det lyder som om du har brugt sjove
codecs som iTunes ikke vil være ved. Kan iTunes ikke spille den, kommer
det aldrig til at virke bedre på iPod'en.

Overvej at konvertere det uden for iTunes til en standard H.264 fil.

Fra : Kim

Dato : 13-09-08 13:41

> [...]
> aldrig til at virke bedre på iPod'en.
>
> Overvej at konvertere det uden for iTunes til en standard H.264 fil.

Ok, hvilket H.264 format er standard ?

HD H.264 MPEG-4AVC Video(*.mp4)
eller
HD H.264 Video(*.mp4) ?

Hvis jeg bruger en af disse bliver en 49 Mb musikvideo lavet
om til en størrelse på ca 240 mb.

Underligt, det program jeg prøver nu har også, som
der står, Ipod Formater, 6 slags der alle også har
benævnlensen .mpg4 i forskellige typer.

Hvilket program bruger du og hvad hedder det format præcist plz ?

Mvh Kim

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 13-09-08 16:27

Kim skrev:
> Hvilket program bruger du og hvad hedder det format præcist plz ?

Jeg bruger Videora til at konvertere mine ting. Det er primært MPEG-2
strømme.